Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Kijk… Dat klink goed
Let’s get to work inderdaad.
Zometeen eens langs de onderdelenboer en spullen inslaan.
Ga proberen dit weekeind nog de remmen en distributie te fixen, en dat lekkende kleppendeksel lijkt me ook prioriteit. Dan hoef ik iig geen andere auto te regelen om naar mijn werk te rijden. Heb mijn pa gebeld en de wagen kan daar wel op de brug, dat scheelt ook weer een hoop ellende.
Heb er weer vertrouwen in, aan de gang met dat ding
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Lijkt een typisch geval van een BX met (veel) achterstallig onderhoud. Welkom bij de club, voor wat dat betreft
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik zag net de duivel met open motorkap, ga je onderdelen overzetten De JX stond op straat.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik vindt trouwens rotte leidingen aardige prioriteit.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
woutersmits schreef:Ik vindt trouwens rotte leidingen aardige prioriteit.
Heb je een punt, zometeen even kijken hoe slecht de leidingen daadwerkelijk zijn.
De Duivel stond open, in de hoop dat ze nog starten wou.. Kan ik die tijdelijk weer gebruiken. Helaas ging dat nog niet van harte . Pruttelt wel, maar aanslaan wilde ze niet.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
De wagen heeft op de brug gestaan en een ander heeft er nog eens naar gekeken.
Een hoop op de lijst bleek onzin.
De lijst:
-Remschijf RV doorgeroest Besteld, maandag vervangen
-Remklauw RV vast Zit puur vast door de verrotte schijf.
-Remslangen voor poreus Vervangen
-Handremkabel RV defect Besteld, maandag vervangen
-Distributieriem loopt eraf Wordt maandag vervangen
-Radiateur is slecht Onzin, paar deuken, verder prima.
-Kleppendekselpakking lekt flink olie, vervangen.
-Onvoldoende olie in carter Done
-LHM lekkage op verdeelblok Enkel sprake van een losse wartel. Opgelost.
-Uitlaatpijp van einddemper is slecht Klopt
-Uitlaat lekt op aansluiting spuitstuk
-Middelste uitlaatpijp zit los bij klem
-Ophangbeugel achterdemper afgebroken
-Leidingen van LHM systeem onder de auto zijn zeer slecht Niets mis mee, keer schuren en in de tectyl
-Brandstofleidingen onder de auto zijn zeer slecht Geen idee waar dat dan zou moeten zijn. Niets aan te zien.
-Remschijven achter zijn slecht Buiten wat oppervlakkige roest aan de buitenkant, niets mis mee.
-Ruitensproeier achter defect Ja en?
-Massa verlichting RV niet in orde Gemaakt
-L zijknipperlicht werkt niet Gemaakt
-kachelmotor maakt herrie, lagers versleten Komt nog wel een keer.
-Motor roggelt / ratelt (nadere uitleg monteur, waarschijnlijk aanlopende distributieriem)
Verder wat nog niet op de lijst stond, de remblokken gelijk meegenomen, waren uiteraard ook op.
Uitlaat is inderdaad slecht, maar nog geen totaal drama. Zit er wel aan te komen, ergens in de komende weken eens nieuwe pijpen op de kop tikken. De dempers zijn overigens nog in prima conditie.
Valt dus reuze mee, en maandag rijdt deze wagen gewoon weer.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Bart Ebben doet dus idd z’n bijnaam en reputatie weer eer aan…
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Misschien dat ze geen interesse hebben in de gemiddelde BX rijder. Maar als dat zo is, heeft het ook geen nut een magazijn met BX spullen te hebben. In ieder geval wordt ‘t voor de gemiddelde garagehouder of specialist het steeds moeilijker om zomaar je werk te kunnen doen zoals in vroeger tijden, internet kan een behoorlijke invloed hebben op je reputatie, terecht of niet. Zo denk ik ook niet dat die taxateur vanaf hier nog veel klanten zal krijgen. Mij in ieder geval niet.
Ben blij dat de TRD er goed voor staat, dit alles puur door de mentaliteit van z’n baasje
Ik wil graag eens die automaat testen dus als je ooit in de buurt bent
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Voor onderdelen ga ik ook altijd een dorp verder, naar GAM in Cuijk.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zo.. Even genoeg voor vandaag.
Hele dag met 3 man bezig geweest, dan schiet het aardig op.
Alle LHM en brandstof leidingen zijn opgeschuurd en ingespoten met ML Tectyl. Nadat alles goed schoongemaakt was de schade eens kunnen bekijken. Zat zeker op plaatsen, met name de bochten, roest op de leidingen. Na opschuren echter enkel schilfers, geen putten en diepe schade. Nu dus in de tectyl gezet, zou nog een heel eind mee moeten kunnen.
Stond trouwens wel te kijken van de bodem en dergelijke. Op de hele bodem geen spatje roest te vinden. Ook de onderzijde van de carrosserie is nog keurig strak. In het kader van, nu we toch bezig zijn, gaat morgen de hele bodem nog in de tectyl. Kan nooit kwaad lijkt me.
Daar ga ik me morgen mee bezig houden, maandag heb ik de rest van de onderdelen. Schroeven we de remmen er weer onder en dan rest enkel nog de distributie en wat laswerk aan de uitlaat. Laatste uitlaatbocht wordt wel vervangen, die is wat aan de krokante kant.
Edit: Trouwens… Wat is de bijnaam van Bart Ebben?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zet maar een “H” voor de achternaam
Enne, goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Even een update, voor wie het boeien kan.
De wagen rijdt weer!!!!
Zijn nog een paar kleine dingen die nog moeten.
De handremkabel zat niet bij mijn bestelling, dus heb nu geen handrem. Die komt er morgen onder.
Verder is een uitlaatpijp in bestelling en wordt begin volgende week de distributie vervangen. Ook al iemand voor geregeld. Laatste punt op de lijst is nog de automatische bak.
De distributie was trouwens ook wat overdreven. Klopt inderdaad iets niet aan, één zijkant is wat gerafeld. Lijkt wel of de riem ergens langsgelopen is, maar kan me dat eigenlijk moeilijk voorstellen. Naja, geleiderol, spanrol en riem worden iig vervangen, maar dat de riem op het punt staat er af te lopen lijkt ons sterk. En al vertrouw ik weinig op mijn mening, een vutter met 50 jaar ervaring neig ik toch te geloven.
Kleine tip. Als je een kleppendekselpakking vervangt, pas dan altijd op dat je geen schroefje in je motorblok laat vallen… Dat kost je wel een paar uur :p
Wat nou rijp voor de sloop… € 500,- aan onderdelen, een paar dinerbonnen en een paar dagen met 3 man sleutelen, en ze is weer in topconditie
Sorry, moest het ff kwijt, ben vrolijk
En ow ja, wil ook de olie nog verversen. Weet iemand toevallig hoeveel liter er in een leeg carter gaat?
gefeliciteerd!! Respect voor je doorpakken!
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
^^
dito
Neem je de waterpomp ook meteen mee?
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heb geen waterpomp besteld, dus nee.
Gebruikelijk om dit wel te doen?
En zo ja, waarom?
Edit: Heb even gebeld met degeen die de distributie gaat vervangen. Waterpomp lijkt hem ook verstandig, ging hij eigenlijk al vanuit. En dus besteld.
Puur voor mijn nieuwsgierigheid, waarom is dit handig? (Tja.. Leek he )