Ehhh, dank je JP.
Dat scheelt het dus met een Exclusive. Maar ik heb ook geen climate control (gewoon airco) en geen cruise control. Zal de Exclusive wel standaard hebben gehad denk ik…
Iets anders: vinden jullie het leuk om een kort youtube filmpje van mij DS te zien?
Heeft wel niets met de XM te maken maar wil ook even kijken of het me lukt een link te plaatsen.
Dit is de link: http://www.youtube.com/watch?v=DvWebo_48WM
Werkt dus niet
Hieronder een nieuwe poging die wel geslaagd is meen ik!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Daar heb je nog iets genoemd wat ik vergeten was, de climate control maar ook de zwarte hemel is typisch Exclusive . Cruise control was voor een Exclusive ook een optie en alleen in combinatie met een automaat vanaf fabriek.
Vwb het linkje, ik krijg de “homepage” van youtube te zien. Kopieer letterlijk het adres van je DS filmpje en zet dit in het balkje die je krijg met <a> (alleen met “Plaats Reactie” zijn deze functies te zien). Als je dit hebt gedaan kun je zef een naampje verzinnen. Dit naampje zie je dan i.p.v. het webadres.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Misschien nu wel succes? Kopieeren kan ik niet, kan wel op kopieeren drukken maar waar het dan blijft??? Echt een 0 op pc gebied. Toen ik de middelbare school verliet, kwamen de eerste lessen pas en heb alles mezelf aangeleerd….
GELUKT !!
- DS 3 Racing 207pk
Ja hoor het werkt
Met control (knop Ctrl) icm letter C kopieren en control icm letter V plakken.
DSuper1970 schreef:De mijne heeft ook serie2 koplampen gekregen ivm beter licht opbrengst.
Maar het ging eigenlijk over de mistlampen onder de bumper. Die glaasjes zijn zo dof terwijl die van de 2 veel helderder der der zijn.
Ze zijn wel anders qua vorm dan serie 1
type 2 mistlichten passen niet in een typje 1.
Maar de type 1 lampen voor in de bumper dus mist en knipper zijn nog wel nieuw te verkrijgen, die heb ik er immers ook in besteld.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Maak de citrofielen maar gek hier met zo’n mooie DS en ‘la vie en rose’ op de achtergrond…....................
Schitterende XM (en DS) heb je.
Zelf had ik vorig jaar nog een zwarte XM 20i serie 1 uit 1990.
Echter was die helemaal rot. Enkele onderdelen leven nog voort in andere forum-XM’s.
xmbreak schreef:Maak de citrofielen maar gek hier met zo’n mooie DS en ‘la vie en rose’ op de achtergrond…....................
Echter was die helemaal rot. Enkele onderdelen leven nog voort in andere forum-XM’s.
Dank je XMBreak! Ja is wel een mooi kort filmpje he?
Jammer van jouw Noir Verni XM 2.0i. Dacht dat de XM niet roeste maar heb inmiddels via het forum wel begrepen dat de eerste serie 1 behoorlijke problemen onderhuids kan hebben.
Geen idee hoe de XM die ik gekocht heb er van onder an toe is. Had die informtie nog niet toen ik m kocht.
Wat me wel opvalt is dat niemand op het forum de auto kent. YP-43-NF. Door zijn leeftijd en uitvoering is het wel een type voor de liefhebber. M
Maar misschien dat iemand deze thread nog eens leest en zegt, verrek, die auto ken ik!
Altijd leuk en beter om meer historie over je voituur te hebben, toch?
COOL !!!
Vandaag 2 XM folders per post binnen gekregen: Een van 8-89 en een van 09-90!!!
Leuk voor de voorpret!
Ook zaten er 2 prijslijstjes bij van alle Citroen modellen. Best dure auto’s die XM’s!
Prijslijst 10 oktober 1989; XM V6 (zonder verdere type aanduiding) 77.000,= guldens
Prijslijst 1 oktober 1990: XM V6 Ambiance (nu wel type erbij) 79.700,= guldens
en wat dacht je van de CX break:
CX TGI BREAK: 1989 55.700,= / 1990 57.600,= Tegenwoordig zou een model in zijn laaste leverjaar dmv actieprijzen goedkoper worden maar hier gooide Citroen doodleuk nog effe 1.900,= gulden er boven op!
Er zit bij de folders ook een soort van Citroen verkopers cursus/info. Daar staat onderandere in wat het profiel is van de typische XM rijder. Een profielschets so-to-speak!
Hou je vast…komt-ie:
[size=4]“Hij is dynamisch, open,aangenaam in gezelschap, ontspannen, zeker van zichzelf en houdt van mooie auto’s. Het is een individualist die zich niet aanpast aan normen. Hij is gewend aan succes en is welgesteld. (Dan weet u dat!)
Zijn image is belangrijk voor hem. Hij is een non-conformist en kiest daarom voor orginaliteit.
Zijn vrije tijd besteedt hij het liefst in de buitenlucht en zijn voorkeur gaat daarbij uit naar sporten die in de mode zijn: Tennis, golf, watersport, skieen.”[/size]
De auto van zijn keuze.
“Hij vindt de lijn van een auto erg belangrijk en kiest voor een ongewoon en apart model.
De XM zal hem bevallen vanwege het individuele en onconventionele karakter van deze auto. Hij heeft even gedacht aan ““een echte sportwagen”” maar daarvan afgezien omdat deze niet comfortabel genoeg is om zijn gezin mee te vervoeren. Zijn rijstijl is beheerst en sportief.
Hij vindt prestaties belangrijk, maar rijdt ook wel eens rustig, zodat mensen zijn auto kunnen bewonderen”
Tot zover citaat. Zijn er nu mensen die hun XM willen inruilen?? Of zich nu anders moeten gaan gedragen zodat ze binnnen het profiel van Citroen passen?
En dan te bedenken dat Citroen waarschijnlijk duizenden guldens destijds aan een of ander bureau heeft betaald voor deze produkt ondersteuning…
Enfin, als er medeforumers zijn die meer willen weten over prijzen, kleuren en uitrusting ed , laat maat weten!
Bye, Mike
- DS 3 Racing 207pk
Leuk ,ik herinner me die omschrijving van een Autovisie uit `89 over de XM V6.
Ik zal de autotest van de XM V6 wel voor je scannen .
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
DSuper1970 schreef:COOL !:coolgrin:
“Hij is dynamisch, open,aangenaam in gezelschap, ontspannen, zeker van zichzelf en houdt van mooie auto’s. Het is een individualist die zich niet aanpast aan normen. Hij is gewend aan succes en is welgesteld. (Dan weet u dat!)
Zijn image is belangrijk voor hem. Hij is een non-conformist en kiest daarom voor orginaliteit.
Zijn vrije tijd besteedt hij het liefst in de buitenlucht en zijn voorkeur gaat daarbij uit naar sporten die in de mode zijn: Tennis, golf, watersport, skieen.”[/size]
....Wat is er mis gegaan met me ? Wanneer ?
- DS 3 Racing 207pk
Leuk! Dank je JP! Vanavond op m’n gemak even lezen,
sta op een ladder te texxen (muurverfen)....
xmbreak schreef:Maak de citrofielen maar gek hier met zo’n mooie DS en ‘la vie en rose’ op de achtergrond…....................
Had het gelezen ja, maar je hebt nu toch ook wat mooi’s??
Je hoort mij ook niet klagen. De rode is een stuk beter dan de eerder genoemde zwarte.
Die wou ik opkricken maar op alle vier de punten schoot de krick naar binnen
Daar was ik dus gauw klaar mee.
best duur? ff voor de beeldvorming…
79.700 oude florintjes is ongeveer gelijk aan 36.063 van die nieuwe kermis munten.
wat koop je voor die 36k ? uhmm… een passat “comfort” ofzo? alfa 159 in de lagere regionen.. helaas ff geen overall prijslijst bij de hand.
Maar iig je koopt nu voor die 36k GEEN topmodel met dito uitrusting en motor meer. Het model misschien wel van een serie, maar dan kaal of een kleine motor. Wat motoren betreft… het zijn allemaal van die opgefokte 1600 krengen een fatsoenelijke 2 of 3 liter ? Dan word het een amerikaan, tsja…