Ja… ben ik weer….
Met al dat gedonder onder het dashboard, heb ik waarschijnlijk langere op de schakelaar van de horizontale stoelverstelling gelegen…. denk ik…
In ieder geval doet ie het niet meer.
Wat gesnuffeld in de schema’s en geconcludeerd dat het niet de zekering is… de andere verstellingen doen het n.l. wel…
Eigenlijk wel achterlijk dat de verstellingen onder spanning blijven als het contact uitstaat…. maar ja… aan de andere kant trekken ze natuurlijk ook wel erg veel stroom…
Nou ja…. je raadt het al… ik denk dat de aandrijfmotor de geest heeft gegeven…
Is er iemand die daar enige ervaring mee heeft…???
Bij voorbaat grote dank…
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Doet je rugleuning het nog wel?
Zo ja , is je motortje nog goed .
Schakelaar al kortgesloten? Zou je motor het ook moeten doen.
Zo niet :schakelaar kaduuk.
Wat ook wel eens gebeurd ( bij mij dan) , is dat de 2 aandrijfstangetjes ( 6 kantig), waartussen het motortje de boel aandrijft en die verbonden zijn met een lullig plastiek!! verbindingstuk op dat punt afbreekt door de hoge spanning .
Als je de stoel nl. tegenhoudt door er bijv. tegenaan te zitten en op je contact gaat drukken, komt er te hoge spanning op dat lullige verbindingsstukje en breekt daar.
Is niet te krijgen natuurlijk bij de dealer .
Ik heb toen een stuk van een zeskantige sleutel gezaagd en er tussen gezet , geklemd en met rubberslang aan beide kanten , zodat ìe er niet uitliep en wat lijm voor de zekerheid de boel vastgezet .
Nooit meer last gehad .
Tja , je moet wat hè als `t niet meer te krijgen is en om daar nou een hele nieuwe stoel voor te kopen .
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Doet je rugleuning het nog wel?
Zo ja , is je motortje nog goed .
Ha die Dirk,
Ja… onder de stoel liggen is niet mijn favoriete houding, dus heb ik maar eerst hier ‘ns gevraagd… en dus…
....ben ik natuurlijk stomversteld dat de boel maar door één motortje wordt aangedreven…
————————————————————————————-
Schakelaar al kortgesloten? Zou je motor het ook moeten doen.
Zo niet :schakelaar kaduuk.
Nee… nog niks gedaan.. te koud.. moet een werkplek huren, maar dus eerst dus info verzamelen.
Schakelaar staat op 1.
————————————————————————————-
Wat ook wel eens gebeurd ( bij mij dan) , is dat de 2 aandrijfstangetjes ( 6 kantig), waartussen het motortje de boel aandrijft en die verbonden zijn met een lullig plastiek!! verbindingstuk op dat punt afbreekt door de hoge spanning .
Ik neem aan dat ik in dat geval het motorretje zou moeten horen draaien, maar dat is niet het geval…
————————————————————————————-
Nooit meer last gehad .
Tja , je moet wat hè als `t niet meer te krijgen is en om daar nou een hele nieuwe stoel voor te kopen .
Als ‘t veilig is en het werkt… en het bespaart je een hele stoel…. dan maar niet origineel…. zou ik zo zeggen.
Lang, lang geleden heb ik een paar Tractions gehad (nee….. niet tegelijkertijd), toen heb ik wel een tijdje aan dat “‘t-moet-origineel-zijn-syndroom” geleden.. Maar ja de financiële consequenties zijn niet op te brengen…
————————————————————————————-
‘s Kijken of ik komende week wat kan doen… Ik kan wèl rijden, maar niet ècht comfortabel, zoals ‘t hoort…
Bedankt Dirk..!
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
Hoef je echt geen werkplek voor te huren hoor .
Die stoel zit achter met 2 moeren vast , die los en je trtekt `em zo naar achteren .
Dan klap je `em om , op z`n rugleuning en zie je `t motortje onder de stoel al hangen.
Maar ik zou eerst maar die schakelaar uitproberen , kortsluiten.
Kan ook nog dat de verbindingstekker er uit is geschoten , ligt ook onder je stoel , bij`t motortje .
Mooi werkje voor de zondagmiddag .
Succes ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:
Maar ik zou eerst maar die schakelaar uitproberen , kortsluiten.
Kan ook nog dat de verbindingstekker er uit is geschoten , ligt ook onder je stoel , bij`t motortje .
Mooi werkje voor de zondagmiddag .![]()
Succes ,
Dirk
Jahaaa…. <grinnik>...
Heb je gezien wat voor weer het is buiten…
Het is hier in ieder geval te guur en nat om me daarmee bezig te huoden..
Ik moet toch m’n LHM tank schoonmaken en op die “werkplek” hebben ze ‘n prachtige olieslurper en schoonmaakbank… èn ze zijn niet duur… vind ik…
Toch hardstikke bedankt Dirk.!
Je informatie scheelt weer een boel zoekwerk…
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
6 kantig???
ik heb hier een 4kantig systeem liggen… verschil tussen t1 en t2???
hoe dan ook, indien nodig heb ik hier nog eea liggen motortjes en schakelaars ook nog wat van dat flauwe plastic alleen dan met vierkantige aansluitingen.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
stooftaker schreef:6 kantig???
ik heb hier een 4kantig systeem liggen… verschil tussen t1 en t2???hoe dan ook, indien nodig heb ik hier nog eea liggen motortjes en schakelaars ook nog wat van dat flauwe plastic alleen dan met vierkantige aansluitingen.
Bedankt voor deze tip.
Als het nodig is, kom ik beslist bij je aankloppen.
groet
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.
stooftaker schreef:6 kantig???
ik heb hier een 4kantig systeem liggen… verschil tussen t1 en t2???hoe dan ook, indien nodig heb ik hier nog eea liggen motortjes en schakelaars ook nog wat van dat flauwe plastic alleen dan met vierkantige aansluitingen.
Oh , ja , kan ook hoor !
`t Is al weer een tijd geleden; zat al te twijfelen.
4 kanterig dus .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
kleinigheden he?!
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Goedendag heren,
Nou… het probleem is opgelost….
Het was dan uiteindelijk toch de schakelaar…
De verwarring werd uiteindelijk vergroot doordat de aansturing van de stoelbewegingen gedurende een bepaalde tijd onder spanning blijft als het contact uit is gezet….
Dus na bepaalde tijd doet ie ‘t niet meer… Contact even aan en uit…. doet ie ‘t weer…
Waarschijnlijk voor diegenen die langs de weg een tukkie willen doen en de stoel nog even willen bijstellen of zoooo… Kan geen andere reden vinden, anders dan…. ‘t ís een Citroen….<grijns>.....
Groet,
Lody
Wat ik in het grijze verleden heb bereden en heb besleuteld..:
Eend (2x), bestelEend, Dyane, GSBreak (2x), Traction Avant Normale (2x), BX GTI 24v, CX 2500D, XM 2.0i(3x) en dan nu een XM V6 Exclusive….....nee…zucht…. afkicken zit er niet in.