10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 28 november 2009 01:47 PM
  [ # 136 ]

al sla je me dood. en mijn radio deed het gewoon goed, slechts de stekker die niet helemaal jofel zat.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 28 november 2009 09:13 PM
  [ # 137 ]

YES, het was de glaszekering..

Clarionneke werkt weer! Maar goed ook want elke klikje en bonkje begon me nu op te vallen. Ben met haar naar mijn DS garage Gebr. Sanders in Mariahout geweest. Joep Sanders heeft ermee gereden en was er goed over te spreken. Fijne XM! Goed schakelende automaat en buitengewoon rustig lopende V6. Altijd fijn een extra oordeel!

Aleen nu heeft de CDVGrendeling kuren. Als ik ‘m open gaat ze onmiddellijk weer dicht, en weer open en weer dicht en ectc.

Vlug open doen als ze ontgrendeld is en ik kan erin. Tijdens het rijden even de deur open doen en alles is weer ontgrendeld. SLuiten gaat weer wel normaal. Heb een vermoeden dat het aan het slot van de achterklep ligt….

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 28 november 2009 10:55 PM
  [ # 138 ]

Dat kan ook iets heel simpels zijn zoals een niet goed zittend deurknopje heb ik begrepen. Deze klikken op een eigenaardige manier om het stangetje heen, en als deze niet goed zitten krijgt de betreffende deur geen open/dicht signalering waardoor het hele circus in een soort fail/safe modus gaat. Als je een Haynes hebt staat er omschreven hoe je die knopjes precies moet plaatsen.

EDIT: kijk hier maar eens, hoofdstuk 12, foto 10:10 ongeveer,

http://oto.to/haynesxm.html

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 november 2009 12:25 AM
  [ # 139 ]

Thanx Jaap, dat zou goed kunnen;; achter zitten geen deurknopjes meer en de linksvoor heb ik er een paar dagen geleden afgehaald om te kijken hoe ik ze er achter op zou kunnen krijgen. Maar dat lukte me niet meer.

Sinds ik het portierraam ra geprobeerd heb te fixen is die CDVG flauwekul begonnen. Mocht lijden dat het eens op hield met regenen, kan ik wat constructiever aan de slag!!!

Effe off-topic, heb jij ook een serie 1 met kenteken beginnend met “YP” ? Meende jouw kleur ergens op een Club foto te zien… Wink

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 november 2009 10:52 AM
  [ # 140 ]
DSuper1970 schreef:

Effe off-topic, heb jij ook een serie 1 met kenteken beginnend met “YP” ? Meende jouw kleur ergens op een Club foto te zien… Wink

Dat is al een hele vroege V6. Ik heb er 2 die beginnen met XV… Wel in en andere kleur. Zwart is erg sjiek op en XM maar moeilijk te vinden zoals al gezegd is.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 29 november 2009 12:57 PM
  [ # 141 ]
DSuper1970 schreef:

Thanx Jaap, dat zou goed kunnen;; achter zitten geen deurknopjes meer en de linksvoor heb ik er een paar dagen geleden afgehaald om te kijken hoe ik ze er achter op zou kunnen krijgen. Maar dat lukte me niet meer.

Sinds ik het portierraam ra geprobeerd heb te fixen is die CDVG flauwekul begonnen. Mocht lijden dat het eens op hield met regenen, kan ik wat constructiever aan de slag!!!

Ja, de mijne begint met YP en is geen V6 maar een ambiance in de CX kleur Sable Doré

Die deurknopjes hebben achter een soort schuifje. Die moet je met een schroevedraaiertje naar beneden zien te pielen. De stangetjes van de deur moeten naar beneden (dus deur op slot) voordat de knopjes erop geschoven worden. Dat schuifje moet dan mee omhoog gaan waardoor het knopje om het stangetje klemt. Heel ingewikkeld verhaal eigenlijk. Op de sloop kun je vast nog weel een aantal van die knopjes krijgen.

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 29 november 2009 02:10 PM
  [ # 142 ]

Knopjes zat Wink

ff vervolgje op Jaap

eop zetten als volgt;
alle ramen naar beneden,
deuren op slot doen en
één voor één de knopjes erop drukken
appeltje eitje Wink

Profiel  

stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453

Gepost: 30 november 2009 09:38 AM
  [ # 143 ]

Het kan overigens ook zijn dat er 1 van de stangetjes (licht) verbogen is waardoor er spanning op blijft staan, ik heb dit ooit eens met mijn xantia gehad waardoor ik eens buitengesloten ben geweest terwijl de motor vrolijk stond te snorren bij de brievenbus…..
Om dit te cntroleren zullen ook bij de XM waarschijnlijk de deurpanelen verwijderd moeten worden?? Bij de Xantia kwam ik er achter doordat ik het knopje er niet meer opkreeg (klinkt bekend??) het was eerdere keren wel gelukt dit er zonder problemen op en af te krijgen.

geheel Off topic, Jaap was jij toevallig op een roompot park in Weert afgelopen weekend????

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 30 november 2009 10:39 AM
  [ # 144 ]

Het was me inmiddels met Haynes al gelukt, maar gisteren drukt de cv bij openen zomaar een van de deurknopjes van het staafje AF! Grrrr

Net alsof inderdaad de staaf verbogen is… hij blijft ook maar op en neer gaan totdat ik de deur even open doe. Dan zitten de andere deuren nog op slot. Kon vanochtend de kids niet eens eruit krijgen bij school! Damn.. Ga vandaag de CDVG module achter het dashboard kastje maar eens bekijken.

Hoor al sinds ik de XM heb gezoem achter het kastje. Vanochtend was het heel erg, want veel luider, lijkt op een hangend relais??

Profiel  

stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453

Gepost: 30 november 2009 11:10 AM
  [ # 145 ]

als het knopje ervanaf wordt geduwd dan denk ik toch eerder aan een krom pinnetje waardoor het bewuste knopje er niet goed op heeft gezeten. Als het nopje er goed op zit is het bijna niet mogelijk het zonder indrukken van het pinnetje eraf te krijgen.
Wellicht dat het zoemen ook komt door “het blijven” hangen van de schakelaar door een verkeerd signaal??
Zou dan toch eerst eens kijkn of het stangetje idd krom is, en indien krom rechtbuigen om te zien of de storing hiermee verholpen is.

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 30 november 2009 12:00 PM
  [ # 146 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

Ha Stoof, heb de dashboard bak eruit, mozes kriebel wat een draden etc. Heb een tex-alarm gevonden. Er zijn geen afstandsbedieningen meer bij de auto dus misschien dat het tex alarm iets in de war stuurt.

Durf het er niet uit te halen, wat ik het liefste zou doen. In mijn herinnering waren die Tex alarm systemen een bron van storing en ellende. Heb wel de gevoeligheid van het alarm naar “-” gedraaid.
Heb knopje weer op r deur gezet en nu blijft het weer zitten. Test na test.

MAAR….het zoemen komt niet vandaar, maar vanuit de dakconsole, bij het interieur lampje voor. Daar zit de receiver voor de originele AB die ik ook niet heb. Misschien ook iets mee te maken.  Ongelofelijk hoe moeilijk het is om een geluid te localiseren. Ga weer vlug verder!!

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 november 2009 12:16 PM
  [ # 147 ]

Dat zoemend geluid is waarschijnlijk de voeler die de temperatuur in de cabine meet.
Als je de dakconsole loshaalt zul je hem wel tegenkomen.
Meestal wil schonmaken en een drupje olie we helpen.

Je kunt proberen het tex kastje af te koppelen, kijk dan wel meteen of de auto nog wel start.
Maar anders dat alarm lekker laten zitten, je weet nog niet wat er gebeurt als je alles er tussenuit trekt.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 30 november 2009 01:02 PM
  [ # 148 ]

Ja precies! ik laat het lekker ziiten!!! Misschien ooit bij jou er uit trekken..

Enne…joepie! Ik heb gevonden waarom de regeling luchtstroom niet werkt!!! De knop is dol! Vond achter dashbordbak de tandwielen waardoor ik de luchtstroom kan veranderen. Is gewoon mechanisch, maar de knop blijkt gebroke. Achter de knop zit een groene hals voor de verlichting en die is stuk.

Vlug naar van Gompel nieuwe halen!!

Word steeds trotser op mezelf! Nooit gedacht dat ik aan sleutelen zou beginnen.  cool smirk

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 30 november 2009 02:27 PM
  [ # 149 ]

is lijmen niet mogelijk ? anders heb ik die wel liggen.

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 30 november 2009 03:58 PM
  [ # 150 ]

Je hebt PM of PB…

Profiel  

10 van de 23
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook