5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 november 2009 11:22 PM
  [ # 61 ]

Michiel, je moet de vergelijking volgens mij maken met modellen uit het zelfde jaar.
Dan kom je er achter dat de XM niet duur was, maar je waard gaf voor je gulden t.o.v.
de toenmalige mercedesen en bmw’s. Gelijkwaardig uitgevoerde mercedesen van die tijd lagen een eind boven de 80.000 gulden.

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 november 2009 01:15 AM
  [ # 62 ]
Citrophile schreef:

De eerste XM V6 test van Autovisie van `89 gooi :
[]

Thanx JP! Heb de test op m’n gemak door gelezen. Best wel positief, zeker voor Autovisie!

Gek he dat 80.000,= gulden nog steeds duurder klinkt als 36.000,= euro.

Zo vind ik die zwarte C3 Picsso 1.6 vti Exclusive wel een geinig karretje,  maar met een panorma dakje erin en een packje zus en zo zit je zo op 26.000,= Euro Shocked en als je dat in guldens omrekent.. Shocked Shocked

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 november 2009 10:54 AM
  [ # 63 ]

En vergeet even de inflatie niet he!
ƒ80.000,= + 20 jaar inflatie (zeg 3% per jaar) = ƒ144.000= €65.000
Kom je toch in de prijsklasse van de C6, en dat is een auto die we allemaal geloof ik wel duur vinden. (Of op zijn minst veel geld)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 02:44 PM
  [ # 64 ]

@Dsuper, graag gedaan Wink . Toen was Autovisie nog redelijk positief over Citroën maar dat is de laaste jaren niet meer zo.

De bedragen in euro`s blijven toch wel tricky en de inflatie mag zeker niet vergeten worden.

Zolang je nog kunt genieten moet je het doen, zoals met de zwarte XM V6 die je hebt gekocht cool smirk

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 12 november 2009 02:58 PM
  [ # 65 ]

Mmm wel meer bladen zijn niet zo positief over Citroën… Zijn wij niet objectief of… De heren testers willen graag contact met het wegdek…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 03:11 PM
  [ # 66 ]

De tegenwoordige autopers is negatief kritisch naar Citroën toe. Duitse en Japanse auto`s worden als maatstaf gezien en het anti-Franse sentiment zal ook wel een rol spelen.
Misschien geeft de Nederlandse Citroën importeur minder of geen fooi meer aan de Nederlandse autopers huh .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 november 2009 03:34 PM
  [ # 67 ]

Wat een stelligheden weer hier zeg. De pers negatief kritisch? Kom op: kritisch is prima! Negatief? Waarom, laten we eerlijk zijn: er zijn in bv de midden-klasse gewoon betere auto’s te koop dat “onze”  citroenen. Dat is al jaren zo. Psa loopt achterop als het gaat om zuinige motoren en milieu-technische innovaties. Maar als ik de testjes van bv de nieuwe C5 lees voel ik weinig negativiteit, en zijn die in sommige gevallen zelfs uitgesproken positief te noemen.

En de opmerking over ” de fooi”  van Citroen-NL slaat al helemaal als een tang op een varken. Wat een onzin.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 04:09 PM
  [ # 68 ]

Ok, wat jij zegt klopt ook. PSA loopt met heel veel dingen achter Evil or Very Mad . Daar mag de pers zich wel over uitwijden.

Maar af en toe lees of hoor (op tv of internetfilmpjes) je echt onzin van hun kant (de pers) komen als het over Citroën gaat, vooral bij autoweek.

Met de “fooi” bedoel ik alleen maar te zeggen dat de autopers altijd wel op uit is om financieel beter van te worden in welke vorm dan ook (ook wel logisch). Maar zodra het niet naar hun zin is, dan wordt de test minder positief geschreven. Dus ook op onderdelen die wel positief zijn.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 12 november 2009 04:16 PM
  [ # 69 ]

De AutoWeek is dan ook alleen maar geschikt om doorheen te bladeren bij de Chinees (en dan alleen om plaatjes te kijken).

Profiel  
 
Gepost: 12 november 2009 04:24 PM
  [ # 70 ]

Autobladen zijn net als al die automagazines op tv gewoon onderdeel van de media, kortom vol van platte clichees en opgeblazen (on)waarheden. De moderne i-media maken dat alleen nog maar erger, omdat nu iedereen met een klavier zijn mening voor waar kan verkondigen. Of het nou om het bedreigen van cabaretiers of het reviewen van een nieuw model auto gaat, koning boer regeert. Het moet allemaal zo lomp en aandachttrekkerig mogelijk, who cares wat er van aan is. Ook op fora als deze zijn er altijd mensen die hun mening als waar poneren. Inhoud en/of bronvermelding is vaak ver te zoeken en als de bron er al bij staat dan is het vaak een of ander pulpblad dat een gooi doet naar de titel ‘de nieuwe Char’. Kortom rustig aan jongens, alles sal reg kom.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 04:27 PM
  [ # 71 ]

yep nu maar weer on topic, anders vervuilen we dit draadje van DSuper Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 november 2009 04:59 PM
  [ # 72 ]

ehhh ja..!

Nog even over de pers, ik vind dat er maar weinig journalisten met kennis van zaken zijn. Die zich kunnen verplaatsen in de doelgroep waar een auto voor ontwikkeld is. Ton Roks van autovisie en Carlo Brants zijn, naar mijn mening wel goeie! Het heeft geen zin auto’s te testen en dan konstant te vergelijken met bijvoorbeeld dat afschuwelijk burgelijke merk met de 4 ringen.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2009 05:14 PM
  [ # 73 ]

tja het burgelijke merk met de 4 ringen, het lijkt alsof heel veel mensen dat merk mooi vinden Rolling Eyes . O.a. dit merk koopt bij Faurecia (onderdeel van PSA) complete interieurs in en dan pochen met Duitse degelijkheid en afwerking haha .

Ik moet wel zeggen dat hun auto`s in totaliteit een solide, robuuste indruk geven.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 12 november 2009 08:40 PM
  [ # 74 ]

Tsja, ‘t zijn ook heel goede auto’s, alleen met 4 wielaandrijving natuurlijk, anders schiet je in een bocht zo rechtdoor met dat zware blok voor de as. Laughing ..maar goed. Ik vind de modellen EN het imago een voorbeeld van smaak vervlakking. Audi is mij te gemaakt. Een Union, DKW, Goliath mixje met daardoor een kunstmatig in het leven gebracht imago. Maar zo zijn er natuurlijk wel meer.

Er zijn tegenwoordig maar weining verfrissende modellen. Verfrissend zoals bv de Ford Focus of Ka in resp. 1998 en 1996. Of de huidge Lancia Delta.. Allemaal geen duitse imago trekkers maar ansich bere sterke modellen.Maar goed, ook dit is maar een mening…

Gaat echt off-topic nu… surrender Excusee

Maar even terug naar mijn Ambiance V6 aut 1990:

Heb nu van 4 adressen allerlei folders, produkt info uit 1989-90 ontvangen en ben natuurlijk veel aan het studeren. Wat me nou niet duidelijk is:

Mijn Ambiance heeft GEEN climate control-airconditioning. Maar heeft ze wel een handbediende airco?
Ik kom een tekst tegen waarin staat dat samen met Valeo een temperatuur regeling is ontwikkeld voor de XM. Er zit een draaiknop op het dashboard die begint bij 18c links onder. Koelt de verwarming dan, en is het een systeem dat ook met koude middel werkt?

Of zit er gewoon helemaal geen airco in?? Kan ook nog natuurlijk.

Misschien maak ik er een apart topic van want niet iedereen kijkt meer naar dit draadje denk ik.

En nog steeds weet niemand van wie deze Ambiance, zwart, YP-43-NF eerder is geweest??

Zou zoooo graag wat meer historie willen weten.

Enfin, tot zover! GR. Mike

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 12 november 2009 11:13 PM
  [ # 75 ]

Gefeliciteerd met je XM, lees nu pas dit draadje door. Echt een mooie kleur, zwart!

Nou, als ik het me goed kan herinneren, heeft elke XM met af-fabriek airco climate control, en heeft elke XM met climate control airco. Er zit een Auto-stand op de ventilatie en temperatuur wordt actief geregeld. Echter hij is niet volautomatisch als in de Exclusive (volgens mij hadden zelfs de eerste exclusives geen ECC), kleppen voor de luchtstroom worden met de hand bediend en niet electrisch/automatisch zoals bij de exclusive. In expert-land wordt jouw systeem helfautomatisch genoemd.

En ja, deze werkt met een koudemiddel, zou nog weleens R12 (iig dat oude) kunnen zijn.

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
5 van de 23
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook