Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als Yuri zegt dat Willem dat al 35 jaar doet moet het kunnen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep maar met een simpele aanpassing ben je af vamn die rotor en kap van samen 200 euro en springt je vonk over op het kortste afstand.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
jantje1948 schreef:Als Yuri zegt dat Willem dat al 35 jaar doet moet het kunnen.
Stel dat het beter kan !?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het kan ook beter, met de r25 kap. Maar, het vdl systeem met de originele kap kan prima werken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gelukt! Met een scherp houtbeiteltje het kleine nokje in de rotor weggehaald en de grote in breedte gehalveerd. Wel aan de goede kant natuurlijk. 4 zaagsneden in de rotor, slangenklemmetje erom, een beetje gegokt met de positie en gelijk goed.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Jan ,
waarom verzet je niet gewoon de sensorring ?
nu zal je goed moeten opletten dat je rotor altijd terug op dezelfde plaats staat en niet verloopt .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
waterman schreef:Het kan ook beter, met de r25 kap. Maar, het vdl systeem met de originele kap kan prima werken!
Klopt. Er zijn er heel wat die fantastisch lopen met de originele vereelkap. Ik heb gekozen voor de r25 kap vanwege het aanzicht. Al met al de van der Laan blijft geniaal qua prijs simpelheid.
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Had ook gekund, maar er zit nog wel een nokje in de rotor zodat ik hem eventueel goed kan zetten. Heb geprobeerd hem rond te draaien, maar hij zit mooi vast. Ik had de indruk dat het triggerwiel gelijmd zit, anders was dat natuurlijk ook een optie geweest.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
U-Niek schreef:waterman schreef:Het kan ook beter, met de r25 kap. Maar, het vdl systeem met de originele kap kan prima werken!
Klopt. Er zijn er heel wat die fantastisch lopen met de originele vereelkap. Ik heb gekozen voor de r25 kap vanwege het aanzicht. Al met al de van der Laan blijft geniaal qua prijs simpelheid.
En simpel, da’s gaaf!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nou, hij trekt nu op zoals het hoort! Geen gestotter meer bij vermogen vragen boven 2500 rpm. De 123 kan dus retour, dan hoef ik er ook niet mee te leuren. Volgend probleem dient zich aan (het blijft een sm tenslotte): de hd pomp is steeds ongeveer 1 seconde uit en dan weer aan. Nergens lekkage. In de hoogste stand is het 2,5 seconde. Misschien speelde dit al langer en valt het me nu pas op. Ik heb hem wel een tijdje laten staan met het stuur helemaal naar links ivm vervangen accu. Suggesties voor de meest waarschijnlijke boosdoener?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Begin even met de bol van de drukregelaar te meten ( of gelijk vervangen )
Dan vering in laagste stand en vergelijken ......
Andere mogelijkheid is de retourslangen bovenop het LHM vat één voor één op retour flow te bekijken ,
zo kan je ook vaststellen welke component de grootste verliezen maakt :
diravi , centrifugalregelaar , rempomp of een van beiode hoogteregelaars .
Verder kan het meten van de in en uitslag druk van je regelaar ook een verklaring brengen :
als deze veel te laag is , is ook het reserve volume olie miniem .
Als je de voorste remmen een keer ontlucht kan je ook zien of er geen valse lucht ergens aangezogen wordt ; LHM blijft dan in meer of mindere mate schuimen
Succes , Walter
Zo kan je weer een dagje aan de slag
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt Walter voor de werkverschaffing! De voorraadbol is nog geen 2 jaar oud. Bij sationnair is de pomp ca 2 s aan en dan 1 s uit; die verdenk ik dus niet. De remmen heb ik vandaag nog ontlucht. Ik zal dus kijken welke van de retourslangen een flink debiet heeft. Bedankt voor de tip!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het is maar een gevoel , maar ik denk dat het veel te vlug is om dan al terug af te slaan :
dus ofwel bol slecht , ofwel op en afslagdruk niet OK ...
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
lees dit maar eens:
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Hydraulica.doc
dus…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10340
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank je Joris! Ik zal eerst eens bij die retouren gaan kijken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.