Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 11-12-2008
- BX 16 TZI Custom
- Berlingo 1.6i 16V Multispace
- BX 19 TRI
Natuurlijk kijk ik gewoon naar het huidige marktaanbod wat er op dat moment licht.
Zit daar een schitterende 1.6 Break tussen, is het de mijne. Natuurlijk, Het maakt weinig uit met een BX of die heel snel is of niet. maarja toch hebben mensen die weinig verstand van het merk hebben, een hele slechte indruk van deze wagens. Niemand die er wat aan kan doen. Maar voor elke Citroën die mij aanspreekt heb ik het meeste met de snelle versies. de CX 2500 GTI Turbo 2 bijvoorbeeld. of de XM V6.24
Van de BX overigens heb ik het meeste met de Sport. maarja, duur! en ik moet een station hebben als eerste auto. mijn vader is nu het slachtoffer van mijn constante verhuizingen van enorme atributen…
Wat nog ten koste gaat van die spullen ook. wantja, een Focus 1.6 Wagon? reken maar dat dat niet veert!
je spullen stuiteren door de kofferbak heen!
Maarja… dromen dromen en nog eens dromen! wat je zecht, het budget zal het woord voeren tegen die tijd. En tot die tijd blijft het leren leren leren tot mijn moment van aanschaf nabij is!
———————————————————————————————————-
Citroën Fotocollectie Digitaal & Analoog
———————————————————————————————————-
bearwil schreef:Het idee van trage BX’en die alleen door oude vrouwtjes of mannetjes over straat gesukkeld worden, is zacht gezegd vrij idioot en dus afkomstig van lieden die de auto alleen van zwamverhalen kennen. Zelfs een 1.6 is al behoorlijk rap, vooral ook door het relatief lage gewicht van de BX. Mijn vorige BX was een 1.6 automaat met 94 pk op net 1.000 kilo en dat was echt genoeg om petjes in Golfjes heel erg lullig te laten kijken na een stoplichtsprintje. En alle 1.9’s zijn gewoon knap snel met toch altijd minimaal een pk’tje of 109 onder de kap. Maar hou er wel rekening mee dat je, wanneer je ze vaak en helemaal wilt gebruiken, dit ook vertaald ziet in een even enthousiaste inname van van het drankje dat ze lusten. En ik weet niet hoe goed gevuld de portemonnee van een 18-jarige is. :-)
ik rijd al bijna 10 jaar dagelijks bx 1400
het eerste jaar en twee maanden een goed omnderhouden cannes waar indertijd al drie ton op stond
de volgende bijna 9 jaar een 1400 uit 1987 op lpg anderhalve ton bijgedraaid
en binnenkort een 91 er toulouse met 113000 km met werk
en je komt gewoon met het verkeer mee
de citroen-liefhebber
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik had het al tegen je gezegd, maar opzich lijkt het me niet zo nodig om meteen op je 18e een vrachtbeest met 122 PK te hebben. Heb al eens meegereden met verschillende lager gemotoriseerde BX-en (14 Deauville, 16 Progress, etc) en dat komt gewoon prima vooruit. Met die Deauville hadden we nog even 160 gereden, en dan heb je verbaasde gezichten!
Ook al eens aan een diesel gedacht? Als je er echt veel mee wilt rijden…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
In een Berline kan je trouwens érg veel kwijt, het interieur is lekker hoekig, met een praktisch vlakke laadvloer als je de achterbank neerklapt. Een trap van drie keer negen treden krijg je er zó in! (moet je wel de rechtervoorstoel iets naar beneden draaien.) Ook een complete kastenwand van de Ikea past er zó in. De enige keer dat ik de achterklep niet dichtkreeg, was toen ik een voordeur voor mijn huis had gekocht via marktplaats. Toen moest ie op een kiertje staan…
Ik heb een 1600 gehad, en die trok lekker fel op. Ook de caravan van mijn ouders trok ie prima.
Die dieseltjes doen het ook wel goed hoor.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
BX16TGI schreef:In een Berline kan je trouwens érg veel kwijt, het interieur is lekker hoekig, met een praktisch vlakke laadvloer als je de achterbank neerklapt. Een trap van drie keer negen treden krijg je er zó in! (moet je wel de rechtervoorstoel iets naar beneden draaien.) Ook een complete kastenwand van de Ikea past er zó in. De enige keer dat ik de achterklep niet dichtkreeg, was toen ik een voordeur voor mijn huis had gekocht via marktplaats. Toen moest ie op een kiertje staan…
Ik heb een 1600 gehad, en die trok lekker fel op. Ook de caravan van mijn ouders trok ie prima.
Klopt, maar mijn schepjes moesten schuinsover mee achterin. In de BMW en de Mercedes, eerder, gingen die gewoon overdwars im Kofferraum (met ruimte over). Nu met de Jap kan het nét-an overdwars. Een BX is namelijk dan weer niet bijster breed in de laadbak…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Sinds wanneer trekken citroënmensen zich iets aan van wat de (stuiterende)massa van hun auto vindt?
Ook al heb je een snelle GTi of een gezapige 14RE, de mensen kijken toch wel meewarig naar je…
Ik ben gisteren nog even 300 kilometer wezen sturen met mijn gezapige 1400tje en kan echt wel zeggen dat ik minder gemangeld uit mijn lawaaïge hok stap dan uit een gloednieuwe Ford C-max, welke ik nogal eens voor mijn werk moet besturen.(geen zitzakstoelen, maar de Ph-3 stoelen)
Een 1600cc BX is meer dan voldoende om fors op te schieten en zijn nog eens zuinig ook.
Dat zo`n 19TZI break 122 PK heeft ziet de verzekering ook wel als een reden om je extra te laten betalen.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist