Niemand met goede raad?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Waarschijnlijk de krukaskeerring. Het is zowieso verstandig de krukaskeerring en de nokkenaskeerring te vervangen als je met de distributie aan de gang gaat. Nu moet je helaas ook weer een nieuwe riem er op leggen. Als de riem eraf wil lopen moet een van de dingen waar hij overheen loopt haast wel scheef gemonteerd zijn. Met een rei en een schuifmaat controleren dus.
Waterpomp kun je na 4000 kilometer gerust weer gebruiken.
Als je ooit je koppeling vervangt of laat vervangen, vergeet dan ook de keerringen aan die kant niet!
Wat bedoel je met een rei? een lat?
En hoe ga je dan tewerk?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Auw, dat is vervelend. Die prijs lijkt mij niet gek.
Het richten, tsja, met wat stukken hout en een hamer kun je een heel eind komen. Is toch een beetje improviseren, maar het moet goed te doen zijn.
Een rei is een perfect recht stuk ijzer, je zou bijvoorbeeld een stukje stalen strip kunnen gebruiken. Die leg je tegen de zijkant van de pulley aan, en dan ga je rondom de afstand tussen rei en motor meten (als dat vlak is). Als de waarden die je krijgt allemaal gelijk zijn, zit de pulley recht.
gisteren distributie en oliekeerring vervangen:
ouwe distributieriem (vol olie en zijkant afgesleten):
lekke keerring:
nieuwe keerring:
vandaag radiator en bumper monteren…en hopen dat het boeltje terug vlot draait…
kan iemand me vertellen hoe je kan checken of de spanning van de distributie riem goed is?
vermoed dat die wel goed is maar wil toch zeker zijn
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Vergeet je niet te controleren of alles goed uitgelijnd is? Anders kun je volgende maand weer een distributieriem verwisselen!
Ik verdenk de waterpomp.
C15GrandVolume schreef:Vergeet je niet te controleren of alles goed uitgelijnd is? Anders kun je volgende maand weer een distributieriem verwisselen!
Ik verdenk de waterpomp.
die is inderdaad vervangen geweest de laatste keer maar hoe krijg je die dan uitgelijnd?
want heb spanrollen nagekeken en die zaten goed???
betekend dit weer een nieuwe waterpomp?
want heb net radiator vervangen en ontlucht en inderdaad de riem loopt terug af
maar heb auto morgen absoluut terug nodig dus afslijten zal die wel doen tot ik het probleem opgelost krijg
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik zou maar een auto van iemand lenen als ik jou was! Vraag het anders eens bij een garage.
Misschien helpt het als je je waterpomp er eens afschroeft, de flenzen mooi schoon maakt en vervolgens het ding met wat vloeibare pakking weer monteert?
waterpomp is samen met spanrollen en riem nieuw vervangen geweest zo’n 4000km geleden
het probleem is ook dat hij echt rot is aan het chassis en caroserie dat het allemaal heel duur begint te worden als ik in april niet door de technische controle geraak… dan zoek ik liever een andere en hou deze als donor…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mooie aanleiding om eens een cursusje mig/mag lassen te gaan volgen. Elke C15 roest namelijk. En die van jou ziet er zo op het eerste gezicht nog wel aardig gezond uit (voor een C15 dan he)
zal zien na de winter want het is godverdomme koud nu in de schuur waar ik bezig ben, mischien heb ik dan ook meer moed om alle gaten weg te krijgen.
het probleem is vooral in de wielkappen hier zitten al vrij grote gaten en de “crash” heeft alle losse roest schilfers die verstopt zaten onder de tectyl er dan ook nog eens doen uitvallen om nu snel op de baan te kunnn ben ik voorlopig de ergste gaten (die rechtstreeks naar het motor compartiment) met plastiek en tec7 aan het dicht smodderen.
het probleem is ook een beetje geld, om met het distributie verhaal naar de garage te gaan om hen daar dan uren naar te laten zoeken…. wat gaat dat kosten zij zullen al te graag zeggen dat er van alles en nogwat vervangen moet worden, trouwens ook de koppakking zweet toch heel erg hard langs achter hoewel die nog goed rijdt en olie en water tot nog toe netjes gescheiden blijven. rond de vuldop van de olie is het ook een gore smeerboel dus vrees dat het blokje niet zo lang meer zal mee gaan tenzij die donor wordt en ik tijd heb om die eens open te halen…
maar is nu mijn dagelijkse auto…