7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Mijn XM V6 serie1: Mag een slotje op!
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 november 2009 12:34 AM
  [ # 91 ]

Goed zo DSuper, ik zal haar kunnen bewonderen bij een XM meeting Wink.

Waarschijnlijk heb je dezelfde zwarte velours matten die ik heb.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 16 november 2009 01:27 AM
  [ # 92 ]
DSuper1970 schreef:
Lampie schreef:

Nou, als ik het me goed kan herinneren, heeft elke XM met af-fabriek airco climate control, en heeft elke XM met climate control airco..

Hey Erik,(met die mooie zilvere Exclusive toch?

Ehhh. die vat ik even niet maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. Rolling Eyes 

Ik heb hier een prijslijst uit 1990 en daar geeft airconditioning gedigitaliseerd voor de 20i en V6 AMBIANCE een meerprijs van 6400,= guldens.

De 2.0i Confort en de diesels kunnen tegen meerprijs van 5.575,= guldens ook uitgerust worden met airconditioning maar deze is dan niet gedigitaliseerd. (Dus zonder electronische temp instelling, neem ik aan)

Maar als je nu in alle gevallen niets extra’s bestelde had je dan toch een systeem met een koelend vermogen? Dus met een R12 koudemiddel zeg maar. Zoja dan was dit in die tijd een redelijke unieke standaard uitrusting item!

Ik heb een XM met wel degelijk GEEN airco gehad hoor, en dus ook geen R12…
In deze XM zit wel climate control, want er zit een auto stand op waarbij de temp op een bepaalde stand geregeld wordt. Dat betekent ook dat je geen vrieskelder van je auto kunt maken. Het knopje is inderdaad om de airco/cc UIT te zetten.
Bij mijn XM zonder airco had je links en rechts temperatuurregelknoppen om de temp te regelen voor bestuurder en passagier afzonderlijk, dat is bij deze niet het geval. De middelste knop is inderdaad om de schuiven van de luchtkleppen (handmatig) te bedienen. (Deze functie is helaas pas geleden overleden bij mij wegens afgebroken plastic nokjes die de kabel geleiden..)

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 16 november 2009 02:07 AM
  [ # 93 ]
geoarthc35 schreef:

Ik heb haar gisteren even bekeken, mooie dame hoor.

Dank je! Kan ook haast niet wachten tot vrijdag! Je was dus ook bij Roy? Belangstelling voor een XM??

Gr, Mike

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 16 november 2009 02:18 AM
  [ # 94 ]

Inderdaad. Die meerprijs van 5.575 gulden betaal je dan voor het aircospul mét climate-control, maar dan heb je wel het paneeltje met draaiknoppen. De hogere stap is dus het digitale paneel. Voor zover ik weet zijn er geen tussen-uitvoeringen, dus airco met een paneel wat gescheiden temperatuurregeling heeft, of een paneel met °C indicatie op de temperatuurknop zónder airco.

Maar je kunt wel een vrieskelder/oven ervan maken, draai de temperatuurknop in één van de uiterste standen en hij zal max gaan koelen/verwarmen. Of heb ik het mis?

Nou ja, je moet je auto nog krijgen, als je én cruisecontrol én radiobediening onder stuurbereik wilt hebben kun je inderdaad je richtingaanwijzerschakelaar vervangen door een nieuwere met een knopje voor de verlichting erop, en dan op de plek van de verlichting-draaiknop het stengeltje voor de cruise-control plaatsen.

Groetjes Erik!

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 november 2009 10:13 AM
  [ # 95 ]

Sorry, deze was niet ON Topic en heb ik weggehaald. Excuses moderator halelujah

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 16 november 2009 10:19 AM
  [ # 96 ]

Mike, please ONTOPIC!

We hebben altijd de pb-functie nog.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 november 2009 11:03 AM
  [ # 97 ]
DSuper1970 schreef:

Zojuist zwarte velours matten besteld bij matten online en….

Lid van de XM club geworden!! tadaaa clap

Nu nog maar 5 nachtjes slapen   dream ...en dan wordt ze afgeleverd gooi

Ik ben benieuwd naar de pasvorm. Worden die matten vastgezet met van die ‘draaiknoppen’ aan de achterkant?

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 16 november 2009 11:49 AM
  [ # 98 ]

Ik ben benieuwd naar de pasvorm. Worden die matten vastgezet met van die ‘draaiknoppen’ aan de achterkant?

Ja volgens de beschrijving wel. Moet je in het onder tapijt draaien. Zal wel laten weten hoe ze passen!

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 16 november 2009 11:53 AM
  [ # 99 ]
DSuper1970 schreef:
geoarthc35 schreef:

Ik heb haar gisteren even bekeken, mooie dame hoor.

Dank je! Kan ook haast niet wachten tot vrijdag! Je was dus ook bij Roy? Belangstelling voor een XM??

Gr, Mike

Nee even wat zaken voor mijn CX gescoord.

Btw een XM heb ik ook al Smile

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 16 november 2009 01:20 PM
  [ # 100 ]
DSuper1970 schreef:

Ja volgens de beschrijving wel. Moet je in het onder tapijt draaien. Zal wel laten weten hoe ze passen!

Dan is het niets voor mij Sad

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 16 november 2009 09:40 PM
  [ # 101 ]

Die draaiknoppen bestaan maar uit één deel welke je in de vloerbedekking draait.

In de mat zitten uitsparingen, meestal met een kunstof ring o.i.d. die je dan over het knopje heen legt.

Die matten kunnen dus altijd toegepast worden Wouter Wink

Mike, wat betreft de temperatuur regeling, staan er bij de meeste rechtse regelknop temperaturen ? zo ja, dan heb je wel
degelijk een geregelde klimaatregeling, je moet alleen handmatig de airo in/uit schakelen met behulp van de knop op je dashboard. Als je dan de meest linkse draaiknop op ‘auto’ zet gaat alles vanzelf Wink

Zie plaatje Smile

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 16 november 2009 10:25 PM
  [ # 102 ]

Juist, dat is bij DSuper hetzelfde Wink . Ik heb de airco-stop knop gezien op de foto`s van zijn XM.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 22 november 2009 08:19 PM
  [ # 103 ]

Weet niet of ik dit zomaar kan doen maar heb dus het topic gewijzigd!

Mijn nieuwe XM is afgeleverd en het verhaal staat boven aan!!!

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2529

- C35 Hilton XLS
Gepost: 22 november 2009 08:31 PM
  [ # 104 ]
DSuper1970 schreef:

Weet niet of ik dit zomaar kan doen maar heb dus het topic gewijzigd!

Mijn nieuwe XM is afgeleverd en het verhaal staat boven aan!!!

Dus aanl de klus en zweven maar.
Veel plezier

George

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten

- BX 16V MK2
Gepost: 22 november 2009 08:58 PM
  [ # 105 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Die draaiknoppen bestaan maar uit één deel welke je in de vloerbedekking draait.

In de mat zitten uitsparingen, meestal met een kunstof ring o.i.d. die je dan over het knopje heen legt.

Die matten kunnen dus altijd toegepast worden Wouter Wink

Dat ze toegepast kunnen worden snap ik wel, maar ik heb in meerdere auto’s met van die draaiknoppen gezien dat ze niet echt duurzaam zijn en met een paar keer er tegen aan komen al af beginnen te breken.

Zou Mike zo vriendelijk willen zijn een foto te maken van hoe de matten in de auto zitten?

Profiel  

7 van de 23
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook