Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De lichtunits waarin de remlichten zitten, zitten toch niet in de achterklep?
Maar het kan net zo goed een draadbreukje zijn, slecht contact van de stekker (pootjes beetje naar elkaar toe buigen) of een brakke massaverbinding. De massapunt zit recht onder de lichtunit(onder de kofferbekleding), het boutje losdraaien en het massaoogje vervangen met eventueel een nieuw massadraad en het boutje weer vastdraaien.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ga ik nu doen JP.Eerst even een goede plank maken om het rempedaal klem onder het stuur te kunnen zetten…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Toen ik mijn 3e remlicht monteerde en de werking ervan controleerde, heb ik de mat tussen het gaspedaal en rempedaal klemgezet. Zo kon ik de remlichten activeren zonder een beschadiging aan het stuur of stoel te maken .
Mocht je een extra massadraadje maken, haal het inwendige lichtunitdeel eruit waarin de lampjes inzitten. Volg de aluminium lijnen die uitkomen aan de zijkant van de lampjes, boor een klein gaatje in en met een oogje(tussen het oogje en uiteinde draad vertinnen met soldeerbout) en een boutje met moertje de massadraad aan de alu lijn bevestigen. Andere uiteinde massadraad aan bestaande massapunt onder de kofferbekleding, net boven de bodem.
De lijnen die uitkomen op de onderkant van de lampjes is de plus, daar hoef je niets mee te doen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Goh JP, jij maakt het echt perfect! Misschien moet ik het zo oplossen als het probleem blijft. Want, uiteraard eerst een vuren houten plank op de zaagmachine op maat gezaagd en klem gezet daarbij geen moment aan ev beschadigingen aan m’n stuur gedacht. (Ik ben duidelijk een type van “grote passen, snel thuis”) Toen naar achteren gelopen en ... ze deed het gewoon. Net nu het niet hoeft. Alles na gelopen en opeens begon ze heel even te knipperen. Stekkertje los, opschuren en contactspray erover. Nu knippert het remlicht niet meer hoe ik ook draai en beweeg met die binnen unit. Ook geen dash melding meer.
Dadelijk even rijden, kijken of het zeker weg blijft.
Had jij op je 24v trouwens een remlicht gemaakt in de achterunit tussen de achteruitrijlampen??? Lijkt me dus errug vet!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het idee over het monteren van de 3e remlicht achter de rookplaat zat wel in mijn hoofd, maar uiteindelijk toch op de conventionele manier geplaatst omdat ik er snel van af wilde zijn op dat moment.
Maar als mijn XM weer uit de stalling is en ik zin en tijd heb, wellicht dat ik het idee weer oppak . Bij een losse rookplaat die ik in de schuur heb liggen, heb ik gezien dat het wel mogelijk moet zijn om de 3e remlicht tussen de achteruitrijlampen te monteren.
Op zich wel mooier, je ziet het niet totdat je gaat remmen.
DSuper, jij en andere XM rijders mogen best dit idee uitvoeren op jullie XM
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik hou me zeker aanbevolen, inderdaad mooi dat je het niet zit totdat ze brand!
> Lekker een ritje gemaakt van zo’n 150km. Alles werkt nu lekker, de automaat schakelt goed op en terug. Verwarming goed, verlichting goed. Geen meldingen meer! Goed gevoel is dat!
Maar begrijp nog steeds niet dat ik na een half uur klooien en testen in de ruit van het tankstation gisteren dat remlicht niet aan de praat kreeg en vandaag dus in een keer wel. Nou ja, F knows and F cares zullen we maar denken…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
ben benieuwd wat je kan maken.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Zit het euvel van het remlicht niet in de bekabeling van je trekhaak? Die loopt normaal gesproken ook aan de rechterkant. Kun je er tussenuit halen, als je de klep achter het rechter achterlicht opendoet zie je 2 stekkerverbindingen met een aftakking, deze 2 kun je loshalen en met elkaar doorverbinden.
Groetjes Erik!
Eh jongens, het is al gefixed hoor!
Bij de trekhaak had ik ook kunnen kijken maar het zat m gewoon in de stekker! Toch bedankt hoor
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Haha, meestal zijn de dingen eenvoudiger dan we denken.
Veel plezier er mee .
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Afgelopen maandag de klokkenwinkel gedemonteerd om de display van de automaat selector te vervangen, de km teller kabel te smeren en natuurlijk de lampjes te vernieuwen. (oa dimlicht verklikker brande niet)
Alles weer terug gezet en het volgende probleem is ontstaan: Waneer ik de dimlichten aanzet brandt:
A: Het verklikker-lampje dimlicht heel fel
B: Verklikker-lampje richting rechts en groot licht heel zwak
C. Gaat de temp meter van 90 naar 110c.
Wanneer ik de clignoteur naar rechts aan zet gaat de temp meter bij elke klik even naar 130c! Naar links functioneert alles normaal.
Een beetje een rot probleem want er valt eigenlijk niet veel “fout"te doen bij het terug zetten van de klokken winkel.
Buiten de auto werkt alles overigens zoals het hoort.
Iemand al eens ervaring gehad met zoiets, en misschien een oplossing. Heb bv het dimlichtverklikkerlampje (scrable!) al een keer verwijderd, daar deze eerst niet brande en toen het probleem niet bestond, maar brengt geen soulaas.
Heeft iemand misschien een serie 1 V6 automaat klokken huis liggen ter onvername, kan ik beter uittesten.
Verder begon de zwarte lak van de bumpers op allerlei plaatsen los te laten. Heb met de hogedruk spuit alle verf verwijderd. Het is een Ambiance uitvoering (1990) maar een vorige eigenaar heeft er een wanna be Exclusive van willen maken, op een goedkope manier, zwarte lak koud over bumpers en strips gespoten Dit staat haar veel beter!!!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Probeer het inderdaad eens met een ander kompleet klokkenpaneel. Misschien was dit probleem hiervoor al eerder en expres het dimlichtverklikkerlampje eruit gehaald, toen dat de oplossing bleek te zijn .
Probeer eens een XM 24v serie1 klokkenpaneel (met zwarte achtergrond) te scoren, die heeft nog een olietemperatuurmeter in de toerenteller . Harm had dat ook in zijn XM V6 12v gedaan en het werkte zonder aanpassingen . De automaatindicator moet je dan wel overzetten.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Ik zou eerst ‘ns kijken of de bedrading aan de onderkant van je klokkenspel niet bekneld zit. Die draden moeten echt vrij liggen. Als er eentje ergens plat is, weet je dat die bekneld heeft gezeten.
Wim,
Disciplus Simplex
Hmm ja, dat zijn wel hele dunne draadjes die naar de stekkers lopen…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Ik heb misschien nog wel een complete klokkenwinkel liggen. Maar ik weet niet hoeveel haast je hebt. Ben volgend weekend in de buurt van m’n spullenschuur.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!