23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 oktober 2012 10:21 PM
  [ # 331 ]

Zo na een tijd lang zorgeloos rijden toch nog een klein defect zo vlak voor de winter,

was van de week nog even bij de Revanti de LPG boer geweest voor het finetunen van de instalatie, helaas ging het feest niet door aangezien de CO meter er niet lag. Maargoed dat komt volgend jaar dan wel,

Maaaaaar, na 10 min stationair draaien begon zich toch een brandlucht te ontwikellen in de hoek van de accu en de dader was snel gevonden. Het relais wat de koelfan aanstuurt was bezig in as op te gaan. Na 34 jaar was er slecht contact op een poot van het relais wat zich resulteerde in warmte ontwikkeling en tenslotte een uitgefikt relais.

Gelukkig lagen er geoeg relais bij de LPG boer en gelijk de oude geamputeerd en een nieuwe ingebouwd inclusief nieuwe kabelschoentjes en alles draait weer lekker nu. Gelijk nog een hand vol relais meegekregen voor de rest te vv en dat allemaal gratis.

Kortom Revanti een bedrijf met superservice, nu alleen volgend jaar nog een keer terug.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 oktober 2012 10:35 PM
  [ # 332 ]

Pffff, had dit heel erg verkeerd af kunnen lopen mark?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 oktober 2012 10:40 PM
  [ # 333 ]

Tja Niels, laat ik zo zeggen in ben blij dat het daar gebeurde en ff allemaal die andere relais voor de zekerheid nakijken.

En in principe zit dit allemaal achter de zekeringen dus mocht het echt uit de hand gaan lopen en de stroom te groot worden dan hoort er een zekering defect te gaan en dan zou de zaak weer moeten afkoelen.

maar als je het niet erg vindt ga ik dit niet uitproberen.  Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 26 oktober 2012 10:45 PM
  [ # 334 ]

Kan ik me voorstellen! Ik heb dat nieuwsbericht over die uitgefikte cx op een kruispunt ergens nog steeds op het netvlies. Over onze gecremeerde forum cx van xm exclusive nog maar te zwijgen…!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 27 oktober 2012 03:55 PM
  [ # 335 ]

Herkenbaar, in mijn CX is dat relais ook in rook opgegaan. Na een rit van enkele honderden kilometers kwam ik thuis en toen bleef de koelfan razen. Dat was ik niet gewend, omdat het ding normaal gesproken uitgaat als ik de het contact uitzet. Ze stopte pas met razen toen ik het - geblakerde - relais eruit trok… Gelukkig was dit dus allemaal voor de deur.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 maart 2013 01:54 PM
  [ # 336 ]

Zo na 4 maanden winterslaap is ze vandaag weer ontwaakt.

Blijkbaar had ze de slaap nog niet uit aangezien het een 1/2 uur kostte de zaak aan de praat te krijgen. Oorzaak waarschijnlijk slecht contact bij de bobine. Maar gelukkig staat dit nog op het lijste ToDo.

Verder ff heerlijk alle sappen warmgereden en de gastank weer gevuld.

Het ToDo lijstje voor komend jaar,

electronische onderbreker van Velleman inbouwen.
nieuwe bougies
nieuw contactpunt
nieuwe bougie isolators
andere deurpanelen erin bouwen
spanningregelaar testen en evt vv

oh ja en het lampje van de toerenteller had er geen zin in vandaag

Kachel nog nakijken anders krijg ik niemand meer mee voor de nachtrit Laughing

Mark

Afbeelding Bijlagen
velleman.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2013 02:24 PM
  [ # 337 ]
Mark Gielen schreef:

oh ja en het lampje van de toerenteller had er geen zin in vandaag

Even de laatste La CX en Route erbij en je wordt op je wenken bediend Mark (zoals door jou verzocht)!  Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 maart 2013 02:49 PM
  [ # 338 ]

Met die bobine kan ik je wel helpen Wink
(Vooral de voorlaatste LCER er niet op naslaan…)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 16 maart 2013 07:11 PM
  [ # 339 ]

Vanmorgen maar even de Velleman kit ingebouwd het hoeft maar gebeurd te zijn,

ik wilde in eerste instantie de unit achter het dashbord kastje wegwerken zodat ie zeker een beetje droog zit, maar zodra de motor loopt geeft het ding een bijzonder irritant hoog frequent geluid van het schakelen.

