21 van de 26
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Gepost: 06 april 2012 04:03 PM
  [ # 301 ]
Mark Gielen schreef:

Revanti in Son

O ja, die is ook erg goed! Erg netjes gedaan.
Dat verklaart inderdaad die blauwe knijpstekkertjes die ik zag, die van Vogels lijken wat meer op de originele (van die platte vierkante). Maar goed, al het maar netjes zit en dat zit het.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 april 2012 10:25 AM
  [ # 302 ]

Zo,

gisteren was mijn geluksdag qua onderdelen voorziening, ik was met de CX even boodschappen wezen doen bij ons in de buurt kom ik terug vindt de vrouw een briefje onder de ruitenwisser met een telefoonnummer dat iemand nog CX onderdelen heeft.

Goed thuisgekomen toch maar een gebeld, ik heb wel niet echt iets nodig maar je weet maar nooit en afgesproken eens te gaan kijken bij de man.

Dus na het eten maar even naar de man to gereden en de onderdelen bekeken, en tja er zit veel bij waar ik zo 123 niet iets mee kan maaaaar….. in de laatse kist zitten zomaar 3 fonkel nieuwe deurrubbers Smile helaas ontbreekt de 4e maarja je kunt niet alles hebben. Maar ik heb ze toch maar gekocht voor een prikkie.

De man is iig een echte CX liefhebber heeft er zelf 5 of 6 gehad en zou het liefst weer een CX GTI serie 1 rijden.

Voor wie nog een motorkap, kofferklep of linker voordeur zonder roest in de kleur Gris Espadon zoekt, die heeft hij nog staan en verder nog een nieuwe voorbumper die nog in de fabriekswas zit en tallozo zijdelen voor de bumper. Dus mocht je interesse hebben laat maar weten dan breng ik je in contact met hem.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 april 2012 10:41 AM
  [ # 303 ]

Zijdelen voor de bumper = bumperhoeken met rubber? Voor? Achter?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 april 2012 10:46 AM
  [ # 304 ]

Nee,

dat was wel weer jammer het waren allemaal delen zonder rubber inleg en zonder gaten ervoor. Hij dacht er nog een voor achter te hebben met rubber maar die heb ik gisteren niet gezien. Kan hem natuurlijk altijd ff bellen of ie voor je wil zoeken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 april 2012 01:50 PM
  [ # 305 ]

Zo,

gelijk maar ff de rubbers erin gezet en wat een verschil, moest gewoon de extra CX-basis in de raamstyl rubbers eruit halen om de deur dicht te krijgen. En dan nog gaan de deuren vrij moeilijk dicht, dat wordt dus nog een keer opnieuw afstellen of weer 34 jaar wachten.  Laughing

Wel blijken de nieuwe langer te zijn dan de oude een stukje inkorten dus en gelijk maar even onder de Pallas-lijsten gepoets aangezien we er nu in de buurt waren.

Er is wel een teleurstelling te verwerken, er zijn nl maar 3 rubbers en nu blijkt rechts compleet te zijn en van links is er alleen de achterste, oude eruit er nieuwe erin dus is ie te lang. Deze is dus voor de Prestige/Break, dus wie nog een nieuwe wil hebben laat maar horen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 april 2012 08:14 PM
  [ # 306 ]

Dorpeltjes zien er nog toppie uit Mark!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 28 mei 2012 12:16 AM
  [ # 307 ]

Zo,

nu even een vraag over de bougie’s, het valt me de laatste weken op dat mevrouw wat stotterd wanneer ze wat laag in de toeren komt. Ik heb dit zelfde gedaan op benzine en dan geen problemen.

aangezien mij al geadviseerd werd er NGK bougie’s in te zetten omdat deze veel betere eigenschappen voor LPG hebben, maar welke moeten er nu in een 2 liter DS blok, ik kom hier via de NGK site niet echt wijs uit want hier wordt de CX niet vermeld.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 mei 2012 09:48 AM
  [ # 308 ]

Je heb ook speciale LPG bougies, maar die zijn echt veel duurder…

Bij de Xsara op LPG verwissel ik gewoon 2x zo vaak bougies dan voorschreven staat. Dat merk je ook het begint dat allemaal wat minder te lopen.

