8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 27 februari 2011 03:25 PM
  [ # 106 ]

Als de kleppen er uit zijn, is de verbrandingskamer ook beter schoon te maken. Nu je al zo ver bent, een kleine extra moeite. Vervangen van de kleppen hoeft niet als ze verder nog goed zijn. Voor mooi kun je ze even slijpen. Ik heb de koppen van mijn GS net weer in elkaar zitten.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2974
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 februari 2011 04:04 PM
  [ # 107 ]

Ook kijken of er niet te veel speling op de klepgeleiders zit. Inderdaad wel de seals vervangen. Zie ook niet waarom je de kleppen zou vervangen, ze liggen nog mooi hoog. Natuurlijk mooi om ze even opnieuw in te slijpen met slijppasta

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 28 februari 2011 07:19 PM
  [ # 108 ]

Denk dat ik de koppen aan een specialist overlaat. Klusje is mij als welwillende amateur wat te delicaat, ik kan de benodigde stukken uit de revisieset erbij doen, en mezelf ondertussen concentreren op iets anders, nog genoeg te doen. Kan alvast de besturing nalopen, of de koelbeplating opknappen, met de bak (olie verversen) en de remmen (nieuwe sluitringen) aan de gang, zodat deze inclusief schijven weer ingebouwd kan worden, de koppelingskabel en die van de teller aansluiten, pookverbinding en de remleiding aansluiten.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 28 februari 2011 09:53 PM
  [ # 109 ]

Ik weet niet waar je woont maar je mag het ook bij mij langs brengen.

Maar ik de koppen/kleppen schoon en plaats nieuwe klepseals.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 01 maart 2011 07:34 PM
  [ # 110 ]

In het schitterende uiterste noordwesten van Groningen joint

Vanmiddag heb ik bij Franse Auto de geleende zuigerverenpers teruggebracht, en even een praatje met de monteur gemaakt. Deze heeft me de procedure voor kleppen polijsten nader uitgelegd, maar wel aangedrongen eerst het aanbevolen benzinetestje te doen om vast te stellen of een revisie überhaubt nodig is. Bij lekkage voor inbouw zéker maatregelen nemen, lekt er niks, dan geen paniek en kan ik het bij een zorgvuldige reiniging laten, plus nog wat tips voor de test zelf. Ga ik straks of morgenochtend proberen. Wordt vervolgd, en duimen dus whistle

Kwam op weg naar huis langs een reguliere Citroëngarage op Driebond, even geïnformeerd naar een pakkingset voor de remmen, niet aanwezig. Na een euréka-moment wél ringetjes welke ook voor de Xantia gebruikt worden, kreeg voor nop twee mee, en hoera, blijkt dezelfde maat (7.2 x 11 x 1.9) als voor de Super! Heel aardig in, en kennelijk nog een warm hart voor een knutselaar die zoveel moeite steekt in ouwe de merkentrots nice day

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 maart 2011 06:15 PM
  [ # 111 ]

Gisteravond vrij gemakkelijk de meegebrachte pakkingringetjes tussen de klauwhelften aangebracht, en daarna de voorremmen in z’n geheel af kunnen maken en bevestigen. Schijven voorlopig, tot de aandrijfassen kunnen worden aangesloten.

Vandaag van beide cylinderkoppen de kleppen aan de voorgestelde proef onderworpen. Vooraf bij alle kleppen de speling extra ruim gezet. Tot de slotsom gekomen dat links beide inlaatkleppen dicht zijn, en dat alleen de voorste uitlaatklep minieme lekkage vertoont, dat rechts de uitlaatkleppen dicht zijn, maar beide inlaatkleppen niet 100%. Om de 45-90 seconden verschijnt aan verbrandingskamer-zijde heel stiekem voorzichtig een natte vloeistofring.

Klep t.o.v. de seal verdraaien heeft meteen een gunstig resultaat, zelfs microscopisch kleine vervuilingen / roetaanslag hebben duidelijk een nadelige invloed. Het raakvlak voorzichtig reinigen hielp al enorm. En nu?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 maart 2011 06:39 PM
  [ # 112 ]

Dat ligt aan jezelf wat je wil.

Ik zou het demonteren en schoon maken nu je de motor toch zover uit elkaar hebt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 maart 2011 10:32 PM
  [ # 113 ]

Ik ook. Even die kleppen inslijpen.

Citroen!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 03 maart 2011 07:00 PM
  [ # 114 ]

Koppen zijn vanmiddag afgeleverd bij Ausma in Roden. Krijg een seintje omtrent kostenplaatje en tijdsduur. Ami Super??? Nóóit van gehoord….cry nonsense Ben benieuwd!

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 03 maart 2011 08:31 PM
  [ # 115 ]

Mogelijk dat je nu zit, je bewandeld zo de goede weg, je krijgt een mooi stuk werk terug.

Ami Super nooit van gehoord..!!

Dat was bij mij net zo.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 08 maart 2011 08:21 PM
  [ # 116 ]

Gistermiddag ben ik door Ausma gebeld met het bericht dat de koppen in goed staat zijn, maar wel het advies alle kleppen te vernieuwen. Klepzetels zijn te polijsten. Meteen Engelhardt een mail gestuurd, want die heeft ze nog als set inclusief klepsteelrubbers op de website. Gisteravond al antwoord dat-ie vandaag gaat kijken of alles voorradig is. Ben benieuwd…

BTW: in een Super hoort een G10 / 612 machine te zitten, die van mij heeft G10 / 613 op het typeplaatje. Hoe zit dat eigenlijk, wat is het verschil?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 maart 2011 10:35 PM
  [ # 117 ]
spijker5 schreef:

BTW: in een Super hoort een G10 / 612 machine te zitten, die van mij heeft G10 / 613 op het typeplaatje. Hoe zit dat eigenlijk, wat is het verschil?

Is het niet net anders om?? In mijn GS’en liggen ook G10/612 motoren.
Denk dan dat er in een super G10/613 hoort.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 09 maart 2011 12:02 AM
  [ # 118 ]
citro-power schreef:
spijker5 schreef:

BTW: in een Super hoort een G10 / 612 machine te zitten, die van mij heeft G10 / 613 op het typeplaatje. Hoe zit dat eigenlijk, wat is het verschil?

Is het niet net anders om?? In mijn GS’en liggen ook G10/612 motoren.
Denk dan dat er in een super G10/613 hoort.

Dat klopt. In een Super hoort eenn G10/613

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 maart 2011 08:58 AM
  [ # 119 ]

De RTA Ami Super meldt G10 612, het handboek eenvoudig G10. Verschil wat ik kan bedenken is eventueel het weglaten op de krukas van het excentriek voor een HD-pomp, in het uiterste geval dat de pomp zelf is vervangen door het afdichtplaatje met pakking.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 maart 2011 06:58 PM
  [ # 120 ]

Heb jij er dan een afdekplaatje zitten op de plek waar een GS de hydro pomp heeft? Moet dan haast wel.

Profiel  
 
 
8 van de 27
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook