


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik denk dat je prijs niet verkeerd is.
Andere vraag: heb jij de velgen apart onderhanden genomen, die staan er prachtig bij.
Suc6 m,et de verkoop.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Waarom doe je zo’n mooie type 1 overigens alweer weg? Zo 1 ga je niet snel meer vinden (qua uitvoering en kleur).





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zonde, nu alweer in de verkoop, je hebt hem net….
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Jammer inderdaad.
Binnenkort komt er trouwens ook weer een mooie type1 te koop



























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Vertel!! we schrijven mee.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3839
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Kijk eens rond zou ik zeggen
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX





















Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
De vraagprijs is vriendelijk voor zo’n leuke GT!







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
25trd schreef:Met uitsterven bedreigd! Zijn toch wel überBXen!!
Oja?
Zijn dat goede motoren?
Ben op zoek naar iets leuks, of iets ouds in de vorm van een BX of AX. Diesel is misschien wel iets voor mij, maak 25.000 per jaar!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat zijn zeker goede motoren.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Vermond schreef:Dat zijn zeker goede motoren.
Bedankt voor je reactie.
Zijn dit ‘trage’ motoren? Heb ook is gelezen dat een Turbodiesel een betere keuze kan zijn.
Zou het de moeite waard zijn een kijkje te nemen? Is hier heel dichtbij.
Vraag me alleen af of de kilometerstand van 250.000 km klopt?!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het zijn geen snelheidsmonsters. De turbodiesel rijdt wat dat betreft een stuk vlotter. Ik rijd zelf een 19d berline en die is niet erg rap, maar ik vind het snel genoeg. De break heeft een kortere bak en dat merk je wel met optrekken. Ik heb ook een 19 tgd break en die komt uitstekend mee met het dagelijkse verkeer. Beide blokken hebben nu ongeveer 330.000 op de teller staan en lopen nog steeds als een zonnetje.
De TGD break van dat bouwjaar is een zeer betrouwbaar ding. We hebben zelf van 1997 tm 2003 gereden in een 93-er TGD break. Tot mijn vrouw vond dat het tijd voor een nieuwere werd. De kmstand was toen 240k maar ze kunnen bij goed onderhoud wel 5 ton draaien, of zelfs meer. Ik vind het verschil in snelheid niet eens zo erg groot t.o.v. een Turbodiesel. Daarbij in NL maakt het allemaal niets uit. En de TGD trakteert je ook nog eens op een zeer aangenaam gebruik. Als je wat leuks zoekt zou ik zeker gaan kijken, voor mij de fijnste BX die ik ooit gehad heb. Was onze trouwe reisgezel naar Zuid-Europese bestemmingen, al dan iet met een zware aanhanger vol met kinderfietsjes etc.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Top! Ben gisteren wezen kijken en heb een stukje ermee gereden.
De BX veert vrij stug, dus een bollen en lhmbeurt is ‘ie wel aan toe. Daarnaast is het bedienen van de versnellingspook niet heel lekker maar ook dat is ongetwijfeld op te lossen.
Vond in het dashboardkasje het adres van de vorige eigenaar op een factuur van een camping in Frankrijk en ze wonen niet ver uit de buurt. Denk dat ik er even langsga om navraag te doen over deze BX.
Kilometerstand zegt 250.000 maar onder de kap staat ergens 305.000 bij het vervangen van de D-riem. Wil dus graag weten of hij is teruggedraaid of dat die 3ton de stand is waarbij het weer moet.
Verder is het van binnen een smerig hok! Maar zeker weer netjes te krijgen.
Dieseltje loopt voor mijn gevoel lekker maar is inderdaad geen snelheidsmonster.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

























Totaal aantal Berichten: 6174
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Km stand kun je even checken via NAP. Kost je iets van 2,50. Ik denk niet dat die stand klopt; dat zie je bijna nooit hier, een oude diesel met minder dan 3 ton.