2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Bdp-sensor..  ontstekingsproblemen
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 januari 2010 10:36 PM
  [ # 16 ]

Dat is het injectie-relais.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 29 januari 2010 12:01 AM
  [ # 17 ]
sander-pallas schreef:

weet iemand wat de werking is van de bdp sensor?
maak contact of onderbreek contact ?
kan ik die meten met een multi meter ?

Het is een spoeltje met een magneetkern dat een pulsje afgeeft bij het langskomen van de tanden van het vliegwiel. De ene geeft 1 puls per omwenteling en de andere geeft een treintje, voor elke tand 1. Deze pulstreintjes worden gebruikt om je injectie en ontsteking te regelen. Multi-meter zal niet veel weergeven maar als je bougie vonkt doen ze het. Voor meer details zijn er experts op het forum.

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 29 januari 2010 07:06 PM
  [ # 18 ]

ik heb het probleem gevonden stekers van de onsteking en injectie computer.

even los gekoppeld en weer aan gedrukt.

en ja hoor starten maar als van ouds.

bedankt voor de goede informatie.

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 31 januari 2010 09:21 PM
  [ # 19 ]

de afgelopen dagen wilde de cx alleen starten als ik voor de tijd de stekkers van de outnstekings computer heb losgekoppeld en weer heb aan gekoppeld.

mijn vraag is nu eigenlijk

waar uit bestaat het ontsteking systeem

1 bdp sensoren
2 computer
3 bobine
4 bougie kabels
5 bougie.

of zit er nog meer elektronica tussen

m.v.g Sander

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 31 januari 2010 09:27 PM
  [ # 20 ]

Sander,

Ik heb een zeer gedetailleerde handleiding over de injectie van de 2400 motor. Als je per PB je mailadres geeft, stuur ik hem op.

Grtn,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 31 januari 2010 09:38 PM
  [ # 21 ]

ter info op dit moment heb ik geen vonk van de boubine

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 01 februari 2010 10:07 PM
  [ # 22 ]

kan iemand mij vertellen wat dit voor een onderdeel is.

en of die ook in een citroen cx 2500 ie automaat auto zit ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 februari 2010 10:14 PM
  [ # 23 ]

Dat is een ontstekingmodule, en die zit NIET in deze vorm op een 2500i.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 01 februari 2010 10:23 PM
  [ # 24 ]
sander-pallas schreef:

ter info op dit moment heb ik geen vonk van de boubine

Sander, jouw auto heeft TWEE bobines. Elke bobine is direct via de kabels verbonden met 2 van de 4 bougies. Het zou helpen voor de diagnose, als je kan vaststellen of er dus 2 bougies geen vonk krijgen, of alle 4 niet. In het laatste geval lijkt het mij heel sterk dat beide bobines plotseling kapot zijn en moet je het eerder zoeken in de ontstekingscomputer of de bedrading/stekkers daarvan. deze stuurt namelijk beide bobines aan.

Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 01 februari 2010 10:35 PM
  [ # 25 ]

komt geen vonk op alle vier de bougie kabels

ga morgen een andere onstekings computer halen.

ik vraag me alleen af of ik niets over het hoofd zie

de twee bdp sensoren zijn uitgewisseld voor twee andere

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 februari 2010 10:41 PM
  [ # 26 ]

Als ze wil starten nadat je de stekkers op de ontstekingscomputer hebt losgetrokken en weer aangedrukt, lijkt een kabelbreuk mij het meest waarschijnlijk. Vooral omdat ze een tijdje daarna weer niet start.

Profiel  
 
Gepost: 01 februari 2010 10:44 PM
  [ # 27 ]
sander-pallas schreef:

ga morgen een andere onstekings computer halen.

Let er goed op dat het een exemplaar is, afkomstig uit een auto die ook TWEE BDP-sensors heeft. Latere 2500s hadden n.l maar één sensor en dus ook een andere -hierop aangepaste- ontstekingscomputer!! 

Helaas is het met dit soort problemen altijd een kwestie van logischerwijs testen en uitsluiten. Je begint met het simpelste. Dit heb je nu gedaan, maar je moet er niet gek van opkijken, als er uiteindelijk toch gewoon een stekker gaar blijkt te zijn, of ‘ergens’ een draadbreukje is opgetreden.

EDIT: Peter, je was me nèt voor!  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 01 februari 2010 10:48 PM
  [ # 28 ]

ik heb zo net de computer open gehaald en ik kan zien dat er ooit in gesoldeerd is door iemand anders dan de fabriek om dat de soldeer punten anders zijn aan gesoldeers

is het bekabeling van de onsteking helemaal verwerkt in de bedrading van de auto.

of is het redelijk goed uit tewisselen ?

ik ga de oude computer meenemen om de nummers te vergelijken

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 02 februari 2010 09:15 PM
  [ # 29 ]

vandaag even bij bonhof geweest voor een onstekings computer.

en heb een goede voor weinig op de kop kunnen tikken.

een maal thuis pluggen die computer.

na slecht starten gaat op eens de dame weer mooi geluidje horen

eerst leek het of de motor op drie cilinders draaide.

maar waarschijnlijk gewoon flink verzopen in de benzine van de injectie.

nou maar afwachten of alles goed blijft

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 12 juni 2010 09:51 PM
  [ # 30 ]

mijn andere computer doet al weereen lange tijd goede diensten.

soms moet ik wel de bdp schoon maken.

zijn die sensoren nog nieuw leverbaar en welke prijs moet ik aan denken.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook