Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Je moet ergens beginnen, en zo’n motor is dan een leuk project. Ik ben ook niet echt technisch geschoold, enkel “motor-kennis” gehad op de “Rijn-en Binnenvaart-school”. Ik werk dagelijks met een grote Deutz. Is weliswaar wat ingewikkelder als een luchtgekoelde boxer, maar dankzij het formaat toch goed te overzien. Daar zet ik, in geval van nood, ook rustig een sleutel op. Als je enige technische kennis en inzicht hebt, dat maakt het allemaal al een stuk makkelijker, ben ik achter gekomen.
Ik heb de eigenaren van de stalling er zelden over gehoord. Niet ernstigs, in ieder geval.
En de C35 heeft er niet onder geleden, dus dan is het goed, hè.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Nou, gelukkig maar, want in een grote ring net ten noorden en noord-oosten van die locatie is al genoeg ellende ontstaan, en de schimmige afwikkeling levert bij menigeen veel frustraties op.
Vanavond rustig aan gedaan. Brandstofslang en ontluchting op de tank gezet, de flens op het spatbord geschroefd, het rechter achterportier voorzien van het bekledingspaneel en de handgreep, en de voorste wielkasten eraf geschroefd na het daarop bevestigde materiaal te verwijderen.
Daarna rondom de onderzijde van de motor nader bekeken op zoek naar vers gelekte olie. Links rond de klepdeksels en bij de retour-pijp aan die kant is alles keurig droog gebleven.
Aan de rechterkant geen lekkage bij het bovenste deksel, maar aan de onderste hangt er weer eentje, echter niet aan de retour-pijp
Morgen weer verder. Hopelijk krijgen we de zaak zonder complicaties in orde zodat eindelijk de voorzijde kan worden afgebouwd.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Sja, dit is wat ik versta onder nieuws verslaan. Zonder drama, gewoon de feiten.
Want zeg nou zelf, al die gedramatiseerde toestanden heeft toch ook niemand wat aan?
Mijn ouders wonen in Delfzijl, en ik hoor ze er eigenlijk nooit over.
We zijn bezig met een huis in Spijk welke eens lichte bevingsschade heeft gehad, maar verder zie ik ook daar geen reden tot drama.
Maar goed, Delfzijl en Spijk liggen waarschijnlijk net aan de rand van het bevingsgebied. Ofschoon Appingedam zo goed als tegen Delfzijl aan ligt, zou men ook in Delfzijl wat mee moeten krijgen van een 1,2 of 1,3 in Appingedam, als je het mij vraagt.
Anderzijds, zo gaat het eigenlijk met alle berichtgeving. Het is maar een beperkte tijd “hot” en daarna hoor je er amper wat over.
Tot zover het nieuws.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Eemspoort schreef:Tot zover het nieuws.
Inderdaad. En nu weer on topic.
Wim,
Disciplus Simplex
Want er is nog werk genoeg! Vanavond alle vier klepdeksels afgenomen, bougies uit gedraaid en de bedrading wat aan de kant, zodat we met de momentsleutel aan de slag konden. Dat was wel even schrikken, want rechts bleek het helemaal mis met de aantrekkracht van de binnenste kopbouten, en de buitenste te strak. Dat had me zomaar de motor kunnen kosten, en nóg blijft het afwachten of er niks beschadigd is.
Nu zit alles rondom wel weer zoals het hoort, maar moet de klepspeling nogmaals een controle-ronde. Op dat moment ook de ontsteking maar afstellen, voordat het plaatwerk er weer op komt. Zeer benieuwd of ik me straks in de handjes mag knijpen
Overige tijd heb ik besteed aan het vernieuwen van de brandstofslangen vanaf de wielkast, het portier rechtsvoor iets beter gepositioneerd, en aan weerskanten het ruitsysteem in de deuren gezet. Bij voorzichtig inschuiven van de linkerruit sprong er helaas meteen weer een houdertje af. Andere lijm proberen.
Totaal aantal Berichten: 10322
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Met bovenliggende nokkenassen verandert de klepspeling niet als de spanning van de kopbouten verandert.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Exact. Het enige dat er gebeurt is dat je compressieverlies gaat krijgen doordat de kop te los/scheef zit..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat lucht me al enigszins op, maar ik kijk met spanning uit naar de eerste testronde straks. Als er maar niks fundamenteels als de kop kromgetrokken is want ik zit er niet op te wachten een andere onbekende motor te moeten aanschaffen. Nog afgezien van het (zeer plezierige en leerzame) werk is in deze machine ook financieel al een en ander geïnvesteerd…
Totaal aantal Berichten: 25606
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De foto’s doen het niet.
Die koppen gaan niet zo snel krom…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Plaatjes kwamen via het archief op photobucket. Zijn al meerdere posts aan gewijd hier.
Maar ze doen het niet….
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bij mij wel. Die extensie werkt best wel goed eigenlijk
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kun je uitleggen wat je doet Derk? Hier zien we niets…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In mijn specifieke geval heb ik de extensie voor Google Chrome geïnstalleerd, die Han S hier samen met een FireFox add-on heeft gelinkt. In sommige gevallen is het na installeren nodig dat je de pagina vernieuwt (F5) en kennelijk is het in sommige gevallen nodig om de extensie na installeren handmatig in te schakelen (drie bolletjes rechtsboven, meer hulpprogramma’s, extensies, vinkje zetten).
De extensie stuurt automagisch de nieuwe linkjes van Photobucket door naar een link die het plaatje wél gewoon laat zien, een soort automatische omleiding. Voor zolang het duurt natuurlijk, want op een gegeven moment zullen ze daar bij Photobucket wel de balen van krijgen en er iets op verzinnen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!