eXpelliarMus schreef:Dan monteer je die toch, ben je ook niet jaloers meer.
Dan ben ik niet meer jaloers en dan heb ik niets meer te klagen. Ik dacht het niet
Terugkomend op de schommelende snelheidsmeter en brekende kabel. Bij de Kever, de Xant en de brommers heb ik het destijds opgelost door olie in de buitenkabel te laten lopen. Dat schokken komt meestal doordat de binnenkabel droog draait. Ook wel ‘ns de binnenkabel door het kogellagervet gehaald.
Wim,
Disciplus Simplex
[quote author=“Poekoek” date=“1258358600
Ik ben benieuwd naar de pasvorm. Worden die matten vastgezet met van die ‘draaiknoppen’ aan de achterkant?
Poekoek,
Het duurde even want had foto’s gemaakt met verschillende camera’s. Maar hier bij de foto’s van de velours automatten. Ze passen perfect! Er zitten van die klik systemen bij die je in het onder tapijt moet draaien maar ik heb dat niet gedaan omdat de voormatten zich precies klem laten zetten tussen middenconsole en de dorpel. Ze glijden niet, ook niet bij in- en uitstappen!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Terugkomend op de schommelende snelheidsmeter en brekende kabel. Bij de Kever, de Xant en de brommers heb ik het destijds opgelost door olie in de buitenkabel te laten lopen. Dat schokken komt meestal doordat de binnenkabel droog draait. Ook wel ‘ns de binnenkabel door het kogellagervet gehaald.
Ja Wim, klinkt logisch, bij lagere draaisneldheid is de weerstand van een droge kabel groter, maar waar smeer je de kabel? Dashboard klokken winkel eruit en vandaar beginnen of ook nog bij de snelheidssensor en bak…die zit natuurlijk ergens ver onder in het blok…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
DSuper1970 schreef:maar waar smeer je de kabel? Dashboard klokken winkel eruit en vandaar beginnen
Daar dus
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mooie matten hoor!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DSuper1970 schreef:Ja Wim, klinkt logisch, bij lagere draaisneldheid is de weerstand van een droge kabel groter,
Volgens mij zit er alleen verschil in weerstand tussen stilstand en beweging (statische en dynamische wrijvingscoëfficient). Eénmaal in beweging maakt het niet meer uit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Dat zal theoretisch wel zo zijn Brain, de praktijk leert dat bij hogere snelheid de naald niet meer trilt.
Precies, door de massa van de kabel zelf krijgt ze meer kracht en overwint de weerstand. Dat bedoelde ik eigenlijk…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
De CLARION is er mee opgehouden. Krijg m niet meer aan de praat. Ik was bezig met de knopjes op het stuur en duwde het volume omhoog. Toen viel ie uit.
Wat zitten pielen maar hij gaat niet meer aan. Wat nu wel brand is het rode lampje waar “code” onder staat. Als ik de aan knop en de meest rechtse knop 10sec in duw gaat dit rode lampje ook uit. Doe ik dat weer gaat ze weer aan. (Van allerlei induw combinaties geprobeerd)
Het probleem is dus dat de display niet meer gaat branden zodat ik dus ook geen kans heb om de code in te duwen. Heb het vermoeden dat de radio denkt dat ze gestolen is ofzo…Maar als ze nu even geen spanning heeft gehad zou toch tenminste het display weer moeten oplichten zodat ik de code kan invoeren.
Heb geen radio beschrijving van deze Citroen Clarion.
Iemand ervaring hiermee? >>> zou fijn zijn, want het is nu wel akkelig stil in die grote voiture….
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
type van de radio ? er zijn verschillende geleverd destijds.
lijkt me wel sterk dat de uitval komt door knopje drukken.
Effe naar buiten geweest en fotootjes gemaakt.
Terwijl ik zat te pielen met de radio ging opeens de verlichting van de knopen aan. Maar de display nog niet. Enfin dit is m: de PU 9358A
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Mijn gevoel zegt dat de grote iso stekker niet lekker zit.
Als je het bakje onder de radio er even uitwipt heb je meer ruimte,
probeer dan eens te rommelen met de stekker.
Gebruiksaanwijzing is lastig te vinden, in iedergeval ‘gratis’ zie ik ze zo niet.
wel op vage site’s waarop je moet inschrijven enzo…...
Net nog even het glaszekeringetje gechequed, die is gebroken!
In de schuur van alles gevonden maar niet de juiste maat. Morgen even naar de auto-boer en vervangen.
Ik denk nu inderdaad Mark dat er ergens een verbinding niet lekker zit…
Kreeg vandaag warempel mijn boordcomputer “even’ aan zeg! Tijdens het rijden een beetje balorig er tegen aan getikt op verschillende ritmes…en toen gaf even mesjoege! Gebeurde nog wel een paar keer. Zou misschien in de schakelaar kunnen zitten. Kan ik de ruitenwisser/boordcomputer bediening er zo uittrekken denk je?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Bij mijn type 1 ging de iso stekker nogal makkelijk los heb hem toen met een tyrip aan elkaar getrokken.
Daarna geen last meer gehad.
Voor de bedieningshandel moet je de ombouw om het stuur demonteren,
de handel zit dan met een aantal parkers vast aan de kolom.
Maar ik gok op een loszittende stekker aan de computer.
Ene met ‘geweld’ los je niks op hé
Mark Nijenhuis schreef:Bij mijn type 1 ging de iso stekker nogal makkelijk los heb hem toen met een tyrip aan elkaar getrokken.
Daarna geen last meer gehad.
Ene met ‘geweld’ los je niks op hé
Tsja, probeer ook echt m’n geduld te bewaren. Maar had jij dus ook last van een uitvallende radio? Waar is die glaszekering voor, alleen overspanning 12v?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!