Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Johan, naar mijn mening is AMVAR gereserveerd voor de C6.
Maar 100% zeker ben ik daar ook niet van.
Kheb ergens gelezen dat AMVAR te duur is voor een volumemodel als de C5.
Vandaar!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Graag geef ik nog wat feedback over mijn C6 3.0 Hdi, die ondertussen 16.000 héérlijke km’s op de teller staat. Het gemiddeld verbruik over deze afstand bedraagt 7.9 l/100km.
In juli naar het Gardameer gezweefd, en in augustus naar Oostenrijk gereden met een gemiddeld verbruik van 7.6 l/100km en afgeklokt op 233 km/uur op de Duitse Autobahn ( effe, want kan nog harder)
Na 5 Audi A6 en een Peugeot 607 , weet ik wel zeker dat de C6 kwa reiswagen daar met kop en schouders bovenuitsteekt. Zelfs met 4 volwassenen aan boord met véél bagage. Gewoonweg super, dit vliegmachien !
Wat benek toch tevreden datek uiteindelijk die A5 niet gekocht heb, zou wat gemist hebben.
Vele groeten
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Dat is een mooi verslag Snelle Eddy . Nog heel veel plezier ermee .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
De c6 is een prachtige en vooral een unieke auto. Respect dat je de keuze voor de c6 nam ipv de standaard a6/5 5 serie of E.
Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik heb de belevenissen van Snelle Eddy met veel belangstelling gevolgd, ook omdat ik me in een vergelijkbare situatie bevind. Tot voor kort reed ik zakelijk A6 2.7d, zo’n 60.000 km per jaar. Anders dan Eddy was ik heel tevreden met deze auto. Sterker nog, iedere keer dat ik ermee reed, was ik onder de indruk van de versnellingsbak. Audi noemde deze multitronic, een continu variabele transmissie. Of een C6 automaat ook zo goed is? En: ook C6 rijders roemden de stilte van mijn auto.
Aan het einde van de lease-termijn gekomen, heb ik met veel belangstelling naar de 5-deurs A5 gekeken: heel mooi en heel goed. Maar… de wens om C6 te rijden was er ook nog. Een overweging daarbij was dat nu C6 leasen en de volgende keer A5 zo goed als zeker zou kunnen, maar dat als ik deze termijn voor de A5 koos, de C6 daarna waarschijnlijk niet meer leverbaar zou zijn. Dus liever nu een C6. Bleef het probleem van de waardevermindering. Daarom ben ik in het Belgisch/Luxemburgse, in het Duitse én in het Franse dealernetwerk gaan zoeken naar een C6 op voorraad. Het is veelzeggend dat de dealers deze auto niet meer in hun showroom durven zetten. Via omwegen heb ik toch een Duitse 3.0d gevonden die eind mei 2010 op kenteken was gezet, maar die nog nooit heeft gereden. Om nog heel even in de Duitse sfeer te blijven: de korting is “sagenhaft”. Dus niet langer getwijfeld; de bestelling is geplaatst en de levering vindt eind deze of begin volgende week plaats!
In de tussentijd gebruik ik de XM voor het werk: ik ben er volkomen gelukkig mee! Is dat misschien het verschil: Audi maakt indruk, Citroën maakt gelukkig? Of is dat té sentimenteel?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
ja, ik kan perfect begrijpen wat jij hebt meegemaakt ! Er blijft een hemelsbreed verschil tussen de nostalgie van een oldtimer en de keiharde realiteit van de alledaagse auto.
Toch ook proficiat dat je het aandurfde om een C6 te bestellen, tegen alle logica in, maar dan een emotionele beslissing.
Hopelijk ben je er zo tevreden mee als ik, tis gewoon een superwagen, kben zo tevreden datek gene A5 bersteld heb, ben er dit WE nog mee meegereden, rijdt precies als een hobbelkar…
Toi, toi, toi !!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Toch nog een stuk later dan gedacht zijn vandaag de eerste voorzichtige kilometers in de C6 gemaakt. De rust die deze auto zijn bestuurder geeft, is fenomenaal!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Heb nu ondertussen 25.000 héérlijke km’s gereden met de C6 , en heb me nog géén enkel moment mijn aankoop beklaagd. Veruit de béste auto die ik ooit zelf heb gekocht !
Nà de SM natuurljk ( grapje)
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gefeliciteerd Eddy, ook met het feit dat de jouwe langer jong blijft dan de mijne . Als we zo doorgaan (ik zit nu op 22.000), zal ik je misschien in februari inhalen… Maar ik kan ook bevestigen dat het een echt plezier is. De donderdag voor kerst waren er zonder overdrijven enkele honderden auto’s gestrand tussen Luik en Luxemburg, óók auto’s met voorwielaandrijving, maar de C6 kwam erdoor!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Snelle Eddy schreef:ja, ik kan perfect begrijpen wat jij hebt meegemaakt ! ......dat je het aandurfde om een C6 te bestellen, tegen alle logica in….
Pffft, wat is logica? Datgene wat sommige Duitse merken ons proberen in te prenten of wijs te maken? Geen minuut getwijfeld hoor toen ik privé mijn eerste C6 2.7 HDI excl. (gekocht in juli 2005) in october ll. bij mijn garage verkocht en een nieuwe 3.0 V6 HDI excl. kocht. Wat me emotioneel wel pijn deed was de hele toestand rond de kleur rouge profond waar ze ex-fabriek heel moeilijk over deden (zie andere topic hier in dit C6 forum). En aangezien ik geen auto van de zaak heb hoef ik me van heel die lease toestand met betrekking tot zogenaamde waardevermindering geen bal aan te trekken, dat helpt uiteraard wel. Iets anders kopen dan Citroën? Ik val nog liever dood….
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Heb de kans bij mijn verdeler mijn oude C6 EXCL 2,2 HDI mei 2008 in te ruilen tegen een nieuwe (koper laat het afweten) C6 EXCL 3.0 HDI, open dak, mits opleg van een kleine 30.000€. Heeft iemand een advies?
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Lijkt me een koopje.
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
lijkt mij ook een goed voorstel . Succes !
OK, kogel door de kerk, met nog een compensatie voor de BIV zoeft binnenkort een nieuwe snelle C6 over Belgische wegen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gefeliciteerd!
Citroen!