Dus voor straf zit u nu onder de motorkap Evil or Very Mad , voorlopig maar even opgehangen met een aantal tyraps.

Iig werkt ie en omdat ik toch wat stekkers nodig had gelijk maar een poging gedaan een nieuwe onderbreker te scoren maar dat liep natuurlijk weer op niets uit want het staat niet in de computer (wat zouden we moeten zonder) en op mijn vraag of ie hem niet zo kon stellen aan de hand van het type verdeler zei ie maar heel snel dat ik het bij de dealer maar moest proberen. (die heeft hem natuurlijk zo liggen Laughing )

Binnen kort maar eens naar een echte automaterialen zaak waar tenminste iets gebeurd Wink

Nog een paar foto’s van het geheel zoals het er nu bijhangt,

kan Mulder het ook zien want ik ga natuurlijk niet de kap openmaken met hem in de buurt voor je het weet duwt ie alle losse draadjes weer terug.  whistle

en omdat je natuurlijk nooit klaar bent met een CX hangt de volgende klus alweer te wachten, na een kwartier stationair draaien in de hoogste stand hing er een druppel LHM aan de voorraadbol en lag er een plekje op de grond. Het komt iig ergens uit die buurt. Met mooier weer maar eens even kijken

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 16 maart 2013 08:08 PM
  [ # 340 ]

Hehehe… Stop ik toch gewoon je wieldoppen in de vaatwasser…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 april 2013 10:20 PM
  [ # 341 ]

Gisteren de bougie isolators maar eens vervangen voor nieuwe exemplaren, kon geen kwaad ze hadden allemaal een andere lengte.

Vanmorgen maar eens een ronde gereden om te kijken hoe ie de winter door is gekomen verder en dat ging prima tot 1 km voor huis. Toerenteller viel uit/motor uit en een grote knal. Auto achter mij moet de schrik van zijn level hebben gekregen.  Laughing

Dus de berm in opnieuw proberen starten en niks dus en omdat de toerenteller wegviel dag ik meteen aan de ontsteking dus de Velleman maar ff er tussen uit gehaald. Gelukkig had ik alle stekkers eraan gelaten zodat ie binnen 5 minuten weer origineel was en lopen maar weer.

En weer lekker naar huis getuft.

Vanavond toch maar weer ff de Velleman aangeloten en tot mijn verbazing start ie meteen en dus maar een lekkere proefrit gemaakt en ons zelf beloond met iets lekkers.

emn oh ja er hangt nog steeds een drup LHM aan de voorraad bol dus alles mar eens aangedraaid daar.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 01 april 2013 11:00 PM
  [ # 342 ]

Leuk Mark! Ik blijf het een beauty vinden, jouw CX. Hopelijk red ik het de 14e, dan kan ik ‘m weer ‘s van dichtbij bekijken Very Happy

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 april 2013 11:08 PM
  [ # 343 ]

Zo,

nou de Velleman ligt weer op mijn buro heb het K%$###!! ding er maar weer uit gehaald stond van de week weer stil, zaak weer orgineel gemaakt en gelijk weer lopen en heb geen zin om morgen op de snelweg stil te vallen dus eruit met dat kreng.

En zo blijkt maar weer dat electronica een zwak punt is van de CX Laughing

Verder al vast maar een nieuw deurpaneel erin gezet dat stukke beter is dan de mijne, maar eerst maar eens alle gaten dichtgeplakt en helaas lukt de rest niet meer voor morgen, maarja da;s mijn eigen schuld had ik er maar eerder aanm moeten beginnen.

want tja de rest is nog een drame maar dat komt goed, ze is iig klaar voor morgen en het wordt mooi weer dus dat wordt lekker toeren,

tot morgen.


en voor de sjiek nog even het speakerrooster opnieuw ingekleurd.

Paneel voordeur

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10399
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 april 2013 01:10 AM
  [ # 344 ]

Ik weet niet op wat voor brandstof je rijdt, maar ik heb ooit een Vellemankit in een ds 23ie ingebouwd. Bij warme motor op lpg functioneerde dat dus voor geen meter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 april 2013 08:45 AM
  [ # 345 ]

Rij idd op LPG en dacht meteen aan warmlopen van het ding eraan gevoeld maar ding was niet warm.

en het rare de eerste keer kapte ie pas na 45 minuten en de 2 keer na 10 minuten.

Voorlopig blijft ie iig op mijn buro liggen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
23 van de 26
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook