Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ja dat klopt , zowel de remmen als de motor worden aangestuurd door het traction control systeem (ASR).
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Eddy, ik ben ook een super tevreden C6 rijder. Heb nu tegen de 30.000km en is ZALIGE wagen.
Ik had als 2de wagen een recente 911 en die stond zo vaak stil dat ik die heb verkocht en me iets comfortabeler heb gekocht als 2de wagen. Een C6 verwent je zo erg dat andere auto’s nogal hard zijn. Een Porsche wordt dan helemaal beton. Stapte echt met tegengoesting in die auto.
Ik heb dus de 2.7 en vindt die eigenlijk perfect voor wat hij moet doen. De 3.0 zal daar nog een dikke schep bovenop doen.
En hou rekening met veel bekijks , je zal verbaasd zijn. Als ik ergens in de stad parkeer en moet een bonnetje gaan halen voor achter de ruit dan staat er wel is iemand naar te kijken. En ik kan het dan niet laten om te vragen wat ze ervan vinden. Die ziet ge nooit en is zo mooi hoor ik vaak.
Ook al rijdend zie je vaak mensen loeren.
En Arjan, “stockwagen” , dat was een goei jong , zalig LOLOL
Totaal aantal Berichten: 111
Geregistreerd: 28-06-2008
- CX 2400 prestige injection automatique
- ID/DS DS 23 IE Pallas Automatique
- SM SM 2.7 carbu
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 HDI Exclusive
- ID/DS Cabriolet Usine
Erg leuk, deze bemoedigende woorden.Bedankt!
Kijk er al naar uit om levering te nemen van de nieuwe C6 !!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Snelle Eddy schreef:Erg leuk, deze bemoedigende woorden.Bedankt!
Kijk er al naar uit om levering te nemen van de nieuwe C6 !!
Je zal niet teleurgesteld worden. Heb de mijne besteld in augustus 2005 en uiteindelijk gekregen in april 2006 en heb me deze aankoop (mijn 13e Citroën) nog geen seconde betreurd.
Samen met mijn Xantia activa’s (TCT en HDI) is de C6 nog steeds mijn favoriete Citroën, hoe iconisch de DS en de CX ook moge zijn.
In mijn ogen blijft hij tijdloos, ik denk er niet aan straks over te stappen op een C5 (hoe goed die ook moge zijn). Ik wacht wel, binnnen een paar jaar als er terug centen binnenrollen bij Citroën pakken ze wel uit met een nieuw model in het H-segment. Vergeet niet dat de DS indertijd ook een dikke 20 jaar in productie gebleven is.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Here the same! Ik doe haar voor geen geld weg,mijn C6.
Alleen al voor de sereniteit aan boord. Je zou zo maar
in slaap kunnen vallen. (is goed bedoeld hoor)
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Vergeet niet dat de DS indertijd ook een dikke 20 jaar in productie gebleven is.
Dat kan met de huidige markt en eisen die aan een auto gesteld worden niet meer
De C6 gaat er over een paar jaar gewoon uit. Het is niet anders
Het is gewoon hopen dat ze over een aantal jaar weer met iets moois komen. En anders rijdt je je eigen C6 gewoon helemaal op en dan valt er vast nog wel een goed exemplaar ergens te vinden als vervanger.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Arjan Verkade schreef:CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Vergeet niet dat de DS indertijd ook een dikke 20 jaar in productie gebleven is.
Dat kan met de huidige markt en eisen die aan een auto gesteld worden niet meer
De C6 gaat er over een paar jaar gewoon uit. Het is niet anders
Het is gewoon hopen dat ze over een aantal jaar weer met iets moois komen. En anders rijdt je je eigen C6 gewoon helemaal op en dan valt er vast nog wel een goed exemplaar ergens te vinden als vervanger.
Ik ben er niet van overtuigd dat ze de C6 uit productie nemen. Momenteel geen opvolger, dat is duidelijk. Na 3 jaar zal het zaakje wel voor 2/3 afgeschreven zijn zeker. Hij wordt geassembleerd op dezelfde lijn als andere modellen dus die kost is er al en blijft (vanwege de andere modellen).
Door het model in productie te houden blijven ze een voet tussen de deur houden in het H-segment.
Het volstaat dat ze binnen een jaar of 2 (wanneer het zaakje helemaal afgeschreven is) de prijzen met 20 K€ naar omlaag bijstellen en een massa Citroenisten staan in file om te bestellen.
Op dit moment aanvaard de markt geen prijzen rond de 60 k€ (in België bvb) voor een Franse limousine, hoe goed die ook mag zijn.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
In Nederland kost dezelfde C6 rond de 80.000 euro…
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja maar,dat heeft niets met citroën te maken,maar met de Nederlandse wetgever.
Dan staan ze versteld dat er haast geen verkocht worden.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ja helaas werkt de Nederlandse wetgever niet mee om een nieuwe C6 interessant te maken voor een groter publiek. Vooral diesels zijn nu de pineut in Nederland en laat de C6 sinds kort in Nl juist net alleen maar dieselmotoren hebben.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Vandaag circa 50 km mogen afleggen in de splinternieuwe C6 3.0 HDi van een vriend. Heb afwisselend snelweg en binnenwegen gereden met als conclusie “een zwevend tapijt met een dijk van een motor”. De eigenaar maakte overigens wel een opmerking richting de motor; deze zou beduidend luidruchtiger zijn bij stationair draaien dan zijn vorige C6, een 2.7 HDi. Ik kon hem slechts gelijk geven dat de motor bij stationair toerental een zeer duidelijke dieselbrom genereert, maar kon het uiteraard niet vergelijken met een 2.7 HDi. Bij accelereren echter is de 3.0 HDi overigens opvallend stil.
Sjako
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Blooper1963 schreef:Dan staan ze versteld dat er haast geen verkocht worden.
Tja dat geld natuurlijk voor elke auto die hier in NL wordt verkocht
Dat zou dus tov de concurenten niet veel moeten uitmaken.
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@Sjako, heb je nog vernieuwingen aangetroffen aan die C6 op de motor na? Zat er een NG4 navigatiesysteem in, was het instrumentarium van LED`s ipv LCD, de buitenspiegels of heb je er niet opgelet ?
Persoonlijk vind ik de 3.0HDI juist iets rustiger, zachter lopen tov de 2.7HDI, stationair vind ik de 2.7HDI net wat rouwer klinken. Hoe dan ook beide zijn diesels en dan hoor je .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Buitenspiegels waren nog de oude, NG4 en LED’s niet op gelet, iets meer chroom bij de bedieningsknoppen
op de centrale console en de brandstofvoorraad-laag-indicatie licht nu niet meer oranje op maar wit.
S
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Bedankt Sjaak.
Grote kans dat er een NG4 systeem inzat, omdat er meer chroom op de knoppen zaten . NG4 en MyWay zijn nu gemeengoed geworden dat Citroën in een nieuwe C6 niet een RT5 monteerd, althans lijkt mij maar bij PSA weet je het nooit .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !