Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Bovendien een bx-interieur met aircoknoppen. Zou ik op zijn minst in de advertentie noemen, toch? Raar verhaal.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het interieur is niet van een diesel, kijk maar naar de toerenteller, het rode gebied begint pas na 6000 rpm. Geen diesel klokken dus.
Daarbij is naar mijn weten de TZD turbo icm automaat niet geleverd.
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jazeker! een heuse Digit!!!!!!!!!!!!!!!
http://link.marktplaats.nl/m1048388866
Voor 850Euro! met apk volgens de tekst!
Wie redt haar, er zijn mensen die op onderdelen azen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 324
- BX 14 Deauville "Het Kasteel"
- AX 1.1i Volcane
Hij staat welliswaar op CiFo te koop, maar ik heb hier nog niemand over gehoord.
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/8494
Wat zijn de meningen over deze 1.6 TZI uit 1990? Ik merk de laatste tijd dat ik mijn BX toch wel een tikkeltje traag vind, en het gebrek aan luxe begint te knagen - al helemaal in combinatie met de toekomstige reparaties (ofwel koppakking ofwel blok wissel vanwege een scheur in het onderblok). Groningen is alleen wel een tikkeltje ver weg voor mij, dus als iemand al eens bij deze wagen is gaan kijken… (Of voor mij zou willen gaan kijken)
Koen.
Voor de deur:
1993 BX 14 Deauville “Het Kasteel” GZ-TT-15 (236dkm)
1995 AX 1.1i Volcane LF-JG-33 (209dkm)
Totaal aantal Berichten: 1195
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Heb zelf een 1.6 Chic. De TZI is vergelijkbaar. Deze auto bevalt mij heel goed. Na aankoop, vorig jaar januari, enig achterstallig onderhoud weggewerkt en daarna karren maar. Heb er inmiddels 22.000 probleemloze kilometers opzitten en de teller staat nu op ongeveer 2 ton. De 1.6 is net wat krachtiger, soepeler en sneller dan de 1.4 en je hebt inderdaad wat meer auto. Vooral de stoelen zitten heerlijk en de extra geluidsisolatie is ook wel fijn. Als de auto je aanspreekt zou ik contact opnemen en gaan kijken. Heb zelf mijn auto in Zwolle gekocht terwijl ik in Krimpen a. d. IJssel woon. Ik had de rit er graag voor over.
Succes met het nemen van een besluit.
- AX 1.1i Volcane
dirkvdmei schreef:Vooral de stoelen zitten heerlijk
Daar ben ik van op de hoogte: aangezien de originele stoelen van mijn Deauville meer dan op waren heb ik er sinds oktober vorig jaar TZI voorstoelen in zitten. Die maakten de vakantie naar Tsjechië behoorlijk comfortabel, ik ben eigenlijk nog nooit zonder rugpijn uit een auto gestapt na zo’n lange reis - dat was dus heerlijk!
dirkvdmei schreef:en de extra geluidsisolatie is ook wel fijn.
Voor zover ik weet heeft de 1.6 in ieder geval altijd een schutbord zitten, dat scheelt al de helft aan het geluid ten opzichte van de 1.4. Zit er ook meer isolatie in de deur?
dirkvdmei schreef:Als de auto je aanspreekt zou ik contact opnemen en gaan kijken. Heb zelf mijn auto in Zwolle gekocht terwijl ik in Krimpen a. d. IJssel woon. Ik had de rit er graag voor over.
Op zich mee eens, echter deze afstand is wel iets meer. Ik zou ruim 260km heen moeten rijden, en diezelfde afstand ook weer terug. Zevenbergen - Kropswolde is nogal een eindje dus, vandaar dat ik me af vroeg of iemand de wagen kent. Als ik nu al van iemand te horen zou krijgen dat er behoorlijk wat aan mankeert bespaart me dat een hoop tijd en geld. Natuurlijk blijft een oude auto kopen koffiedik kijken, maar goed… Misschien dat iemand van het forum die daar in de buurt woont mee zou willen gaan als ik naar de auto ga kijken? Ik heb sowieso de neiging om dingen wat te rooskleurig in te schatten als ik iets mooi vind (en Vert Triton en het TZI interieur vind ik stiekem prachtig).
dirkvdmei schreef:Succes met het nemen van een besluit.
Dank je, ik zal het nodig hebben!
Koen.
Voor de deur:
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
MLConian schreef:Daar ben ik van op de hoogte: aangezien de originele stoelen van mijn Deauville meer dan op waren heb ik er sinds oktober vorig jaar TZI voorstoelen in zitten. Die maakten de vakantie naar Tsjechië behoorlijk comfortabel, ik ben eigenlijk nog nooit zonder rugpijn uit een auto gestapt na zo’n lange reis - dat was dus heerlijk!
Maar helaas, de eerste TZI’s, zo ook deze, zijn voorzien van ‘zitzak’ stoelen, zoals jouw Deauville eerst ook was.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Dus dat. De eerste TZi’s en TRi’s hebben de zitzak stoelen, maar wel met extra verstelling (kantelen van zitting). Latere TZi’s hebben de GTi stoelen met een ander stofje (die heb jij nu in je Deauville). Persoonlijk vind ik de ‘luxe’ zitzak stoelen beter zitten dan de zitzak uit de Cannes, Deauville of RS.
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 848
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Maar knappe stoelen heeft hij al, ruilen is zo gefikst.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
BX Ambulance! (wel met een gaatje in de uitlaat en een hydrolekje
Toch een leuk ding en best zeldzaam!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
MLConian schreef:dirkvdmei schreef:Vooral de
dirkvdmei schreef:Als de auto je aanspreekt zou ik contact opnemen en gaan kijken. Heb zelf mijn auto in Zwolle gekocht terwijl ik in Krimpen a. d. IJssel woon. Ik had de rit er graag voor over.
Op zich mee eens, echter deze afstand is wel iets meer. Ik zou ruim 260km heen moeten rijden, en diezelfde afstand ook weer terug. Zevenbergen - Kropswolde is nogal een eindje dus, vandaar dat ik me af vroeg of iemand de wagen kent. Als ik nu al van iemand te horen zou krijgen dat er behoorlijk wat aan mankeert bespaart me dat een hoop tijd en geld. Natuurlijk blijft een oude auto kopen koffiedik kijken, maar goed… Misschien dat iemand van het forum die daar in de buurt woont mee zou willen gaan als ik naar de auto ga kijken?
Gewoon bellen en informerenDe bekende BX plekken opnoemen of deze wel/niet ok zijn.
Het is geen garantie maar zo filter je e.e.a. al aardig.
Nog mooier is om te vragen foto’s te maken van die beruchte BX plekken.
Maar toegegeven je kan je ter plekke dan nog voor rare verrassingen komen te staan.
[maar dat is ook een beetje de sport toch!]BX 1.4 serie 2 RE 1986
=============
Gewoon bellen en informeren
De bekende BX zwakke plekken opnoemen of deze wel/niet ok zijn.
Het is geen garantie maar zo filter je e.e.a. al aardig.
Nog mooier is om te vragen foto’s te maken van de bekende BX plekken waar zich roest kan vormen.
Maar toegegeven je kan ter plekke nog voor rare verrassingen komen te staan.
[maar…. dat is ook een beetje de sport toch?
BX 1.4 serie 2 RE 1986
Ik ben al een tijd op zoek naar een bx sport, weet iemand er 1 te koop,
Mvg jim
- AX 1.1i Volcane
Volgens mij heb ik net pech: de advertentie is van CiFo verdwenen, dus de auto zal al wel verkocht zijn.
Mocht iemand nog een nette 1.6 weten te staan, liefst groen, met trekhaak, elektrische ramen en cv, dan houd ik me aanbevolen!
Koen.
Voor de deur:
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Koen, na een x aantal dagen wordt de advertentie verwijderd. Als ik jou was zou ik gewoon ff een mailtje sturen
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99