Hoe vaak verwissel je nu bougies in de CX?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25637
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2012 12:34 PM
  [ # 309 ]

In de 2 liter DS blokken duw je NGK BPR6HS. Zie de DS tiplijst!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 juli 2012 10:37 PM
  [ # 310 ]

Zo, gisteren terug van vakantie en vandaag maar eens even met de CX naar de winkel geweest en na 2 weken stilstand probleemloze start en rijden maar, maar bij de eerste bocht op de snelweg “STOP” en te weinig hydraudische druk dus voorzichtig verder gereden, en gelukkig is mijn kofferbak goed gevult.  Wink

op een rustig plekje LHM bijgevuld en ontlucht, maar nu even een vraagje over het ontluchten het viel mij op langs de de weg dat er telkens bij het opendraaien lucht uit komt maar het werkte iig weer. Moet je nu doorgaan met ontlucht tot er helemaal geen lucht meer uitkomt of is dit normaal.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 11:07 PM
  [ # 311 ]

Het “ontluchten” van het systeem, met de bout 12 mm op de drukregelaar, is helemaal geen ontluchten maar het drukloos maken van het systeem. Het systeem is namelijk (op de remmen en diravi na) zelfontluchtend. Het enige wat je doet door die bout een slag los te draaien is het “open” zetten van het hoge-druk circuit waardoor de pomp LHM kan aanzuigen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 juli 2012 11:19 PM
  [ # 312 ]

OK niks aan de hand dus, alleen voortaan ff zorgen dat er genoeg LHM in het vat zit.  red face

en nu ik even nadenk heet die schroef ook niet “ontlastschroef” ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 11:21 PM
  [ # 313 ]

Inderdaad! Ontlastschroef. Men maakt er “ontluchting” van, maar da is dus nie juist hé... Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 augustus 2012 11:02 PM
  [ # 314 ]

Zo,

omdat ik laatst zonder LHM zat onderweg vandaag toch maar eens in en onder de auto gekeken waar het spul gebleven was, Nou dat was vrij snel duidelijk via het subbframe richting oprit/openbare weg. Er hing serieus veel aan het subframe dus dit moet ergens vanaf komen en alle sporen wezen al vrij znel richting hoofdremcylinder.

Ik kon me herinneren hiet vorig jaar een nieuwe afdichtring in gezet te hebben en dat dit toen al “fantastisch” ging. Met als resultaat dat het een jaar later lekker er op los lekt.

Kortom er was nu maar een oplossing eruit met dat ding en kijken wat er loos is en al snel blijkt na het uitbouwen van de pedalen dat de olie via een langs de binnenkant van het schutbord netjes via het gaat in de carroerie wat daaronder zit het subframe oploopt. Is dat iig goed geconserveert vanbinnenuit tegen roest Laughing

Nu kwam het spannenste deel de leidingen van de hoofdremcylinder los halen. OHHH wat gaat dat geweldig en wat kun je daar goed bij hmz en nog even vergeten dat er natuurlijk nog druk via de remaccu opstaat en werd dus getrakteerd op een fijne LHM fontijn.

Goed na een klein uurtje prutsen en zweten is het ding eruit en de oorzaak vrij duidelijk, de vorig jaar nieuw geplaatse afdicht rubber zat gewoon niet goed en heeft nu een kleine beschadiging, dus toch maar weer een nieuwe voor de zekerheid en kan hem nu ook zeker goed erin zeten aangezien ik er nu primna bij kan.

Vrees alleen dat het aansluiten van de rencylinder ook nog een feest wordt, maarja dat zien we wel weer.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 augustus 2012 10:29 PM
  [ # 315 ]

Zo, morgen is er hopelijk post met een nieuwe rubber en ring dance en aangezien er nog “iets moest gebeuren” de keerringen van het differentieel vervangen en mevrouw toch al met de voorpootjes omhoog staat hier maar eens aan begonnen. Wordt ze eindelijk lekvrij.

Om het spannend te houden en aangezien ik hier het beste bij kon maar met de korte aandrijfas kant begonnen, hebben we die vast gehad. Natuurlijk ging er weer eens een fusee kogel niet los, wat kunnen die kregen vast zitten Evil or Very Mad dus maar het complete wiellager met draagarmen eruit gehaald geeft ook lekker veel werkruimte voor bij de keerring te komen en om de hoofdremcylinder terug te prutsen.

Toen kwam de meevaller van de dag ff van onderuit het breekijzer op de juiste plek gezet en met 2 keer trekken floepte de as eruit dance dat had erger gekunt, en toen was gelijk duidelijk aan de oliesporen te zien dat de keerring de boosdoener is van de lekkage.

Oude eruit nieuwe erin en nu hopen dat de de post zijn werk doet kan morgen de remcylinder erin en kan ik mevrouw een stuk opschuiven zodat ook de 2e keering vv kan worden bij DHZ garage de vettige oprit Laughing maar daar hebben we dan gelukkig weer kattenbakkorrels voor.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
21 van de 26
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook