18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 14 december 2009 10:21 PM
  [ # 256 ]
DSuper1970 schreef:
gompy58 schreef:

Is er niet iemand op het forum die van die ledjes had gemaakt op het dash ?
2 van die dingen die gingen brandne als de sportstand actief werd. Op die manie rkon je precies zien wanneer er iets gebeurde, ook tijdens het rijden.

Lijkt me op zich wel handy om te hebben, maar dan wel met idd een afdek of uitzet optie.

Is inderdaad best geinig Gompy!  Gaat ze trouwens boven een bepaalde snelheid ook automatisch naar Sport? Ik bedoel dus als je geleidelijk naar een hogere topsnelhied gaat, niet bij bv vol accelereren?
Reed gisteren heel even 190 en was rustig vanaf 100 begonnen zeg maar. Later vroeg ik me af of ik m beter op sportstand had kunnen zetten of dat dit misschien automatisch was gebeurd. Op die momenten zou zo’n extra ledje uitkomst bieden.

Ja vanaf 180km/h schakeld de veercomputer naar continu sport, als je dan handmatig op sport zet merk je geen verschil tenminste als je veersysteem goed werkt Wink.

Op een gegeven moment ga je de overschakelingen naar de sportstand wel merken, het duurt net een fractie van een seconde (of korter) dat de sportstand ingeschakeld wordt.

Als je het signaal voor de elektroklep bij de veercomputer gebruikt, kun je een ledje aansturen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 17 december 2009 12:31 AM
  [ # 257 ]

Thanks JP, Had inderdaad wel het gevoel dat het strak ging, maar de snelheid is hoogst illegaal dus maar heel even aangetipt.

Vandaag is de deuk er uit gewreven!! Top werk, je ziet er niets meer van, de dame is weer een lekker strak wijf! Laughing  Plaats nog wel een voor en na foto, was vanavond te donker.

Nu nog bezig met een rode refelctorplaat voor achterklep, eentje gevonden maar tssssss,,,wel een beetje duur. Nog even over denken!


Voor de sfeer nog een winters plaatje.  bye2

Afbeelding Bijlagen
xm151209 018a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 23 december 2009 01:17 AM
  [ # 258 ]

Allemaal alvast prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst!

Heb mezelf toch maar die achterklep reflectorplaat cadeau gegeven voor onder de boom X-mas

Afbeelding Bijlagen
KerstXMA.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 23 december 2009 10:32 PM
  [ # 259 ]

Moest vanavond de stad nog even in voor een kadootje voor zoonlief en stond voor aan bij stoplicht naast een felblauw Swiftje die er zin in had.

Nou reed ik dat Swiftje er wel uit want hij kon niet zo best schakelen vermoed ik en de V6 trekt toch lekker door. Maar toen het dus nog rood was zat ik even te twijfelen of ik mijn rem zou intrappen en het gas ook al een stukje. Maar niet gedaan, ze is bijna 20, maar is dit slecht voor de automaat???

Had m wel op sport gezet, stuurt toch echt strakker! cool smirk

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 januari 2010 12:47 AM
  [ # 260 ]

Vraagje: Bij de oude start slipt de riem die over de lhm pomp draait nogal. Gevolg is een piepend geluid dat practisch verdwijnt als de auto op hoogte is en de eerste meters worden gemaakt. Spoedig daarna geen gepiep meer.

Vanochtend gekeken en nu zie ik een lange stelbout zitten die echter helemaal op zijn uiterste stand staat. MAW ze zit scheef op de draad. Kan dit betekenen dat de riem die er nu op zit te “groot” is en misschien niet op een V6 hoort?

Heb geprobeerd een foto te maken waarop je de stelbout ziet rusten tegen de beugel waarin het draadend zit.

Afbeelding Bijlagen
cx xm jan 10 017.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 05 januari 2010 02:05 PM
  [ # 261 ]

interessant.. bij mij ook bij de 1ste start een licht gepiep tot die op hoogt is. Op het gevoel staat die nochtans goed aangespannen, maar dat kan dus blijkbaar bedriegen.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 januari 2010 02:09 PM
  [ # 262 ]

DSuper,

Je hebt een 670mm lange v-snaar nodig, een 700mm is dus te lang en dan zit de stelbout op zijn eind. Als je het wilt vervangen, bijstellen dan moet je links aan de voorzijde van de pomp een bout met sleutel 16 een paar slagen losmaken en aan de achterkant een bout met een dop 12 paar slagen losmaken. Deze laatste bout zit in een gleuf.

Dan met een ratelsetje, een knietje en een imbus6 de stelbout losdraaien. Doe dit rustig en voorzichtig want je komt er moeilijk bij. Het beste is om via een kruk op het sterke deel van de grill te zitten met de knieën icm een looplamp kun je het beste zien wat je aan het doen bent. Tijdens het ratelen kan het rubber in het schutbord waarin de aircoleidingen lopen een beetje beschadig raken door het knietje.

Wannee alles los is kun je de HD pomp richting het schutbord kantelen en dan gaat de 670mm v-snaar met moeite om de 2 poelies heen. Met het stellen van de imbusbout zul je merken dat die redelijk snel spant(de draadeind van de imbus moet weer in de uitsparing vallen zoals op jouw foto), daarna de 2 bouten vastdraaien.

Onlangs heb ik dit nog gedaan in Tilburg Wink.

Succes very good

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 05 januari 2010 02:11 PM
  [ # 263 ]
DSuper1970 schreef:

Moest vanavond de stad nog even in voor een kadootje voor zoonlief en stond voor aan bij stoplicht naast een felblauw Swiftje die er zin in had.

Nou reed ik dat Swiftje er wel uit want hij kon niet zo best schakelen vermoed ik en de V6 trekt toch lekker door.

Heerlijk, van die mensen die zo’n oude zware bak onderschatten.

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 januari 2010 02:20 PM
  [ # 264 ]

Vooral een automaat die bij volgas in de lockup gaat, dan is er een vaste verbindng tussen de stator-en turbinewiel van de hydraulische koppelomvormer. Dan kan een automaat ook nog best snel zijn.

@DSuper, als je er maar geen gewoonte van maak om snel op te trekken of andere eruit te rijden dan gaat de automaat niet stuk. Zo af en toe kan het wel Wink.

Het verbaasd me dat ik nieuwe, moderne auto`s vaak de baas kan zijn met mijn XM 24v, even terugschakelen naar zijn 3 en volgas geven Mr. Green .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
stooftaker
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 18-01-2006

Gepost: 05 januari 2010 03:07 PM
  [ # 265 ]
Citrophile schreef:

Vooral een automaat die bij volgas in de lockup gaat, dan is er een vaste verbindng tussen de stator-en turbinewiel van de hydraulische koppelomvormer. Dan kan een automaat ook nog best snel zijn.

@DSuper, als je er maar geen gewoonte van maak om snel op te trekken of andere eruit te rijden dan gaat de automaat niet stuk. Zo af en toe kan het wel Wink.

Het verbaasd me dat ik nieuwe, moderne auto`s vaak de baas kan zijn met mijn XM 24v, even terugschakelen naar zijn 3 en volgas geven Mr. Green .

mmhhh jah je kan 156 trekken in zijn 3…. :shock

XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 05 januari 2010 11:28 PM
  [ # 266 ]

Dankje JP. Het was me al wel duidelijk dat ik niet alleen aan die stelimbus moet draaien en het vermoeden dat er een te lange riem opzit klopt dus ook. Ik ga dit avontuur echter maar even niet aan… ben vanmiddag maar eens naar mijn DS garage geweest. De eigenaar rijdt zelf ook een XM, een V6 24V en volgende week dinsdag gaat ze er naar toe.

Meende nl laatst ook eventjes koelvloeistof te ruiken, en hij denkt aaneen kachel radiateurtje. Plus even een controle van reactie stangen en doorlopen van de hele motor=ruimte. Wat is het daar smerig onderin. Het is toch wel een beetje erg koud om op mijn gemak aan de XM te klooien…

Ja, ik begin haar steeds meer te waarderen! MAar ik maak geen gewoonte van stoplicht sprintjes hoor, vroeg me toen alleen af of het kwaad kon de rem in te trappen en tegelijkertijd gas te geven, vlak voor groen.
Vindt het “koppel” rijden veel leuker cheese

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 januari 2010 01:10 AM
  [ # 267 ]

Als de kachelradiateur lek is, kun je voelen of de vloermat aan pasagierszijde nat is. Ruikt het naar koelvloeistof dan weet je genoeg. Bij een XM hoeft gelukkig niet het hele dashboard surrender eruit zoals bij heel veel ander modellen…via het luikje aan passagierszijde is die eruit/in te schuiven. Het is wel een ietsje lastiger klusje dan ik het nu omschrijf.

Het is nu geen weer very very sad om aan de XM te sleutelen, tenzij het echt nodig is. 

Een XM V6 automaat kan nog best vlot zijn Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 10 januari 2010 10:45 AM
  [ # 268 ]

De laatste dagen weigert mijn remlicht ra. Toen ik ze net had was er af en toe een melding dat ra defect was, maar dan bleek dit vals alarm en deed ze het toch. Sinds eergisteren blijft ze bij elk contact met het rempedaal de melding geven en inderdaad, nu is de melding terecht en brand er ook geen lamp. Nieuw lampje geen resultaat. Heb verschillende draadjes door gelezen met name over de remlicht schakelaar onder het pedaal. Nu is mijn vraag; links werkt wel, is de remlicht-schakelaar dan in principe goed en moet ik het elders zoeken, of heeft deze schakelaar 2 circuits, een links en een rechts? Alle andere verlichting functioneert goed en de zekering bedient beide remlichten dus die is ook goed.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 10 januari 2010 11:15 AM
  [ # 269 ]

Die schakelaar zal wel goed zijn. Ik denk eerder dat er een draadbreukje zal zitten in het verbindingsdeel tussen dak en achterklep. Is een vaker voorkomend probleem.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 10 januari 2010 12:05 PM
  [ # 270 ]

Oh, maar het remlicht zit niet in de klepunit maar in het scherm. Volgens mij loopt de bedrading langs de zijbekleding koofer naar voren over de bodem. Draadbreuk is natuurlijk ook daar mogelijk..

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
 
18 van de 23
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook