Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Maurice van Mourik schreef:Was jíj dat?
Zo ja, dan heb je een paar jaar geleden bij mij een sloop CX (bleu Chrystal o.i.d) opgehaald bij mij in Enschede?Ik ben overigens erg blij met de doppen , zijn vrij zeldzaam en het fijne is dat ze die vieze roestige velgen van mijn BX keurig afdekken (net als de BX TZi doppen)
Klopt, was het blauwe GTI-tje…. Veel plezier met de doppen! Ik had eigenlijk geen idee dat ze bij een BX horen! Anders had ik ze wel iets eerder op het forum gezet oid.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
waterman schreef:Ten eerste is het nogal generaliserend en denigrerend om andere merken af te doen als ” andersoortige rommel” en ten tweede slaat je opmerking over het “verstoren van het clubgevoel” echt helemaal nergens op.
Er zijn ontzettend veel mensen die een ( al dan niet klassieke) Citroën hebben maar als dagelijks vervoer een ander merk rijden. Dat kan een vrije keuze zijn, of niet. Als je die naar een “achteraf” terrein verbant heb je grote kans dat ze denken: stik maar met je beurs.
Het is en blijft een Citroënbeurs. Het is werkelijk geen gezicht die almera’s, astra’s en kia’s tussen de Citroëns. Dat doet wel degelijk afbreuk aan de sfeer en beleving. De meeste (aanwezige) Citroënrijders hebben weinig tot niets met andere merken. Jij misschien wel, maar parkeer aub je andere merk aan de achterkant. Kleine moeite, groot plezier. Dat je dan wat langer door de regen moet lopen: tsja, euh, het is en blijft een Citroënbeurs… Ik snap het probleem niet, niet zo moeilijk doen met je duitser/koreaan.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Op zich filteren m’n hersenen die auto’s er wel uit, ik zie ze niet eens (behalve een soort aanwijzing dat ik er niet tegenaan bots).
Maar voor sfeerfoto’s is het nogal vervelend. Tenzij het een Ro80 is.
Er had natuurlijk een mannetje kunnen staan die de auto’s richting het juiste parkeerveld sluist. De organisatie was er, de wil ontbrak gewoon. Als je overal lang van te voren aangeeft dat andere merken alleen aan de achterkant mogen parkeren en je herhaalt dat op een aantal borden zijn er weinig mensen die dan de kont tegen het krib gooien en de situatie gewoon accepteren zoals die is. Diegenen die dan nog “foutparkeren”, ja dan zijn dan de ettahs en misschien moeten die zich afvragen wat ze op zo’n beurs komen doen.
Maar misschien is dit ook al vaker geschreven.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Er had natuurlijk een mannetje kunnen staan die de auto’s richting het juiste parkeerveld sluist.
Joh, die mensen waren al niet eens in staat om iedereen netjes te laten betalen, laat staan dat ze de merken konden filteren. Als je gewoon doorreed bij de poort, was er niemand die je tegen hield. Voor mij was er zo’n figuur, de kaartjesverkoper deed drie passen lang een halve poging om achter de auto aan te ‘rennen’ en haalde toen maar haar schouders op; volgende!
En wat die ‘ettahs’ betreft. De echte etters op Citromobile zijn de zogenaamde citrofielen die hun onderdelen niet in de hal kopen, maar gewoon buiten op het parkeerterrein van een andere auto slopen!!!
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Handjes schreef:De meeste (aanwezige) Citroënrijders hebben weinig tot niets met andere merken.
Dat is een aanname van jou. Ik kan je wel vertellen dat de meeste mensen die een klassieke citroen hebben gewoon een dagelijks brik van een ander merk rijden, simpelweg omdat ze dat van de baas moeten.
Jij misschien wel,
Dat klopt. Ik ben autoliefhebber. Ik heb dan toevallig een sm en een saxo maar andere merken bouwen auto’s die vanuit technisch of kwaliteitsoogpunt veel leuker zijn. Gelukkig ben ik zo openminded dat ook die op mijn sympathie kunnen rekenen en ben ik niet zo’n misplaatste chauvinst die al het andere het liefst zou laten slopen.
maar parkeer aub je andere merk aan de achterkant. Kleine moeite, groot plezier. Dat je dan wat langer door de regen moet lopen: tsja, euh, het is en blijft een Citroënbeurs… Ik snap het probleem niet, niet zo moeilijk doen met je duitser/koreaan.
Ik betaal toegang, ik spendeerd geld aan de aanschaf van onderdelen en eet en drink wat op zo’n beurs. Kortom: ik ben klant. En als ik ondanks mijn bestedingen dan nog steeds als een paria gezien word omdat ik in een klassieke range rover of een bmw kom aanzetten getuigd dat van een totaal misplaatste arrogantie. Helaas is dat kennelijk een kenmerk van “de echte Citroën liefhebber” geworden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@Handjes: waar moet een auto heen die volgens kenteken een Toyota Landcruiser (ofzo) is maar die meer op een korte DS lijkt met een stel enorme wielen er onder ? En wat als een auto volgens het kenteken een Suzuki is, maar de carosserie van een Eend heeft ? En die Panhards ? Waar moeten die heen ? Of een auto met een custom-made chassis, de carrosserie van een Landrover maar het veersysteem van een DS of een SM (zo’n contraptie schijnt ergens op de werteld rond te rijden). Dat zijn geen Citroëns. Zelf vind ik alleen Citroëns ook mooier, maar het is in de praktijk niet goed te scheiden. Ik denk ook dat het ten koste gaat van de sfeer.
@Jaco: een slagboom is natuurlijk wel een goed idee. Ik dacht dat die er zondag ook was. Betalen, slagboom open, onder de slagboom door, slagboom dicht, next ! Voor jatten heb ik geen goed woord over.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ik denk ook dat het ten koste gaat van de sfeer.
Wat een kul. Geniet van alle mooie Citroëns die er keer op keer staan en stoor je niet aan de rest, de recente Citroën met stip. Die trekken namelijk echt volle zalen, echt goed voor de sfeer. Daarbij heeft een oude Citroën nogal ‘ns kuren en als dat zich voordoet, zou je Citromobile aan je voorbij moeten laten gaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ik denk dat het scheiden an sich (dus een persoontje die aanwijzingen geeft waar je je auto wel of niet mag parkeren) zorgt voor een minder fijne sfeer.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Waarom zou een normaal, weldenkend mens zich op zo’n manier emotioneel laten beïnvloeden?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
waterman schreef:Handjes schreef:De meeste (aanwezige) Citroënrijders hebben weinig tot niets met andere merken.
Dat is een aanname van jou. Ik kan je wel vertellen dat de meeste mensen die een klassieke citroen hebben gewoon een dagelijks brik van een ander merk rijden
Het is geen klassiekerbeurs, het is een merkbelevingsbeurs. Mensen komen daar voor verschillende redenen. Ik durf te beweren dat Citroënrijders een grote merkverbondenheid hebben. En helemaal de liefhebbers. Geen aanname dus. (voor de duidelijkheid: ik schrijf niet dat andere merken niet gewaardeerd worden…)
Verder betekent het verplicht rijden van een ander leasemerk nog niet dat men er ook wat mee heeft.
Als derde argument: het is een Citroënbeurs, ik zie het nut niet helemaal ervan in om je duitser, japanner of renault er ook te parkeren.
waterman schreef:Ik betaal toegang, ik spendeerd geld aan de aanschaf van onderdelen en eet en drink wat op zo’n beurs. Kortom: ik ben klant. En als ik ondanks mijn bestedingen dan nog steeds als een paria gezien word omdat ik in een klassieke range rover of een bmw kom aanzetten getuigd dat van een totaal misplaatste arrogantie. Helaas is dat kennelijk een kenmerk van “de echte Citroën liefhebber” geworden.
Hoho, jij wordt niet als paria gezien! Het is gewoon een Citroënbeurs, dus andere merken passen niet helemaal in het plaatje. Kleine moeite om je even aan te passen daaraan en je duitser/japanner/etc. op de andere parkeerplaats te parkeren. Ik snap de moeite niet. Het heeft ook niks met arrogantie te maken. Gewoon even aanpassen en respect tonen voor het georganiseerde.
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:waar moet een auto heen die volgens kenteken een Toyota Landcruiser (ofzo) is maar die meer op een korte DS lijkt met een stel enorme wielen er onder ? En wat als een auto volgens het kenteken een Suzuki is, maar de carosserie van een Eend heeft ? En die Panhards ? Waar moeten die heen ? Of een auto met een custom-made chassis, de carrosserie van een Landrover maar het veersysteem van een DS of een SM (zo’n contraptie schijnt ergens op de werteld rond te rijden). Dat zijn geen Citroëns.
Je kunt ook overdrijven, Lelijke Eend. Dit lijkt me niet de discussie hier.
Lelijke Eend schreef:Ik denk dat het scheiden an sich (dus een persoontje die aanwijzingen geeft waar je je auto wel of niet mag parkeren) zorgt voor een minder fijne sfeer.
Zo ging het voorheen wel altijd en zorgde nooit voor stress. Dat mensen zich geïrriteerd voelen hierover zegt meer over die mensen, en lijkt wel iets van de laatste jaren. En/of men had vroeger het fatsoen zelf al om de niet-Citroën-gerelateerde auto ‘achter’ te parkeren.
Ik snap de moeite niet: kleine moeite, groot plezier.
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
* note to self: volgend jaar met de Manta komen en die voor de deur zetten *
De organisator van CitroMobiel rijdt zelf met een dikke USA pick-up, voorzien van Harley Davidson stickers. Dat ding staat al zolang CM bestaat voor de deur/naast de entree of midden tussen de Citroëns. Ga je tegen hem ook zeuren dat ie achter moet parkeren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
waterman schreef:* note to self: volgend jaar met de Manta komen en die voor de deur zetten *
Neem ik een watervaste stift mee .
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik wil niet lullig doen maar zowel op zaterdag als zondag kon je prima via de achterkant in en uit.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY