Hallo eend liefhebbers,
Ik ben bezig met het restaureren van mijn 2cv6 club uit 1983. Nu zat er een teller in van Jager met een een snelheid aanduiding tot 140 km. Er stond geen aanduiding bij hoe de versnellingen zaten. Ook stond er alleen maar een benzinekan bij de benzine meter, niet 0, 1/2, 1 en bij de spanningsmeter geen + en -.
Nu wil ik dus een juiste teller. Er zijn er met 120 km en 130 km aanduiding. Welke hoort er in die van mij. Is het omwisselen van de glasplaat met de km aanduiding voldoende of wijken de tellers van elkaar af. Zit er nog een verschil tussen Jager en Veglia.
Ik heb een glas plaatje liggen tot 120 km met complete tekst, ziet er al beter uit van die 140 km kale glasplaat.
Ik hoor het graag. Het is leuk om de 2cv zo origineel mogelijk op te bouwen.
Dick.
2cv6
BX cannes 1.4
had Visa 11 RE
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
In een 1983-er hoort er één in die tot 120 km/h gaat.
In de jaren zeventig gingen de tellers tot 130 km/h.
De teller die je er nu in hebt zitten, komt vast uit een C35.
Heb je geen foto van deze teller?
Alleen het glas zou ik niet omwisselen, als dat al zou kunnen. Gewoon de hele tellerbak zou ik omwisselen.
Succes!
Jeroen
toniclight schreef:In een 1983-er hoort er één in die tot 120 km/h gaat.
In de jaren zeventig gingen de tellers tot 130 km/h.De teller die je er nu in hebt zitten, komt vast uit een C35.
Heb je geen foto van deze teller?Alleen het glas zou ik niet omwisselen, als dat al zou kunnen. Gewoon de hele tellerbak zou ik omwisselen.
Succes!
Jeroen
Hoi Jeroen,
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen foto. Op de zijkant van de teller zit een sticker van een sloperij en daar staat op dat de teller uit een 2cv uit 1984 komt. Ik ben niet de eerste die deze 2cv6 opknapt. Het glaasje met 140 lag min of meer los. Lijkt dat of deze 140 km er later is ingezet. Ik heb de teller vergeleken met de ander die ik heb liggen en de strepen en stippen zitten op dezelfde positie. Met deze teller en verkeerd glas heb ik altijd gereden en de aanwijzing is goed. Ook de getallen staan op dezelfde plek allen nog extra de 140 km. Ik wil dat de teller de originele uitstraling heeft, nu weet ik welk type er in moet.
Gr Dick.
2cv6
BX cannes 1.4
had Visa 11 RE