











































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We hebben het toch over deze: http://link.marktplaats.nl/529358361
Er staat nog steeds 2950
Volgens mij heeft een type 1 Break ook meer marktwaarde, daar zijn er veel minder van gemaakt en nu nog minder van over.
Zeker een exemplaar in een nette staat, het waren vaak ook werkpaarden.
Type 1 berline vs break kan je volgens mij niet zomaar 1 op 1 vergelijken qua prijs en beschikbaarheid























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hihi, er staat er nog een te koop, die kost 1850 euro….. Hmm, ik heb 2 dingen door elkaar gehaald! Mijn excuses.
Het is idd een feit dat je een type 1 break niet 1 op 1 met een type 1 berline kan vergelijken!
Ik zat met deze in m’n hoofd
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa












Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Deze al langs gekomen? Ziet er netjes uit. In het echt staat ie te koop voor €1250,-
http://auto.marktplaats.nl/citroen/516055423-citroen-bx-1-8-td-tzd-1993.html
My other car is a broomstick.
Chrispy70 schreef:Advertentie is veranderd, misschien iets voor XGXB?
winnetou schreef:Edwin BX mk1 schreef:...€ 3.950,00 voor een type1 op benzine, is dat nog redelijk? Blijkbaar wel want hij is verkocht.
Ben ik te goedkoop??
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=musgejf4vms2Het is echt een hele leuke BX type 1, maar ik ben momenteel niet op zoek naar een tweede BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Witte Sport
http://www.leboncoin.fr/voitures/285168642.htm?ca=3_s
Witte 16v
http://www.leboncoin.fr/voitures/249101591.htm?ca=3_s
Rode 14RE 1985
http://www.leboncoin.fr/voitures/283379645.htm?ca=3_s
Ourane
http://www.leboncoin.fr/voitures/282970612.htm?ca=3_s
‘‘flodder’’ sport
http://www.leboncoin.fr/voitures/282072648.htm?ca=3_s
Blauwe TRD
http://www.leboncoin.fr/voitures/281873752.htm?ca=3_s
Leader uit 1984!
http://www.leboncoin.fr/voitures/281808621.htm?ca=3_s
4x4
http://www.leboncoin.fr/voitures/280450572.htm?ca=3_s
Dure BX-nix uit 1984
http://www.leboncoin.fr/voitures/279409077.htm?ca=3_s

Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
mathijs schreef:Deze al langs gekomen? Ziet er netjes uit. In het echt staat ie te koop voor €1250,-
http://auto.marktplaats.nl/citroen/516055423-citroen-bx-1-8-td-tzd-1993.html
twee weken geleden voor 950 euro,







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Om even deze BX terug te halen: http://link.marktplaats.nl/523226266
Als het goed is wordt mijn Citroën C4 vanmiddag verkocht, er komt iemand kijken en ik ga er van uit dat hij weggaat.
Omdat ik héél graag weer een BX terug wil ben ik op zoek naar een mooi exemplaar. Op dit moment staat er op niet veel op marktplaats dat mij bijzonder aantrekt op deze BX na.
Wil een BX graag gaan gebruiken voor dagelijks gebruik en om te bewaren voor de toekomst. Wie denkt dat zo’n type1 een geschikte BX is daarvoor?
Of kan ik beter op zoek gaan naar een type3 (Deauville, cannes, TGI of iets in die richting)?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
in nederland:
rode BX GTI 4x4 110.00km
http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/rode-bx-1-9-gti-4x4-bj-1988-103457706.html?q=bx+gti
BX GTI wit 163000 leder, (nep?) notenhout etc.
http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/citron-bx-19-gti-hatchback-5-drs-103530603.html?q=bx+gti
@punaxio, voor dagelijks gebruik zou ik persoonlijk naar een bx zoeken met elektrische ramen + centrale vergrendeling. stuurbekrachtiging vindt ik minder noodzakelijk, een bx zonder stuurt ook prima! maar dan zit je al wel weer gauw in de type 2/3, toch wat minder “apart” dan type 1 maar voor dagelijks gebruik beter inzetbaar
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 16-11-2009
- Xantia 2.1TD Activa
- C15 1.4i
mathijs schreef:Deze al langs gekomen? Ziet er netjes uit. In het echt staat ie te koop voor €1250,-
http://auto.marktplaats.nl/citroen/516055423-citroen-bx-1-8-td-tzd-1993.html
twee weken geleden was dat 950 euro….














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Punaxio schreef:Wil een BX graag gaan gebruiken voor dagelijks gebruik en om te bewaren voor de toekomst
wacht ff.. volgens mij is het zo dat je hem óf dagelijks gebruikt óf gaat wegzetten/bewaren voor in de toekomst. En rijden én bewaren gaat niet werken en zeker niet met een type 1. Die autootjes zijn toch wel een stuk gevoeliger voor roest en narigheid dan een type 3. Ook zijn bekleding en andere interieurdelen voor een type 1 lastiger te vinden en slijten die delen ook van dagelijks gebruik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
waterman schreef:Punaxio schreef:Wil een BX graag gaan gebruiken voor dagelijks gebruik en om te bewaren voor de toekomst
wacht ff.. volgens mij is het zo dat je hem óf dagelijks gebruikt óf gaat wegzetten/bewaren voor in de toekomst. En rijden én bewaren gaat niet werken en zeker niet met een type 1. Die autootjes zijn toch wel een stuk gevoeliger voor roest en narigheid dan een type 3. Ook zijn bekleding en andere interieurdelen voor een type 1 lastiger te vinden en slijten die delen ook van dagelijks gebruik.
Bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad wat ik wilde weten. Naar mijn idee is een auto berijden en bewaren voor langere tijd geen probleem. Maar nu je aangeeft dat je in dat dat met een type 1 moeilijker is dan een type 3 ga ik met dat idee verder zoeken.
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Type 1 voor dagelijks gebruik kan op zich best maar het is wel een fragielere auto en onderdelen worden wat lastiger en vaak duurder. Ik heb hem echt om te bewaren dus met dit weer komt ie niet buiten.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Ik gebruik mijn BX 16TRS type 1 (op LPG) al bijna 3 jaar dagelijks, en dat gaat prima.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En hoe mooi en hard blijft ie “voor de toekomst”?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste