Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo ziet het er bij mij uit. In het thermostaathuis, onder de olievulopening zitten de schakelaar en zender.
Dit is bij alle C15’s tussen ‘92 en ‘97. Maar ik meen me te herinneren dat jij een ouder model hebt.
De vorige versie uit 1990 (dieselmotortype dat volgens haynes, tot 1994 in c15 gebouwd werden), foto staat ook in haynes maar zal tegen eind volgende week proberen om foto online te zetten.
Als er een afgedopte aansluiting is met wat is die dan afgedopt en waar zou die dan normaal ergens moeten zitten?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gewoon een messing of stalen dop met draad. In de buurt van de thermoschakelaar op het thermostaathuis. Moet niet al te moeilijk te vinden zijn, zoveel stekkers zitten er standaard niet onder de kap van een C15D.
Heb zitten zoeken naar dit facet onderdeel maar kan het hier in Belgie niet vinden. Is dit dan een sensor vergelijkbaar met die voor het verkliklampje?
Zou ik niet bij een citroen garage een vergelijkbaar iets kunnen vinden van een ander citroen model van +/- het zelfde jaar? Of is dit een speciaal onderdeel?
Kan alles aan elkaar gesloten worden met gewone “dunne draad” of moet ik hier speciale kabel voor gaan halen?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Het ding ziet er inderdaad hetzelfde uit als het ding wat het lampje aanstuurt. Je kunt het natuurlijk bij de dealer proberen, maar die snappen meestal niets van alles wat anders is dan standaard geleverd…
Je vindt ze ook wel op de sloperij, in bijvoorbeeld BX, 205, 309 enz.
Een dun snoertje is voldoende, net zoals bij de andere sensoren.
Op hbase.nl heeft het ding artikelnummer 06.6029 Ik heb voor het gemak even gezocht naar een temperatuurzender voor een 205 gti, die moet passen.
erg bedankt voor de info ga morgen terug op zoektocht
thermometer werkt, nogmaals dank voor de info.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Graag gedaan. Toch een sensor voor een 205 of iets dergelijks erin gedraaid uiteindelijk?
Inderdaad heb
het ding, artikelnummer 06.6029
erin gedraaid.
Bij de garage temperatuurzender van bx, 205 besteld en erin gedraaid.
Aleen duidt die 10° te weinig aan denk ik.
Alle kabeltjes eens aan gesloten voor het monteren en in een potje water op camping vuurtje gezet, als het water aan het koken was (ook na 1min koken) bleef het metertje op 90° staan.
Maar ben al blij dat die werkt, enkel rekening houden dat je er telkens 10° moet bij tellen.
Heb net de aandrijfassen vervangen want had de oude binnen gedaan om nieuwe hoezen te laten opzetten maar op de beide assen zat er speling.
Een paar 100km later komt er tijdens het rijden rond de 60km/h en sneller een gepiep dat wel lijkt op dat van vogeltjes (het geluid komt vermoed ik van één van de voorste wielen maar zou ook achter wielen kunnen zijn).
Heb ooit horen zeggen dat dit de schokdempers zouden zijn, maar het geluid is niet evenredig met de hobbels en bobbels op de weg, en het is er evenals bij het rechtdoor rijden als in bochten.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
De auto opkrikken en eens met het wiel draaien heeft geen zin lijkt me, tenzij je het wiel handmatig op dezelfde snelheid kan rond draaien als de snelheid waarbij het piept (of beter: tsjilpt)
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dat komt me niet bekend voor. Weet je zeker dat er genoeg olie in de versnellingsbak zit? De schokdempers zou ik in ieder geval niet verdenken.
Het zou ook een van de remmen kunnen zijn. Is het geluid er ook als je (licht) remt?
in de versnellingsbak zit zeker genoeg olie, net opnieuw gevuld en met nieuwe oliekeringen dus?
inderdaad mischien de remmen, maar is het dan ok om daar nog mee rond te rijden want heb nu effe weer geen tijd om te knutselen?
Iemand had mij ook gezegd de lagers van de wielen maar dan zou je het altijd moeten horen?
Het klinkt echt als het “getsjielp” van een vogel.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Wiellagers brommen over het algemeen als ze stuk zijn. Of het verstandig is om door te rijden is lastig te beoordelen op afstand.
snap er echt niets van net nog opgekrikt wielen eraf alles gecheckt.
Remmen ook ens van dicht bij bekeken maar niets raar aan op te merken volgens mij, oliekeerringen,...
blijven rond rijden en zien wat er gebeurt???
Weeral problemen;
De distributieriem die ik 4000km geleden vervangen heb hangt onder de olie, mij lijkt het dat dit komt doordat
de oliekeerring van de krukas stuk is. Is het moeilijk die te vervangen?
Ook is de riem aan de zijkant aan het wegsleten. De riem wil steeds naar buiten lopen, alle spanrollen zijn ook vernieuwd geweest en nageken en ook de waterpomp is vervangen.
HELP…