Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ja zo ben ik ook een keer twee originele verdelerkappen op een riesje Italie verspeeld .
het is zoals je schrijft , de ene pen te laat , de andere te vroeg .
Bij mij was de rotor doorgeslagen , en daardoor dus ook twee kappen kaduuk .
De originele kap is symetrich verdeeld , door de dubbele rotor klpot dat wel in de originele setup ;
maar niet meer als je op één bobine gaat rijden
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat was ook mijn gedachtengang.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De oplossing van John Titus lijkt dan ook wel een slimme; een bredere rotor. Is die al op de testbank geweest?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Op de website van Scandcar (http://www.scandcar.nl) kun je voor plm 5 tientjes kap en rotor kopen. Kap=243923. Rotor= 243922. Kap is hetzelfde als van de 1-2-3 zoals Boogaard77 terecht opmerkte. Hoewel het zonder kan, is het het mooist een verloopring te laten draaien. Die komt tussen kap en huis van de (v/d Laan) ontsteker. Ik heb dat gebruikt en dat reed zeer goed. Aan te bevelen dus. Totdat mijn gebit stuk ging. Dat was wel het einde van de pret.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
capt kok schreef:De oplossing van John Titus lijkt dan ook wel een slimme; een bredere rotor. Is die al op de testbank geweest?
Ja , maar was een zelfgemaakte cloon ,
dus zonder aanpassing van de draairichting en centrifugaal systeem : werkt voor geen meter
Walter
Meten is weten , gissen is missen
En daarom rijd ik nu met een John Titus!
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hoeveel kostte die Piet?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dollar 785,- inclusief verzenden. Met jetsers van contactpunten van een Honda voor de injectie. Die verslijt ik in mijn leven niet meer.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
We zijn nu wel stevig aan het inhakken op Jan zijn topic ,
maar gaan die IE stuurcontacten mee met de centrifugaalvervroeging ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
En Piet, ben je tevreden en loopt het allemaal soepel? Of heb je nog te weinig gereden?
Ik begreep dat Joris in het begin wat last had van een hik rond 2500 toeren?
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
Totaal aantal Berichten: 10321
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
@Walter: Dat vindt Jan prima!. Maar waarom zouden die injectiecontacten met de vervroeging mee moeten gaan? Ze injecteren per 3 tegelijk, dus zo nauw steekt dat niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
PBuijsman schreef:Op de website van Scandcar (http://www.scandcar.nl) kun je voor plm 5 tientjes kap en rotor kopen. Kap=243923. Rotor= 243922. Kap is hetzelfde als van de 1-2-3 zoals Boogaard77 terecht opmerkte. Hoewel het zonder kan, is het het mooist een verloopring te laten draaien. Die komt tussen kap en huis van de (v/d Laan) ontsteker. Ik heb dat gebruikt en dat reed zeer goed. Aan te bevelen dus. Totdat mijn gebit stuk ging. Dat was wel het einde van de pret.
Check die nummers nog even er worden namelijk 2 kappen geleverd met het zelfde nummer. Dat is ergens mis gegaan de producenten. Ik kan de juiste nummers wel voor je navragen.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik dacht dat de stuurcontacten mee op de as staan van de contactpunten bij de Titus verdeler , en dan gaan die natuurlijk mee met de vervroeging .
Maar dat kunnen we natuurlijk goed bekijken in Piet zijn fotoreportage
Op de originele is dat niet het geval , en opdat er voor de bevestigingsplaat van die IE puntjes zelfs en gleuf is om ze af te stellen ( gelijk met cil 1 ) vermoed ik dat dit wel eens zou kunnen mis lopen .
Weet ook dat als je de draden 21 en 22 omwisseld de motor ook niet mooi loopt ( hé Piet )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Dat omdraaien van 21 en 22 maakte bij de 1-2-3 wel een heel verschil. Maar die 123 van mij is niet helemaal ok, hoewel hij als reserve zijn diensten wel heeft bewezen. Bij die Titus kan ik nauwelijks verschil opmerken. Ik heb het wel geprobeerd, maar als er al verschil is, dan is het alleen bij het stationair lopen.
Wat die nummers van kap en rotor betreft: ze staan zo op mijn factuur. Bij de kap staat: verdelerkap B27 en B28. Hij staat nog op de site.
Gutta cavat lapidem…
Totaal aantal Berichten: 25602
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bosch cap : Bosch item number 1.235.522.210 or 1.235.522.302
Bosch rotor : Bosch item number 1.234.332.177
Ik heb dat hikje nog steeds. soms erger soms is het weg. Het omdraaien van de draden meekt geen verschil.
Het vervroegen van de puntjes moet niks uitmaken. als je in het schema kijkt staat dat ruim voor ontsteken van cylinder 1. Verder, als je de draadjes omwisselt spuit cylinder 1 180 graden verkeerd in. Maakt geen verschil..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>