Ik heb diverse Type 1 en Type 2 mechanismes liggen, rondom, alleen geen 9 polige Type 2 one-touch.
Zeg maar welke je nodig hebt =]
Ouwe mopperkont
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_470.jpg)
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
piloot77 schreef:Ik ben naar mijn vaste garage geweest, die konden een geheel nieuw exemplaar bestellen voor 550 Euro. 550 euro!! Is dat ding van goud ofzo??
VBemmelen in Delft heeft drie jaar geleden voor mij een nieuw mechanisme rechts acter gezet. Kostte 85 euro ex BTW plus één uur arbeid.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ik heb inmiddels een type I systeem op de kop getikt, met one-touch nog wel! Het kostte me wat tijd om de twee kabelbomen passend te krijgen; inmiddels heb ik de bestuurderskant werkend ( halleluja!) maar doet de bijrijderskant het niet meer en houd ik één kabel van het type II gebeuren over, een groene met nummer 74 danwel 47. Weet iemand waar deze voor dient en waar deze dan aan bevestigd moet worden?
Ik ben er nog steeds niet uit De bestuurderskant lijkt goed te werken nu maar de bijrijderskant laat het ineens afweten! Op de foto is de geamputeerde stekker te zien, type II. Alle kabels heb ik kunnen doorverbinden, behalve de meest rechtse, de dikste groene kabel.
Deze stekker gaat normaliter op de motor aan de bestuurderskant; kan deze groene kabel dan toch een functie hebben aan de bijrijderskant? De kabel loopt richting carrosserie. Is groen altijd plus of negatief? Iemand enig idee?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik heb ooit ook eens zitten puzzelen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt:
http://dl.dropbox.com/u/8044543/Kabelboom raam.xls
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_4158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zie dat die link niet werkt. Kopieer hem in zijn geheel (dus ook met raam.xls in je adresbalk. Dan lukt het wel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Even voor de duidelijkheid: het tabelletje geeft aan welke draden aan elkaar gekoppeld moeten worden, klopt dat? En dit is een schema van een typeI?
Ik ga er eens even mee puzzelen, ik ben benieuwd of ik er nu uitkom. Bedankt voor de moeite in ieder geval, ik laat weten of het nu lukkken wil…
Oke, mijn kabelboom komt overeen met jouw schema. Dat is mooi, want dat betekend dat ik dat goed had gedaan iig . Dat gele stekkertje, heb ik die nu nog nodig? Ik heb nog een witte van de originele kabelboom voor het lampje in het portier en het gele luidspreker stekkertje ligt er ook nog origineel in.
Het raam aan de bijrijderskant doet het echter nog niet en ik heb nog steeds die groene kabel richting carrosserie waarvan ik nog niet wat’ie doet.
Ga er maar van uit dat het daar aan ligt, als je de schakelaar van de linker deur verwijdert doet het motortje rechts het namelijk ook niet, Franse logica denk ik…
De laatste update, want de voorruiten aan beide kanten glijden weer gracieus op en neer!
Allereerst de overgebleven groene draad; ik heb nog steeds geen idee wat deze voor functie heeft. Je hebt hem in ieder geval niet nodig, blijkt.
ops: Toen ik namelijk een ander motortje aansloot op het stekkertje aan de bijrijderszijde, bleek deze het gewoon prima te doen… Het lag dus aan het motortje. En wellicht een beetje aan mijzelf, want ik heb het vermoeden dat er wat meer dan alleen een zekering stuksprong toen ik met een kordate beweging de stekker afknipte. Maar dat blijft onder ons want het is slechts een vermoeden natuurlijk…
Bij mij werken de voorramen prima, maar zit het probleem bij het raam linksachter: het kunststof element wat de schakel vomrt tussen de kabel en het raam is gebroken. zodra je dus het raam opendoet, gaat het scheef. Vraag me af of alleen dat blokje te vervangen is, of dat je meteen het hele circus moet vervangen..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9296.jpeg)
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Verreweg het makkelijkst om het hele mechanisme te wisselen. Zijn goed te vinden op de sloop. En ik denk niet dat je ergens alleen zo’n blokje kan kopen, dus je moet toch een compleet mechanisme kopen.