78 van de 107
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 juli 2012 03:27 PM
  [ # 1156 ]
bogaard77 schreef:

lees dit maar eens:
http://godelind.home.xs4all.nl/SM/Hydraulica.doc

dus…

Joris, volgens de RTA is nr 3 voor de centrifugaalregelaar en nr 4 voor de remmen. Uit nr4 komt bij mij niets. Nu nr 3 maar proberen. Kan het zijn dat je je vergist hebt of dat bij de IE modellen 3 en 4 verwisseld zijn?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 14 juli 2012 05:28 PM
  [ # 1157 ]

De lekleidingen zijn in de loop der tijd aangepast. Is ook terug te vinden in de SB’s. Ik zou gewoon de leidingen op de auto ‘volgen’. Dan weet je het zeker. In ieder geval gefeliciteerd dat of je hoofdremcilinder of je diravi ok is.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 juli 2012 05:36 PM
  [ # 1158 ]

Wat ik even niet snap: Volgens de RTA en het WPHB is deze leiding (of het nu 3 of 4 is maakt niet uit) de RETOURleiding. Dwz, als de regelaar weing druk moet leveren bij lage snelheid is het dus normaal dat hier veel LHM doorgaat. De lekleiding van de regelaar is op een van de 3 nylonslangen aangesloten. Waar ik nu benieuwd naar ben: Door welke van die 2 gaat nu veel LHM als de regelaar “niet goed” meer is.

Edit: Ik zie in het principeschema dat de positie van de plunjer wordt geregeld door de hefboom van de centrifugaalregelaar enerzijds en de uitgaande druk anderzijds. De retourleiding is dus eigenlijk voor als de regelaar minder druk moet gaan leveren en weer LHM kwijt moet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 14 juli 2012 05:51 PM
  [ # 1159 ]

Mij lijkt het het meest eenvoudig eerst je remcommando uit te sluiten. Als je remt, moet er meer vloeistof naar retour gaan dan wanneer je niet remt. Dat moet na te gaan zijn op een van beide retourleidingen. Dan doe je dezelfde check op de andere leiding en je weet welke wat is. Hoe je de diravi kunt testen weet ik niet…

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 juli 2012 05:54 PM
  [ # 1160 ]

Ga ik doen!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2012 01:44 PM
  [ # 1161 ]

Nr. 4 is remcommando. Komt iets uit na rem loslaten. Prima dus. Nr. 3 is centrifugaalregelaar, komt iets uit bij verdraaien stuur, anders niet noemenswaardig. Dat valt dus weer mee. Nog even ter info: bij 1500 rpm is de pomp steeds ca 1 s aan en 1 s uit. Suggesties?
Hé, lastig. Met skype en fb ben ik gewend dat enter bericht plaatsen is!

Edit: RTA geeft aan dat bij 600 rpm de pomp 840 cc per minuut geeft. Dat zou inhouden bij 1500 rpm in die ene seconde 35 cc. Lijkt me wat weinig? Nou, bij nader inzien is dat een bierflesje per 10 seconden. Best behoorlijk veel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 juli 2012 06:35 PM
  [ # 1162 ]

Mij lijkt de regelaar en of drukaccu de eerste verdachte .

Meter erop en afpluggen  

Walter bye2

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2012 06:40 PM
  [ # 1163 ]

Ik denk dat je gelijk hebt Walter. Maar eens Bij Léo laten doen. Is het ook mogelijk dat de regelaar interne lekkage heeft? Hij blijft nl zeker een uur op hoogte, dus daar zoek ik het in eerste instantie niet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 juli 2012 06:56 PM
  [ # 1164 ]

Jan ,

op hoogte blijven is enkel de toestand van hoogteregelaar en veercilinders ,

heeft niet onmiddelijk iets met de drukopbouw van je pomp en regelaar te zien .

als die zwak is duurt het gewoon langer voor je op de juiste hoogte bent ,

daarna is dat niet meer van invloed .


Hoe was de toestand van je LHM bij ontluchten van de voorremmen ?

Als er ergens valse lucht aangezogen is ,

krijg je schuimvorming die ook niet bevorderlijk is voor je drukopbouw ,

maar dan zou hij eigenlijk (te ) lang moeten pompen om voldoende druk op te bouwen .

Dus alles wijst in de richting van de bol op je regelaar of de regelaar zelf .

en dat die maar twee jaar oud is , is geen garantie ,

ooit al een NIEUWE veerbol gekocht die al kapot was !

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2012 07:01 PM
  [ # 1165 ]

Maar dat bedoelde ik dus. Hoogteregelaars en cylinders zijn dus nog behoorlijk; remcommando en centrifugaalregelaar zijn het ook niet. Dan blijven eigenlijk alleen de regelaar en de bol over. Maar zou het ook kunnen dat de regelaar interne lekkage heeft? Want de 35 cc die hij zo ongeveer elke keer erin pompt is zo’n 10% van de inhoud van de bol, hetgeen me niet echt verkeerd lijkt. Bedankt voor het meedenken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 15 juli 2012 07:28 PM
  [ # 1166 ]

Als de pomp zo snel van minimum naar maximum druk gaat, kunnen dat maar twee oorzaken zijn ;

te weinig volume drukopbouw ( bol kapot ) of veel te klein verschil in de start en stopdrukkken .

interne lekkage zou de laadtijd nog extra moeten verlengen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 08:25 PM
  [ # 1167 ]
jantje1948 schreef:

Maar dat bedoelde ik dus. Hoogteregelaars en cylinders zijn dus nog behoorlijk; remcommando en centrifugaalregelaar zijn het ook niet. Dan blijven eigenlijk alleen de regelaar en de bol over. Maar zou het ook kunnen dat de regelaar interne lekkage heeft? Want de 35 cc die hij zo ongeveer elke keer erin pompt is zo’n 10% van de inhoud van de bol, hetgeen me niet echt verkeerd lijkt. Bedankt voor het meedenken.

Ik zou toch beginnen met het afsluiten van de centrifugaalregelaar. Ik had daar bij mijn sm vrijwel geen lek-retour, maar uiteindelijk bleek daar toch echt de inwendige lekkage mega te zijn, net als bij joris.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2012 08:28 PM
  [ # 1168 ]

Yuri, ik heb niet naar de lekretour gekeken (nylon leiding), maar naar de gewone (stalen U). En bij een interne lekkage gaat het daar doorheen dacht ik.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 08:30 PM
  [ # 1169 ]

Deels. Dop datding nou maar eens af Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 juli 2012 08:33 PM
  [ # 1170 ]

Gewoon de aanvoer? Hoe?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
78 van de 107
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook