Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan heeft de cilinderkoppen natuurlijk nog niet op zijn motor zitten… dus ik denk dat BX sport gelijk heeft! Door het monteren van de curved-limiter verloopt de timing van de centrale as iets, waardoor de positie van de nokkenassen ten opzichte van het BDP ook veranderd. Jan, ik denk dat je inderdaad de nokkenassen tóch opnieuw zal moeten gaan timen. In ieder geval zul je heel precies ( liefst met een meetklokje) het BDP van de motor moeten bepalen en dan moeten kijken of alle merktekens van de nokkkenassen nog helemaal juist staan. Dit kun je pas doen als je ook de secundaire kettingen gemonteerd en gespannen hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Had ik ook bedacht. Ik moet wel zeggen dat de montage van de curved limiter geen zichtbare verdraaiing van de secundaire as gaf. Maar: beter een keer te veel meten, dan te weinig.
Probleempje: ik heb geen meetklokje, alleen een schuifmaat met een hele grote nonius (1/50).
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jan, een meetklok is niet duur!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb er een gekocht om cylinders te meten. Die was wel even 300 euri! Maar ja, die is ook wel heel sophisticated. (Als iemand hem nodig heeft, even een PB)
Zit er bij een simpel klokje meestal ook beugelmateriaal en zo?
Waar kopen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vanmiddag meetklokje bij Brezan gekocht. Inclusief bevestigingsgriptang. Magnetisch heeft bij een SM niet zo veel zin….Als de streepjes goed staan is de zaak correct, maar ik merkte wel dat de kleinste verdraaiing een aflezing geeft die toch gauw een paar tienden scheelt. Ook na spannen van de kettingen ga ik dus maar met het klokje aan de gang. Dus als iemand een klokje nodig heeft….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Jij bent snel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
@bxsport: nog even over niet meer dan 5000 rpm met 123. Ik heb van Cyril bij de 123 een flamethrower van 0,6 ohm meegekregen. In het boekje van de 123 staat: minimaal 1 ohm. Ik heb Cyril nog even gebeld, waarop die weer ruggespraak met de fabrikant van 123 heeft gehouden. Deze bobine mag in combinatie met de 123. Misschien dat de stroomsterkte sneller opbouwt met deze bobine? Het proberen waard.
Oops, ik zie net dat je die al hebt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
hoi, jantje ja die heb ik… wordt er al een paar jaar bijgeleverd… maar toch boven de 5000-5500 toeren kan de 123 niet echt meer mee.. een oplossing zoals yuri gaat dan beter… alleen ik geloof dat je bij een injectie nog een bijkomende pulsengever moet monteren die naar de computer gaat… bij een carbu is dit natuurlijk niet nodig.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of de Yuri-oplossing monteren in het originele bosch-ontstekingshuis.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bxsport schreef:boven de 5000-5500 toeren kan de 123 niet echt meer mee.. .
Volgens mij doet die van Bogaard het best wel goed toch? O ja, ook “mijn” systeem kan in het onstekingshuis van een injectie worden gebeund. Je zal het alleen zelf even moeten uitdokteren, want ik heb het nog niet eerder zelf gebouwd. Maar goed: 123 kan goed werken. Schijnt…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Welke benzine moet er in een SM? Eigenlijk 98. Dat is in Frankrijk wel te krijgen maar hier steeds minder. En olie: is brega classic oil 20W50 goed genoeg?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Olie: goede 20w50 is belangrijk. Met name het zogenaamde ZDDP (zink) gehalte moet hoog zijn, dit spul geeft bescherming aan de nokkenassen namelijk. Valvoline heeft een goede 20w50 en een goede semi-syntheet in 10 w 60.
http://www.valvoline.nl/index.asp?pageid=9259e1218bbd46ff87cbd9cdc5d2ffed
Ik zelf rijd nu nog op total 20w50. Olieverbruik van een sm is gewoon vrij stevig, met name bij flink doorrijden. 1 liter op 1000 km is vrij normaal heb ik van verschillende kanten begrepen.
Benzine: V-power o.i.d. De mijne doet het op euro wel aardig. Maar, tussen euro95 en de duitse 100 octaan super scheelt 15!!pk. Gemeten op de rollenbank.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10263
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Maar geen last van pingelen op 95?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Welke benzine moet er in een SM? Eigenlijk 98. Dat is in Frankrijk wel te krijgen maar hier steeds minder. En olie: is brega classic oil 20W50 goed genoeg?
BP heeft Ultimate, is 1 van de weinige 98 benzines in NL die over is. V-power van Shell is 97, Esso heeft ook geen 98 meer.
Volg je hart, gebruik je hoofd.