Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Nee hoor Mike, gewoon in dit topic doorgaan met je vragen en bevindigen van je dame.
Soms wil het wel helpen om de topictitel aan te passen, ga dan naar je allereerste post, klik op ‘wijzig’ dan kun je de topictitel aanpassen. De hulptroepen melden zich dan vast en zeker weer
Doe eens een plaatje van je dashboard, dan kunnen we zien welk ‘systeem’ er in je dame zit.
Lampie schreef:
Nou, als ik het me goed kan herinneren, heeft elke XM met af-fabriek airco climate control, en heeft elke XM met climate control airco..
Hey Erik,(met die mooie zilvere Exclusive toch?
Ehhh. die vat ik even niet maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Ik heb hier een prijslijst uit 1990 en daar geeft airconditioning gedigitaliseerd voor de 20i en V6 AMBIANCE een meerprijs van 6400,= guldens.
De 2.0i Confort en de diesels kunnen tegen meerprijs van 5.575,= guldens ook uitgerust worden met airconditioning maar deze is dan niet gedigitaliseerd. (Dus zonder electronische temp instelling, neem ik aan)
Maar als je nu in alle gevallen niets extra’s bestelde had je dan toch een systeem met een koelend vermogen? Dus met een R12 koudemiddel zeg maar. Zoja dan was dit in die tijd een redelijke unieke standaard uitrusting item!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Mark Nijenhuis schreef:Nee hoor Mike, gewoon in dit topic doorgaan met je vragen en bevindigen van je dame.
Soms wil het wel helpen om de topictitel aan te passen, ga dan naar je allereerste post, klik op ‘wijzig’ dan kun je de topictitel aanpassen. De hulptroepen melden zich dan vast en zeker weer
Doe eens een plaatje van je dashboard, dan kunnen we zien welk ‘systeem’ er in je dame zit.
Ha Mark, ja heb ik weer; ik heb 2 foto’s van het dashboard maar op beide staat het niet helemaal erop. Dat komt omdat je zoveel details ziet als je om een kandidate heen loopt en deze bekijkt. Vergeet je gewoon een goede normale dashboard overzichts foto te maken…
IK heb geen digitale airco want dat is een heel andere doos op het dashboard.
Cruise control heeft ze ook niet, al zou ik niet weten waar dat origineel zit.
PS. Best gave en nette lederen bekleding heeft ze nog he?
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Wat ik op de foto`s kan zien is dat er een airco op zit, je hebt een airco-stop knopje naast het knipperlichtknopje. Dit is een half-automatische airco, vol-automatische airco is gelijk digitaal. Zie uitleg van Lampie voor het verschil.
Waarschijnlijk nog origineel R12, maar dit is mbv een verloopnippel te vullen met R134a.
Ook zie ik een snelheidsregelaarknopje (weet het nu echt zeker) in het verlengde van het hydractiveschuifje, dit is alleen icm een fabrieks cruise control.
De knopjes op het stuur is voor de radiobediening, maar daar horen officieel cruise control knopjes te zitten . Zo was het tot modeljaar `92 icm de grote ronde lichtschakelaar.
Mocht het zo zijn dat je wel een fabrieks cruise control hebt (controleer op een zwart plastic vacuumpotje aan de gasklep) en je wilt de originele cruise control knopjes hebben, dan kun je met de mijne wisselen.
Je leer ziet er geweldig uit .
Heleboel denken dat de XM direct als Exclusive was uitgekomen in `89, dat is dus niet zo. Het topmodel was toen de Ambiance en de V6 zonder naam maar qua uitvoering gelijk aan de Ambiance.
Pas vanaf modeljaar `91(halverwege `90) is de Exclusive samen met de V6.24 zonder naam maar qua uitvoering gelijk aan de Exclusive geïntroduceerd.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Dank voor je duidelijke uitleg JP. Ja, de Ambiance was in 89 en 90 het enige top model. Exclusive staat nog niet op de prijslijsten. Het stuur hoort dus eigenlijk niet bij deze auto? Je drukt op het cruise ctrl knopje en dan moet je op het stuur de verdere werking kunnen bedienen?
Hm, er komt weer een orignele Clarion in (Koste destijds dus gewoon 2.600,- florijnen.) Is eigenlijk ook wel vet. Hou de knopjesin gedachte! Errug aardig!
Nog ruim een week wachten…zucht..
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Citrophile schreef:
De knopjes op het stuur is voor de radiobediening, maar daar horen officieel cruise control knopjes te zitten . Zo was het tot modeljaar `92 icm de grote ronde lichtschakelaar.
Mocht het zo zijn dat je wel een fabrieks cruise control hebt (controleer op een zwart plastic vacuumpotje aan de gasklep) en je wilt de originele cruise control knopjes hebben, dan kun je met de mijne wisselen.
Volgens mij was de stuurbediening voor de radio een optie. Staat ook zo beschreven in het artikel uit de Autoweek, maar misschien kon dit niet in combinatie met de CC.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Mooi een echte Clarion erin. Kijk of je de versie kunt krijgen waar je een CD wisselaar op aan kunt sluiten. Heb ik ook gedaan bij mij, orignele Clarion CD6 wisselaar, onder de passagier stoel.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
- DS 3 Racing 207pk
Volgens mij was de stuurbediening voor de radio een optie. Staat ook zo beschreven in het artikel uit de Autoweek, maar misschien kon dit niet in combinatie met de CC.
De radio stuurbediening was altijd icm de Clarion fabrieksradio.
Met de cruise control knopjes op het stuur bedien je de cruise control.
Wanneer (modeljaar `89 t/m 92) op een automaat versie beide opties (fabrieks cruise control+ fabrieks Clarion radio) werden besteld, dan verviel de stuurbediening voor de radio anders kon de cruise control niet bediend worden.
Dit veranderde vanaf modeljaar `93(o.a. mijn XM), met de komst van het tweespakig stuurwiel en de licht-schuifschakelaar in de knipperlicht stengel. De cruise control bediening werd een stengel op de plek van de voorgaande ronde lichtschakelaar. In dit geval bleef de radiobediening op het stuur icm de cruise control.
Zoals Sweef de Clarion cd wisselar op de fabrieksradio heeft aangesloten, zo zou ik dat willen met radiobediening op het stuur .
Jullie zijn echt “die-hards” wat betreft kennis van het fenomeen XM. Goed hoor
Ergo: mijn Ambiance heeft dus geen “snelheidsregelaar” zoals dat destijds heette!
- DS 3 Racing 207pk
Heeft Roy dat snelheidsreglaarknopje voor de schijn erin gezet ?
Ik heb dat knopje (met erop een grote witte pijl met een figuur van een auto erin) maar een paar keer gezien in een XM, meestal is dat een loos afdekknopje.
Citrophile schreef:
Wanneer (modeljaar `89 t/m 92) op een automaat versie beide opties (fabrieks cruise control+ fabrieks Clarion radio) werden besteld, dan verviel de stuurbediening voor de radio anders kon de cruise control niet bediend worden.Maar op “die-van-mij” zitten knopjes voor de radio. Als er cruise ctrl in zou zitten zouden deze radio knopjes toch vervallen? Dan heb ik toch geen cruise control?
Ook lastig als je de voituur niet bij de hand hebt….
Gaat iets fout met het ge-Quote…
- DS 3 Racing 207pk
Misschien werkt de cruise control wel met de radio knopjes ? Op de foto`s is duidelijk te zien dat er radioknopjes op het stuur zitten.
Volgens mij weet je het pas zeker als je de XM hebt en bij de gasklep hebt gecontroleerd op het vacuumdoosje. Zodra het vacuumdoosje er niet zit, weet je zeker dat er geen cruise control vanaf fabriek erin heeft gezeten. Het snelheidsregelaarsknopje is er dan voor de schijn erin gezet .
Zojuist zwarte velours matten besteld bij matten online en….
Lid van de XM club geworden!! tadaaa
Nu nog maar 5 nachtjes slapen ...en dan wordt ze afgeleverd
Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Ik heb haar gisteren even bekeken, mooie dame hoor.
Citroen c32 Hilton XLS