Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Helemaal geweldig! Heb met plezier dit topic gevolgd. Met veel weemoed van het opknappen van mijn eigen Super dit inmiddels verkocht is. Kom je hem een keer showen bij het magazijn van de Amivereniging?
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Ziet er super uit! Die kan weer jaren en veel fijne kilometers mee.
Een jaar lang heel intensief bezig geweest, met ups en downs, maar er uiteindelijk een schitterende Ami Super voor teruggekregen! Uiteraard vandaag met spanning uitgekeken naar dit moment. Mijn 104-tje kreeg gezelschap, heerlijk dat ze weer thuis is
Ik zoek nog zo’n ovaal goudkleurig stuurembleem, zat er niet op, hopleijk kan ze mee op visite! Graag dan ook een zwart raamzwengeltje omruilen tegen een lichtgrijs exemplaar.
Voor m’n broer (58) was het z’n eerste rit ooit in een “eendachtige”. Aan de late kant vind ik, maar hij heeft er flink van genoten, en terecht! Ging zo te horen allemaal goed onderweg. Jammer van het natte weer, en erg druk op de route hoor ik. Na een pittige kop erwtensoep m’n broer ook weer met de Ami naar huis gebracht. Kon het niet laten, en om alvast wat aan ‘m te wennen (bochtgedrag met name, en bediening in het donker en bij regen) terug via een omweg, met een stukje snelweg erin. Dat was genieten. Heerlijke rustige motor, de auto is flink stiller geworden nu de onvrijwillige openingen allemaal weer dicht zitten Verheug me al op een paar zonnige herfstdagen. Op naar het examen!
Helaas, maar helaas afgekeurd, en wel omdat één letter van het ingeslagen chassisnummer en op het type plaatje niet correspondeert met het identificatienummer op mijn kenteken-pasje…..Balen, want mag er nu niet mee rijden.
RDW zal keuringsstation Groningen raadplegen i.v.m. de oorspronkelijke documentatie. Goede kans dat ik er binnenkort nog eens naar toe moet om een en ander te laten controleren, zodat RDW hun registratie en pasje in orde kan maken.
Qua techniek en remproef overigens dik in orde bevonden, een hele opsteker! Om de besturing wat nauwkeuriger te krijgen wordt een revisie van onderdelen in de vooras aanbevolen, en het wiellager rechtsachter mag iets strakker gezet. Monteurs en eigenaar hebben de Ami bij binnenkomst met bewondering geïnspecteerd, en meteen volop leuke verhalen omtrent hun vroegere ervaringen omtrent dit type.
Buiten de APK zijn verder de wielen weer in balans gemaakt, de koplampen zijn bijgesteld en de versnellingsbak olie is ververst. Olie nog helder, maar wel wat slijpsel aan het magneetje aan de aftapplug.
Vanmiddag bij de RDW in Groningen op bezoek geweest voor een herhaalde voertuig identificatie. De fout uit 2012 (1 afwijkende letter in het chassisnummer, stond ook verkeerd op het Franse kentekenbewijs) wordt administratief kosteloos recht gezet. Met deze oplossing behoeft er geen nieuw chassisnummer ingeslagen te worden gelukkig. Kan binnenkort een nieuw kenteken-pasje tegemoet zien en vervolgens de wagen APK laten afmelden. Daarmee is de cirkel rond, en kan ik eindelijk legaal de weg op
Helemaal goed! Veel plezier, het eindresultaat mag er wezen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Bedankt! Om deze laatste hobbel te vieren in de late middagzon even naar Lauwersoog gereden voor een nieuwe fotoshoot:
Vanmiddag op ebay een setje nieuwe kunststof vingers voor de linker lampdrager besteld, en ik mag meteen op zoek naar nieuwe stofhoezen aan versnellingsbak-zijde, zag ik na verwijdering van het reservewiel. Het linker exemplaar heeft kenelijk last van droogtescheurtjes in de plooien, en gooit er bij hoger tempo nu een beetje vet uit….
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Super!
Comfort is super, rijplezier doet in elk geval niet veel onder voor een olie- en gas-geveerde troen!
Hoe staat intussen het met jouw eigen Super?
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Mijn Super staat er een beetje verloren bij op dit moment…
Alle aandacht gaat nu naar mijn eend en voor de winter heb ik nu even een Xantia voor het dagelijkse werk..
Eind goed al goed, mooi verslag, schitterende plaatjes van een schitterende auto in dito omgeving!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Schitterend! Mooi dat je nu echt rijden kunt. Qua aandrijfashoezen heb ik de ervaring dat ze van vrij slechte kwaliteit kunnen zijn. Wat wel helpt is onder de ligarexbandjes een strookje beschermend rubber (fietsbinnenband in een strookje knippen) of zwarte leukoplast tape te plaatsen. Dat voorkomt het al te zeer insnijden van de ligarex in de verse hoes.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Bedankt voor de tip. De kunststof vingers zijn binnen, nu nog de stofhoezen.
Engelhardt heeft ze op de website, maar wel met een paar opmerkingen. Hoef echter eerst alleen het linker exemplaar te vervangen.
Nachbau gut. Set mit Fett und Schellen. Das Material ist etwas weicher als das Original. Beim Einbau auf der rechten Seite sollte der Blechfalz des Heizungsschachts möglichst weit von der Manschette weggebogen werden, um eine Berührung bei hohem Tempo zu vermeiden.
Totaal aantal Berichten: 11778
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
spijker5 schreef:[...] een zwart raamzwengeltje omruilen tegen een lichtgrijs exemplaar.
Is dat zoéén? Want dan mag je deze hebben.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!