76 van de 107
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 juni 2012 08:44 PM
  [ # 1126 ]

Ik denk dat ik eerst eens een set nieuwe bougiekabels ga scoren. Voor zo ver ik kan zien zitten die er al zeker 10 jaar in.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 17 juni 2012 10:51 PM
  [ # 1127 ]
wbogaerts schreef:

Dus nu met één enkele bobine is de eerste (1) ontsteking op tijd , de volgende (6) komt al als de rotor nog maar half weg is .


Walter

Ik heb hier in het magazijn eens een orginele rotor en verdeelkap gepakt en gekeken wat er gebeurd.

In principe moet het wel werken, maar het moet heel goed afgesteld worden. Als de rotor zo wordt afgesteld dat de koolstift in de kap bij cil.1 nog net raakt op ontstekingsmoment en hij moet daarna cil 6 gaan raken na 45 graden (in in de orginele kap 60 graden) dan raakt de rotor net op het begin van de rotor…

daarna 75 graden afleggen enz…
Ik het het hier wel uit, maar eigenlijk moet je eens in de orginele kap kijken met de rotor, beter is als ik zo eens 2 fototjes maak… tot zo

gr Mark

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 17 juni 2012 11:01 PM
  [ # 1128 ]

Vergeet wel de werking van de centrifugaal vervroeging niet !  cheese

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 17 juni 2012 11:10 PM
  [ # 1129 ]

Zoals Walter al aanhaald, de vervroeging speelt ook nog mee. In theorie moet je het kunnen afstellen, maar het zal zeer moeilijk zijn…

Kap en rotor van R25/volvo is toch echt de mooiste/beste oplossing

Afbeelding Bijlagen
IMAG0075.jpgIMAG0076.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

gr Mark

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 19 juni 2012 06:35 PM
  [ # 1130 ]

Moet er voor die kap van de volvo een aanpassing in de aansluiting gemaakt worden?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 19 juni 2012 07:47 PM
  [ # 1131 ]

Ja er moet, als je de orginele as gebruikt, een ring draaien die ong. 1 cm hoog is. De kap is in binnen diameter iets groter dan het huis. De bevestiging kun je doen met een busje en een boutje op orginele plek.

Je moet ook de rotor een beetje aanpassen als je de orginele as gebruikt.
Het mooiste is, als je een nieuwe as maakt, je ziet dan de verloop ring niet zitten en de rotor past zonder aanpassing.

gr Mark

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 19 juni 2012 08:14 PM
  [ # 1132 ]

En je triggerwiel kan je beter pas maken op een nieuwe (gladde ronde) as.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 19 juni 2012 08:16 PM
  [ # 1133 ]

Het staat me bij dat ik bij een behoorlijk U-Nieke knutselkoning ‘ns een zwikkie van die ringen heb zien liggen. Wie als je aardig vraagt wat je voor hem zou kunnen betekenen….

edit: mmm, zelf slaat ie niet aan cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 19 juni 2012 08:44 PM
  [ # 1134 ]
Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 juli 2012 05:55 PM
  [ # 1136 ]

Jan,
Je moet echt van die oude kap af hoor.
op naa een volvo kap en rotor. ff een ringeje draaien…of die van mij lenen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juli 2012 06:57 PM
  [ # 1137 ]
mark sm schreef:

Zoals Walter al aanhaald, de vervroeging speelt ook nog mee. In theorie moet je het kunnen afstellen, maar het zal zeer moeilijk zijn…

Kap en rotor van R25/volvo is toch echt de mooiste/beste oplossing

Vervroeging speelt geen rol. De positie van de rotor tov het triggerwiel blijft namelijk hetzelfde. Ik moet inderdaad de positie van de rotor iets wijzigen. De bougies rechts waren allemaal goed, links waren ze zwart.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 juli 2012 08:55 PM
  [ # 1138 ]

Jan ,

de rotor verplaatst zich door de centrifugaalvervroeging

ten opzichte van de punten in je verdelerkap !!

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juli 2012 09:37 PM
  [ # 1139 ]

Nee. Ik heb hier lang over nagedacht. Het bovenste deel van de verdeleras draait naar voren. (in de draairichting) Daardoor bereikt het uitsteeksel op het triggerwiel eerder het spoeltje. Maar op het moment dat het spoeltje bereikt wordt is de positie van de rotor, het triggerwiel tov de verdeler dus hetzelfde als zonder vervroeging. Het enige verschil is dus met het onderste deel van de verdeleras.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2012 11:01 AM
  [ # 1140 ]

Klopt. Vervroeging maakt niet uit.

Als het eerste triggerpuntje de sensor passeert moet rand van de rotor net tegenover het contact van je verdelerkap staan. Bij het tweede puntje zal dan hopelijk de rotor nog net het volgende contact berijken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
76 van de 107
« Eerste  < Vorige 74 75 76 77 78 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook