1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Druk hydrauliek te laag bij koude motor.
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 24 oktober 2009 10:08 AM

Dag allemaal,

Ja… hier ben ik weer…

Als ik des morgens wegrijdt, met koude motor, en ik geef een flinke partij gas, dan hoor ik “piep” en mijn display vertelt me dan dat de hydraulische druk te laag is….
Als de boel eenmaal goed warm is, doet ie het alleen af en toe nog als ik vol gas een scherpe bocht neem…
De LHM tank is vol.

Mijn eerste reactie is…. òf het filter is verstopt (maar daar zit als het goed is een bypass op en in de tijd dat mijn stuurhuis nog lekte, heb ik daar wel een liter of zes LHM ingegooid, dus die is wel schoon…)
Òf het is de hydraulische pomp (hetgeen raar is voor een auto met nog geen 120.000 op de teller.

Voordat ik het spreekwoordelijk wiel ga uitvinden…...
.......Iemand enige ervaring hiermee…??

groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 oktober 2009 12:54 PM
  [ # 1 ]

Een piep als een waarschuwingspiepje, of een piepend geluid onder de motorkap?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 oktober 2009 01:43 PM
  [ # 2 ]

In een bocht wil hij bij laan niveau wel eens gaan miepen. Je hebt wel het niveau bij draaiende motor in de hoogste stand gemeten?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 24 oktober 2009 03:37 PM
  [ # 3 ]
knäckor schreef:

Een piep als een waarschuwingspiepje, of een piepend geluid onder de motorkap?

Nee… dat is de piep van de “computer” dus het waarschuwingspiepje.

Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 24 oktober 2009 03:39 PM
  [ # 4 ]
boukewerff schreef:

In een bocht wil hij bij laan niveau wel eens gaan miepen. Je hebt wel het niveau bij draaiende motor in de hoogste stand gemeten?

Ja..  de tank is vol… ook bij hoge stand.

Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 oktober 2009 05:02 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij is je voorraadbol naar de gallemiezen. Want: als je flink gas geeft, wil de auto van achteren doorzakken. En het systeem wil dat compenseren, heeft een sloot olie nodig uit de buffer die er niet is. Dito met een strakke bocht.
Als je met draaiende motor remt en je voelt tikken, is de voorraadbol kapot. Schijnt, zelf nog niet meegemaakt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 24 oktober 2009 07:27 PM
  [ # 6 ]

Ik denk aan vervuiling.
Ik zou de vlotter van je vat er eens uithalen en schoonmaken ,
goed gangbaar maken, contactjes schoonmaken en draadjes er naar toe controleren .

Groet en succes,
Dirk clean

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 25 oktober 2009 12:22 AM
  [ # 7 ]
wimb schreef:

Volgens mij is je voorraadbol naar de gallemiezen. Want: als je flink gas geeft, wil de auto van achteren doorzakken. En het systeem wil dat compenseren, heeft een sloot olie nodig uit de buffer die er niet is. Dito met een strakke bocht.
Als je met draaiende motor remt en je voelt tikken, is de voorraadbol kapot. Schijnt, zelf nog niet meegemaakt.

Nee… dat kan niet… rondom nieuwe veerbollen… allemaal dus… ook die bij het spruitstuk…

Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 25 oktober 2009 12:25 AM
  [ # 8 ]
Dirk de Pirk schreef:

Ik denk aan vervuiling.
Ik zou de vlotter van je vat er eens uithalen en schoonmaken ,
goed gangbaar maken, contactjes schoonmaken en draadjes er naar toe controleren .

Groet en succes,
Dirk clean

Dàt zou best wel ‘ns kunnen, Dirk…

Ik moet de voorraadtank tòch ‘ns nakijken, er komt daar een beetje olie vandaan…

Dat ga ik nu zo gauw mogelijk doen…

Bedankt,
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 25 oktober 2009 07:36 AM
  [ # 9 ]

Als alle bollen inderdaad nieuw zijn, dan moet het wel vervuiling zijn zoals Dirk zegt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 22 november 2009 05:13 PM
  [ # 10 ]
Dirk de Pirk schreef:

Ik denk aan vervuiling.
Ik zou de vlotter van je vat er eens uithalen en schoonmaken ,
goed gangbaar maken, contactjes schoonmaken en draadjes er naar toe controleren .

