18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Allochteun’s Citroen BX 1.9 TRD Automatic. Einde oefening?
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 30 december 2011 01:31 PM
  [ # 256 ]

Update…

Ben bezig geweest met testen. De oude motor kreeg ik maar niet aan de gang met directe stroom. Motor stuk, of doe ik toch nog iets fout?

Goed. Nu staat er een reserve TRD uit 1985 in de tuin, waar alles werkt. Handig… Ventilator van de 1985’er ontkoppeld. Draden aan de accu, stroom er op, draaien.

Zelfde draden op dezelfde manier op de oude motor. Niets.

Ok, die is dus dood.

Nieuwe motor van de sloop: Draden er op, draaien.

Module bekijken. Eh… Géén pepermuntje in de nieuwe kachel.

Volgende probeersel:
Nieuwe motor, met oude, schoongemaakte en gesoldeerde module.
Over een uur meer Wink

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 30 december 2011 02:43 PM
  [ # 257 ]

Nee dus.

Nu eerst naar de RDW met de 1985’er voor een kenteken.

Dan maar eens de hele kachelventilator uit de 1985’er verwijderen, en kijken of die wil werken in de 1988’er. Werd eerder wel gezegd dat een type 1 en type 2 een verschillende versie hadden, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zo op het eerste gezicht geen verschillen zie…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 december 2011 03:38 PM
  [ # 258 ]

Het verschil zit in de complete kachelconstructie. Alleen sommige type 1’s hadden een ventilator in het dashboard zelf. De ventilators in de paravanbak zijn allemaal hetzelfde, dus bij jou ook.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 december 2011 03:48 PM
  [ # 259 ]

Dat is niet helemaal waar. Er zijn type1’s met een motor in het kachelhuis en type1’s met een kachelmotor zoals op de type2, maar die hebben geen weerstand in het kachelmotorhuis zitten zoals bij de type2.

De weerstand is wel over te zetten overigens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 december 2011 03:56 PM
  [ # 260 ]

Ah oke, dan zal er bij mij wel een modificatie plaats hebben gevonden door de vorige eigenaar.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 30 december 2011 05:09 PM
  [ # 261 ]

De ventilators in de paravanbak zijn allemaal hetzelfde, dus bij jou ook.

Ook dit klopt niet helemaal. In principe passen ze wel allemaal, maar de aansluitingen kunnen anders zijn. Heb er ooit een gehad waarbij ik een gat dat de originele bij mij niet kende, met tape heb moeten afplakken.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 december 2011 05:15 PM
  [ # 262 ]

Strangé, ik heb er al erg veel uitgewisseld en dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 30 december 2011 05:19 PM
  [ # 263 ]

Morgen gaan we weer verder kijken.

Wat me inderdaad al wel opgevallen is: De module uit de gesloopte Leader heeft 5 aansluitingen, de module uit mijn TRD slechts 4. Passen doet het wel, alleen heeft mijn aansluiting vanuit het dashboard dus 4 draden, en de module uit de leader 5 contactpunten.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 31 december 2011 05:36 PM
  [ # 264 ]
Vermond schreef:

Strangé, ik heb er al erg veel uitgewisseld en dat ben ik nog niet tegen gekomen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat het zou kunnen dat bij de latere type1’s er wel een weerstand in de het kachelmotorhuis zit, maar ik ken in ieder geval 2 type1’s die het niet hadden. Al was 1 daarvan een 86-er, dus ook niet echt een vroege.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 04 januari 2012 10:00 PM
  [ # 265 ]

Joepie!!!

Wat een luxe, zo’n volledig functionerende kachel!!!

Tis eindelijk opgelost, al heeft het heel wat minder uren gekost dan er dagen overheen gegaan zijn. Weinig uren vrij zo met die feestdagen.

De uiteindelijke oplossing:
Nieuwe motor, aangezien de oude niet meer werkte.
Originele module opgeknapt. Uiteindelijk met een draadje op zoek gegaan naar kapotte contacten, en zo bleek uiteindelijk de verbinding terug naar de stekker geen contact te maken. Kwakje soldeersel erop en de ventilator doet het weer!

Thanks voor alle hulp, ga jullie nog vaak dankbaar zijn om 07:15 uur ‘s ochtends bij -10 Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 januari 2012 10:01 PM
  [ # 266 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 05 januari 2012 12:47 PM
  [ # 267 ]
Allochteun schreef:

...ga jullie nog vaak dankbaar zijn om 07:15 uur ‘s ochtends bij -10 Wink

Nou, op dit moment hoef je je daar niet echt druk om te maken, als ik de weerberichten zo lees.  Mr. Green Maar mooi dat het gelukt is!

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 16 april 2012 10:50 PM
  [ # 268 ]

Mensen,

Zo had ik van de winter een behoorlijk probleem dat het te koud was in de auto, ik heb het idee dat de dame nu aan het over compenseren is…

Ze is sinds nu helaas allergisch voor files. Het moet een stevige file zijn, anders gebeurt er niets, maar bij een 15 minuten max. 10km per uur rijden loopt de motor warm…
Vanmorgen deed ze het weer, aangezien 2 op elkaar geknalde vrachtwagens me behoorlijk ophielden op de A58. Oranje lampje ging branden. Ik stond echter vlak bij een tankstation, dus ik dacht ik jaag even over de vluchtstrook snel dat tankstation op. Binnen enkele seconde ging het oranje lampje weer uit. Met de rijwind koeling lijkt dus weinig mis, koelvin draait echter niet.

De radiator lijkt gewoon in gebruik te zijn:
-Slang naar radiator is heet. (vastpakken lukt, maar niet te lang)
Dit sluit zover ik weet de thermostaat uit.

Thermocontact is mijn volgende verdachte.
Voor zover ik weet, zit die linksonder op de radiator onder een plastic kapje verstopt.
Ik wilde hem doorlussen, om zo te kijken of mijn koelvin dan aanslaat, maar ik kom daar niet uit. (Of mijn koelvin doet het niet natuurlijk).

Ik trek de stekker onder uit het thermocontact. Dan moet ik toch gewoon die 2 polen doorlussen om de koelvin aan de gang te krijgen? Zo ja, dan heb ik dus een kapot motortje of een kabelbreuk.

Thanks alvast!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 april 2012 11:03 PM
  [ # 269 ]

Klopt, even doorprikken en dan moet de fan gaan draaien. Zo niet, dan is er iets stuk.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 17 april 2012 12:07 AM
  [ # 270 ]

Ok thanks.

Ga ik morgen nog even wat uitgebreider proberen, de stekker was namelijk ook goed roestig. Dus wellicht dat er uberhaupt geen contact gemaakt wordt. Anders even rechtstreeks stroom op de koelvin, weet ik gelijk of die het doet en of er wellicht een draadbreukje is.

Profiel  
 
 
18 van de 22
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook