Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En als je de ketting uit één stuk hebt, dan kun je die alleen monteren als je de tussen-as uit het blok schuift. Hij moet er 2 tot 3 cm uit. Om dat te kunnen doen moeten de beide sucundaire kettingen er uit. Als je straks de koppen er af hebt trek je die kettingen er dus uit, haal je het complete achterdeksel van het blok af, schuif je de as naar achteren en dan gaat het allemaal nét. Maar het is zo’n vreselijk gekloot dat je écht beter het blok uit de auto kunt trekken als je de primaire ketting wilt doen. Ik zou er dan meteen voor kiezen het blok van een hydraulische spanner te laten voorzien door VdL. Kost je wel wat, maar dan is ‘t wel fijn voor elkaar.
En heren: effe GEEN discussie over wel of geen hydraulische spanner en of het nou wel of geen mechanische spanner is, want die discussie hebben we nu 4678x gevoerd Ik geef hier slechts MIJN mening hé
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kan die as er ver genoeg uit,als de achterzooi verwijdert is,als het blok blijft zitten??
Ik vind dit wel een goede oplossing,als je blok volledig in orde is en de ketting weer aan vervanging toe is.
Zeg toch,als je je ketting enkel moet vervangen,je het blok toch niet steeds weer moet er uit pielen??
Maar,ja! de huidige kettingen gaan dan ook weer 100K mee en zullen dan ook weer een volledige revisie opeisen.
En eer we die kmstand halen…
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja bloop dat kan dus maar de secundaire kettingen moeten er ook uit… Pfff
Voor de goede orde: Cyril Sars levert ook hydraulische spanners.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja zoals waterman het zegt kan het een (bevriende) garage heeft dit zo gedaan feit is wel dat dan alle dichtingen blijven steken en als die beginnen lekken is het einde zoek… je kan beter het blok er dan uitnemen en die ook allemaal vervangen ze zijn tenslotte bijna allemaal 40 jaar….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zo, de pan is er af. Geprobeerd foto’s te nemen, maar dat werd niks.
Ik heb met de achterkant van de schuifmaat de lengte van de veer kunnen meten. 24mm.
Zegt dat iemand iets?
Bij welke cylinderdiameter moet een klasse A cylinder opgeboord/vervangen worden?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, zo heb ik het gemeten.
Die heeft dus niet veel meer te gaan met 24mm!
Morgen nog eend nauwkeurig meten. Als het weer zo is weet ik wat me te doen staat!
Bedankt walter! (ik had dat plaatje ook, maar zonder schuifmaat)
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:de huidige kettingen gaan dan ook weer 100K mee en zullen dan ook weer een volledige revisie opeisen.
En eer we die kmstand halen…
Dat deed ik in 5 jaar Bloop…
Volgens VdL gaat een primaire reinold synergie ketting makkelijk 300K mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jan, kijk even op marktplaats voor een spiegel als je die nog niet hebt. http://link.marktplaats.nl/287632707
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Linker buiten spiegel,zal hij wel hebben.
Het is de rechter die moeilijk te scoren is.
Namelijk die heeft nooit bestaan,en is nagemaakt door de smcdf.
Kost ergens 150 €.
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bedankt! Linker heb ik ook nog niet. De man wil minimaal 225, anders laat hij hem op de plank liggen. Hoeveel kost de linkse bij de franse club?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mijn aanbod staat nog steeds als de prijs een issue is. Nieuw pootje na laten maken op de draaibank, schroefwerk erbij zoeken en dan heb je voor weinig een linker spiegel. De onderdelen scoren bij de renovatie van een SM, daar gaat stiekem toch centjes in zitten. Het blijft niet bij één onderdeeltje…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Robin, bedankt voor het aanbod, maar voorlopig heb ik genoeg te hobbien. Ik zoek wel verder naar een nieuwe, had ik in mijn budget,met nog een hele zwik andere zaken, ingecalculeerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Bedankt! Linker heb ik ook nog niet. De man wil minimaal 225, anders laat hij hem op de plank liggen. Hoeveel kost de linkse bij de franse club?
anderhalve meijer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10307
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan mag meneer Albers hem lekker op de plank laten liggen!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.