Groet en succes,
Dirk clean

Nou Dirk, je had helemaal gelijk hoor….

Uiteindelijk was het de vlotterschakelaar in de LHM voorraad tank.

Bij het zoeken in de elektrische schema’s kwam ik er tot m’n stomme verbazing achter, dat deze vlotterschakelaar parallel geschakeld is aan de drukschakelaar van de drukregelaar….

Ik vind dat maar raarrr hoorrr…
‘t Zijn toch twee alarmen van een totaal verschillende categorie….

Maar goed, dat wetend, heb ik eerst maar ‘ns de LHM tank losgehaald en naar de vlotter gekeken. Daar valt niet zoveel aan te sleutelen, dus schoongemaakt en de platte kabelschoenstekkertjes een beetje aangeknepen voor beter contact.
Ik heb de foutmelding nu alleen nog maar als ik vanuit stilstand èrrug hard optrek….
Ik denk dat ik tzt maar eens een andere vlotter moet ritselen…

Allemaal bedankt voor de adviezen..

Oh ja… ik heb de olie niet ververst en/of doorgespoeld. Het filter was schoon en de olie zag er zelfs nog groenig uit… dus…
En de voornoemde lichte lekkage lijkt van de de snelheid-geregelde-demper achter de LHM tank te komen… daar moet ik dus nog ‘s naar kijken…

Nogmaals allemaal bedankt.

Groet
Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 22 november 2009 07:18 PM
  [ # 11 ]

Ha , blij dat het bijna verholpen is .
Tja , heeeeeel af en toe zeg ik wel eens wat zinnigs cheese
Ander vlottertje en hij is weer als nieuw .
Wat betreft die schakeling ; het betreft voor beide een hydrauliekprobleem , dus dan wordt het al wat minder vreemd.
Succes ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Lody
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 24-01-2009

Gepost: 23 november 2009 06:46 AM
  [ # 12 ]
Dirk de Pirk schreef:

Wat betreft die schakeling ; het betreft voor beide een hydrauliekprobleem , dus dan wordt het al wat minder vreemd.
Succes ,
Dirk

Ach weet je, als je “ALARM STOP” krijgt omdat je hydraulische druk te laag is…. ja daar kan ik me wat bij voorstellen…..
Maar om dat zelfde paniekalarm ook te slaan als het niveau in je LHM tank nèt iets te laag staat….

Ach… zoals alles bij een Citroën….. als je het eenmaal weet, maakt het niets meer uit….grijns>....

Èn….. het blijft een te gekke voiture ...

Lody

Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in. joint

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2009 12:17 PM
  [ # 13 ]

Dat vlottertje weet niet of het niveau net iets te laag of veel te laag staat. En om het vlottertje pas een alarm te laten genereren als het LHM niveau problematisch laag staat, lijkt me ook niet zo handig.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 12:27 PM
  [ # 14 ]

Als dat niveau onder de min zakt, is het toch niet zo vreemd dat je een alarmmelding krijgt? Wanneer wil je deze dan, als in een snelle bocht je stuurbekrachtiging het plots niet meer doet, je remmen plots weigeren wegens te weinig olie of als de auto plat op de grond smakt? Te laag is te laag, die veiligheidsmarge zit er niet voor de gemoedsrust, maar om laksigheid niet meteen tot ongelukken te laten leiden.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3247
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 november 2009 01:29 PM
  [ # 15 ]

Ik kan me in de vorige 2 posters vinden.
Effe doordenken: in rijstand ‘denkt’ je vlotter dat je voorraadvat tot de nok toe gevuld is. Als je dan een te laag melding krijgt, is er toch echt iets aan de hand.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook