Hallo allemaal,
Ben je net een week trotse eigenaar van een Xsara, valt de auto stil op een tweebaans weg voor de brug! En natuurlijk niet meer starten….Gelukkig net 5 minuten van een kennis af en deze ons naar zijn huis gesleept en de ANWB gebelt. Binnen het uur waren ze er. We legden de beste man uit dat de verlichting van de LPi installatie niet meer brandde en het motormanagementlapje brandde. De man vroeg of we de motorkap wilden openen en zei voor ik bij hem was van….start hem maar…..En verd*md hij liep! Wat bleek nou…Er zit een schakelaar onder de kap voor als je een ongeluk krijgt die je brandstoffen afsluit. Deze ingedrukt en hij liep weer. Dit kan wel eens gebeuren zei de man als je een paar keer een drempel te hard heb genomen of de motorkap te hard heb laten vallen. Wij weer gelukkig enn naar huis tuffen…... Zo zie je maar weer. Echt iets lulligs waar je niet op zou komen… Achteraf hebben we wel gelachen….maar als je dus een keer stil komt te staan, check dan deze schakelaar. Hij zit als je voor de auto staat aan de linker kant bij de veerpoot en het is een rode vierkante schakelaar. Ff met je vinger op drukken en karren maarrrrr…....
Groetjes,
Gino & Kim
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Aangezien het meer een verhaal dan een prangende vraag betreft, heb ik de topictitel even als zodanig aangepast.
bedankt voor deze tip
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003