16 van de 107
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Jantje heeft er ook een, bobineprobleem?
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 maart 2010 03:53 PM
  [ # 226 ]

Cyril!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 maart 2010 04:00 PM
  [ # 227 ]

Mooi !! zal ‘m dan eens vragen of dat de verbeterde versie is.(transistor of thyristor scheen er wel eens uit te vliegen/branden daar deze niet tegen hoge temperaturen kon…...... cry ).

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2010 04:29 PM
  [ # 228 ]
jantje1948 schreef:

Ik ben er al achter. Waarom zitten trouwens die merktekens op de distributietandwielen? Je moet de zaak toch afstellen dmv de streepjes op de nokkenas en mijn ontsteking ligt eruit omdat ik die vervang door een 123.

Jan, de merktekens op de primaire tandwielen zijn wél belangrijk. Check het boek maar even.
Als die merktekens niet kloppen ben je ook je referentiepunten voor je secundaire kettingen kwijt o.a. Gewoon even volgens het boek monteren, anders sla je je zelf voor je kop straks. stupid

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 maart 2010 04:53 PM
  [ # 229 ]

Goed op die merktekens letten zoals Waterman zegt. Als je een echte tovernaar bent kan je zonder, maar anders draai je je blok in de soep.

Boutje: M6 x 16 is origineel, ik zou een paar M6x20 kopen, want die geleider is “dikker”. In ja , inbussen, anders heb je geen plek om ze aan te draaien!.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 maart 2010 05:21 PM
  [ # 230 ]

Ik heb gemeten wat de boutjes van de spanner en de schaats uitsteken; 16 mm. Dikte van materiaal van de limiter is 6. Ik heb ze dus M6x22 gekocht bij een goede ijzerboer. Ze hoeven toch niet zwart te zijn?
Over die merktekens; wat is er fout aan mijn redenering?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2010 05:33 PM
  [ # 231 ]

Om te beginnen staan er op de tussenas ook merktekens… en wel bij de tanden waar de secundaire kettingen op lopen. Die merktekens zijn weer referentie voor de stand van je krukas bv. Maar goed, nogmaal:  RTFM

Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 13 maart 2010 09:11 PM
  [ # 232 ]

Beste jan, als je wilt toveren kan het ook zonder de merktekens, maar dan moet je en de BDP precies kunnen zetten, weten of je in BDP zit in de compressieslag of in de uitlaatslag, en daarnaast moet je dan de lichthoogte van de nokken nameten, en dat iedere keer als je bijvoorbeeld de kettingen spant. Dus de best manier om je motor lekker moielijk onderhoudbaar te maken. Ennnnnn….. als je een foutje maakt, dan loopt de zaak lekker in de soep.
Als je het RTFM doet, dan staan alle merktekens altijd goed, heb je er geen omkijken meer na, en kun je bijvoorbeeld je secundaire kettingen loshalen en/of vervangen zonder de hele hijse weer te moeten stellen. O ja, en dat voor de 2 cylinderbanken afzonderlijk, dus 2 keer het verhaal.

En nog over die strepen: Die zijn er op geplaats NADAT alles goed gezet is, als “gemakzaak”.
Veel success,

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 14 maart 2010 11:08 PM
  [ # 233 ]

Is een inlaatklepspeling van 0,28 acceptabel?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 maart 2010 11:11 PM
  [ # 234 ]

Nee, want het boek zegt: koud tussen de 0,30 en 0,35. Omdat het nu al wat strak staat staat ie over 5000 km op 0,25 en da’s écht te strak.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 15 maart 2010 08:11 AM
  [ # 235 ]

bij mijn sm staan de kleppen op minimum en na 8OOOkm staan deze nog altijd zo, als je ze op zijn ruimst neemt tikken ze. Zet ze gewoon op minimum O,32 ofzo

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2010 06:34 PM
  [ # 236 ]

Zo, distributiedeksel is klaar. Nieuwe keerring voor de tussenas, die was trouwens behoorlijk slecht; oliepompdeksel er af, alles schoongemaakt, ingeolied. Een nieuwe keerring en een nieuwe o-ring voor het deksel. Het asje is nog steeds net met de hand rond te draaien, maar zonder zware punten of zo. Maar ik blijf erbij dat dat asje wel erg op zijn donder krijgt als de olie koud is. Die o-ring voor de afdichting van de oliegalerij is trouwens wel behoorlijk dik, hoort dat zo? Morgen de kettingen, spanner, curved limiter vervangen. En ja; netjes de merktekens tegenover elkaar, is een kleine moeite.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 maart 2010 06:44 PM
  [ # 237 ]

Ach. een goede oliepomp brengt 7 bar druk op als ie koud is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3708
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 maart 2010 06:55 PM
  [ # 238 ]

Keerring voor de galerij hoort dik te zijn: 29,75 x 36,87 x 3,53 mm ( binnen-, buiten-, dikte-maat in mm,  ) , de groef is ook behoorlijk “diep”, en daar komt de volle oliedruk op.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 maart 2010 07:19 PM
  [ # 239 ]

Ja, dat is’m!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 16 maart 2010 07:34 PM
  [ # 240 ]
bogaard77 schreef:

Ach. een goede oliepomp brengt 7 bar druk op als ie koud is…

kan met 20W50 olie zelfs +10bar gaan heb je nu het asje met vergroot draagvlak (langere tanden)?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
 
16 van de 107
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook