7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s BX turbodiesels—> En dat is 3…
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 01 juli 2010 10:17 PM
  [ # 91 ]

Vond ik ook Mr. Green

Liefhebbers zullen me wel voor gek verklaren, maargoed ik rijd bx.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 02 juli 2010 01:28 AM
  [ # 92 ]

Mooooooiiiiii!

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 04 juli 2010 12:02 AM
  [ # 93 ]

Iets later dan verwacht, maar toch. Dat is de 2e keer dat deze auto de 4 ton laat zien. Actuele kilometerstand ligt rond de 424.000km

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juli 2010 10:01 PM
  [ # 94 ]

De bx trilt nog altijd verschrikkelijk, en vandaag was het zo erg dat ik er geen 120 meer mee durf te rijden. Banden gewisseld met een trillingsloze bx, en hij trilt nog steeds. Na het vervangen van de stuurkogel vorige week stond het stuur nogal scheef (niet uitgelijnd) dus heb ik hem net handmatig uitgelijnd, stuur staat weer in het midden. Deze week even een afspraak maken om het netjes te doen natuurlijk.

Trilling is er nog steeds. Ik heb nou de rechterkant los liggen, daar moet iets niet goed zitten. Als ik stuur voel ik soms een kloenk, en als ik achteruit rijd hoor ik bij de eerste omwenteling van het wiel een harde klik. De remschijf staat nou af te koelen, zo meteen even de boel inspecteren.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juli 2010 10:07 PM
  [ # 95 ]

Wat al een stuk kan schelen voor wat betreft het trillen is de remschijven loshalen en de raakvlakken van schijf en wiellager goed schoonborstelen en met een likje kopervet weet terugplaatsen.
Als daar wat corrosie tussen zit dan kun je de beste velgen en banden ter wereld monteren maar staan ze er toch schuin onder.
De kloinkt en zo is vaag, dat je een harde kloink hoort met achteruitrijden en remmen is (helaas) redelijk normaal bij een BX, maar dat dat met het draaien van het wiel iets is, misschien een remklauw die niet goed loskomt ofzo? De achterste klauwen kun je redelijk simpel uit elkaar halen en schoonmaken, ik heb na aanschaf van de 16V die klauwen ook helemaal uit elkaar moeten halen tot aan de plunjers aan toe omdat ze gewoon muur en muur vast zaten, maar goed, die remden ook niet meer dus konden ook ook niet blijven hangen. 100.000 kilometer later doen ze het nog steeds puik sindsdien (maar dat kan ook aan 200KG troep in mijn kofferbak liggen)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juli 2010 10:13 PM
  [ # 96 ]

Haha, ik heb de kofferbak ook altijd vol liggen met zooi, waardoor mijn achterremmen het nog steeds perfect doen gelukkig.
Ik zal zo de remschijf even verwijderen, en het raakvlak controleren. Echer na het wisselen van de schijven heb ik alles keurig schoongemaakt en met kopervet weer gemonteerd. Er kan natuurlijk een stukje troep tussen gekomen zijn, maar ik kan het me niet voorstellen.

Ik vermoed een stukke fusee of stuurkogel rechts voor…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juli 2010 10:18 PM
  [ # 97 ]

Lekker toch Very Happy daar zijn ze ook goed voor… werkpaardje spelen!
Maar als je inderdaad net verse schijven hebt is het risico natuurlijk een stuk kleiner, edoch, checken kan geen kwaad.
Wat voor velgen heb je trouwens? Lichtmetaal of gewoon staal? Want het aluminium van de LM’s wil ook wel eens gaan bloemkolen, ik laat ieder jaar nieuwe banden monteren onder de 16V en het blijkt steeds weer verrekte moeilijk om het allemaal trillingsvrij te krijgen, mijn velgen hebben inmiddels ook zo ongeveer 4 ton achter de rug en het nieuwe is er op zijn zachtst gezegd wel zo’n beetje af zeg maar…

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 05 juli 2010 11:42 PM
  [ # 98 ]

Hmm ik heb voor de grap mijn achterremmen eens bekeken, die zijn toch weer iets aan het roesten. Ik heb net een betonblok tussen de zooi in de kofferbak gegooid, en hij remt nou veel harder Mr. Green

Het getril en geklonk komt zoals het nou lijkt van de draagarm rechts voor, deze heeft voelbare speling. Ik heb het nou wel gehad met montage van 2e hands zooi, morgen toch maar even nieuwe rubbers bestellen…

Ik heb trouwens stalen Xantia velgen, toevallig omdat daar mooie michelins omheen liggen. Ik heb net de rv velg eens schoongemaakt, daar kwam een boel remstof van af Shocked  in brokken en plakken.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 05 juli 2010 11:47 PM
  [ # 99 ]

Dan zou ik ze na het schoonmaken nog een keer laten balanceren.
Laatst maakte ik een klein beetje een glijer op knooppunt leenderheide waar ik na 3 pirouettes keurig in de modder landde met de auto, geen schade gelukkig maar wel wat modder aangekoekt op mijn velgen, tsjonge wat reed dat beroerd zeg.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 06 juli 2010 04:24 AM
  [ # 100 ]

Glijers maken op Leenderheide? En maar roepen dat ik Eindhoven opfleur door de stad af en toe op een grijze flits te vergasten!  Laughing Maar ik vind het toch wel een beetje vreemd dat het de remschijven achter zijn die problemen geven, want remmen doe je vooral op de voorste schijven. Van de andere kant moet ik toegeven dat het wel verschil uitmaakt, want ik had die rare tik vanuit het linkerachterwiel, heb daarom de remschijf laten vervangen en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat de GTi nu nog beter remt. Ik weet alleen niet of dit het alom bekende placebo-effect is.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 juli 2010 11:40 AM
  [ # 101 ]

Ja nee nou dus, het was glad en ik had verkeerde wielen en de lucht was heel stroperig dus ik moest uitwijken enzovoort Laughing





Maar als een van de remschijven voor of achter scheef zit door welke reden dan ook dan kan dat wel gaan trillen. En ondanks dat het maar zo’n 30% van de remkracht voor zijn rekening neemt merk ik het wel goed of ze het doen of niet. Hij moet voor en achter ongeveer even hard omlaag getrokken worden bij hard remmen en niet als een mongool gaan duiken.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 11 juli 2010 11:53 AM
  [ # 102 ]

Gistermiddag begon na een noodstop de rode lampjes te branden, en de auto heel erg te roken aan de achterkant… Ergens is een hydro leiding gescheurd en alle LHM spoot op de uitlaat. Gelukkig was ik pas net onderweg, de uitlaat was nog niet heet… De BX lag direct op de grond, dus einde verhaal.

Hij staat nou bij de garage, maandag weet ik welke leiding het is en wat het gaat kosten.
Nou rijd ik in een hele leuke Vert Jade 2cv6 club, ook geen straf met dit weer. (zolang je niet stil staat)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 juli 2010 01:32 PM
  [ # 103 ]

Ik heb de BX gisteren opgehaald, de veerleiding RA was gescheurd. Ik kreeg wel te horen dat de lange leidingen boven het subframe er erg slecht uit zien…. Dat wordt nog meer sparen.

Vandaag dacht ik even de rubbers van de draagarm RV te vervangen. Een nieuwe arm met nieuwe rubbers ligt klaar, maar nou draai ik zojuist het fusee kogel draad kapot en blijkt de fusee kogel helemaal los te zitten. (levensgevaarlijk versleten zou ik haast zeggen.)

Zucht. Het houdt ook nooit op. Straks de naaf demonteren, en naar de garage brengen voor montage van een nieuwe fusee kogel…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 14 juli 2010 03:14 PM
  [ # 104 ]

Je kan ze ook laten maken. Lijkt me een stuk goedkoper dan originele. Er zijn steeds meer adressen die dat doen maar ik heb ze niet.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 14 juli 2010 07:43 PM
  [ # 105 ]

Een fusee kogel laten maken? Dat ding kost 15 euro… Daar ga ik niet op besparen… En wat valt er aan te maken eigenlijk?

Ik heb vanmiddag ook nieuwe remslangen besteld, de huidige zijn in zeer slechte staat. Leuk joh, ABS. Onbetaalbare remslangen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
7 van de 14
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook