1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Pech in Poitiers met c35.
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 08 november 2009 12:06 PM

Mijn c35 klinkt alsof hij elk moment uit elkaar kan vallen, en ben op het moment in Poitiers.

Er zit een rammel in de motor die erger word als de koppeling word ingedrukt en als ik in de eerste versnelling flink toeren maakt klinkt bij het loslaten van het gaspedaal een jankend geluid, gezien de motor niet al te best is, verbruikt flink olie en start moeilijk ging ik er vanuit dat de achterste zuiger wel de herrie veroorzaakt, of is het misschien “alleen” het druklager? Of wellicht een ander probleem waar iemand ervaring mee heeft? Als de motor koud is lijkt er weinig aan de hand maar na een minuut wordt het behoorlijk luid.

Is het verstandig om meteen te stoppen met rijden om de rest van de motor en bak te sparen en wachten tot dinsdag voor een monteur er naar kan kijken of kan ik proberen om nog door te rijden zonder dat de kop die nog goed is beschadigt wordt? Op dit moment kampeer ik op een parkeerplaats naast de Mc Donalds op loopafstand van futuroscope waar ik vandaag ga kijken, maar morgen wil ik hier liever niet blijven hangen.

Advies gevraagd en zeker gewaardeerd, groeten,

Barry Gillis.

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 08 november 2009 02:54 PM
  [ # 1 ]

Oei dat is balen.

Klinkt als een combinatie van factoren die langzamerhand het normaal functioneren gaan belemmeren. De omschrijving van het jankende geluid doet mij in eerste instantie ook aan het druklager denken.

Moet er vandoor dus succes iig!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2009 02:56 PM
  [ # 2 ]

Ik neem aan dat je een ANWB reisverzekering met europadekking hebt? Het terplaatse laten herstellen van zo’n mankement kan best lastig en vooral erg duur zijn. Ik zou contact met de ANWB zoeken en het probleem voorleggen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 08 november 2009 08:09 PM
  [ # 3 ]

Ja anwb europa dekking heb ik en dat lijkt me de beste oplossing tenzij ik morgen een plaatsje vind om zelf eraan te sleutelen hier of een tweedehandse c35 voor weinig geld vind, ik heb al een monteur gesproken die voor een motor zou kijken en een sloper wilde me een motor aansmeren voor 1200 euro. Die hoort dus niets meer van mij ,of misschien dan toch via email en dan wel een automatisch vertaalde brief met veel ongezouten waarheid erin.

Ik heb ook wel een paar advertenties bekeken in frankrijk maar mijn frans is niet best, hoewel tres corrosion begreep ik absoluut.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 08 november 2009 09:12 PM
  [ # 4 ]
barry gillis schreef:

Ja anwb europa dekking heb ik en dat lijkt me de beste oplossing tenzij ik morgen een plaatsje vind om zelf eraan te sleutelen hier of een tweedehandse c35 voor weinig geld vind, ik heb al een monteur gesproken die voor een motor zou kijken en een sloper wilde me een motor aansmeren voor 1200 euro. Die hoort dus niets meer van mij ,of misschien dan toch via email en dan wel een automatisch vertaalde brief met veel ongezouten waarheid erin.

Ik heb ook wel een paar advertenties bekeken in frankrijk maar mijn frans is niet best, hoewel tres corrosion begreep ik absoluut.


heb je van die sloper ook begrepen om wat voor motor het ging ??
stel je voor dat het een recent gereviseerd blok is met erg weinig km
dan is 1200 euro niet veel geld

eerst maar hopen op een uitgelopen druklager ,dan valt het allemaal nog mee

om wat voor motor gaat het eigenlijk 2200 / 2500 diesel of een benzine ?

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 08 november 2009 10:28 PM
  [ # 5 ]

Wat hier boven ook al geschreven is , als het om een echt aantoonbaar goed blok is vind ik het niet echt duur.

Maar ik denk eerder dat het een druklager is. Maar of het verstandig is om die te vervangen terwijl de motor zelf ook
al brak is vraag ik me af.Kun je straks weer alles loshalen om de motor te vervangen.

Kun je beter de anwb de auto terug laten brengen naar huis en daar alles in 1 keer goed anpakken.

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 08 november 2009 11:42 PM
  [ # 6 ]

Dat was vast geen net gereviseerde anders had die kerel het wel in het systeem staan, nadat die gast even naar achteren gebelt had had de motor 140000 km gelopen en zou die 1200 euro moeten kosten. Ook was die jonge gozer die mij daarvoor hartelijk had onvangen plots om een of andere reden een stuk droeviger en durfde hij mij niet in de ogen te kijken.Voor mij is het duidelijk, ik ben in eenzelfde situatie geweest als die gast.

Ik werkte als carosserie bouwer op de moerdijk komt daar op vrijdag middag om net voor 5uur een franse kerel die was aangehouden en niet verder mocht net wijn aanhanger omdat de trekhaak kogel te klein was geworden. Iedereen ging net naar huis en ik was nog met iets anders bezig en dat kon er nog wel bij 10minuten werk, bleek zoals altijd iets minder simpel te zijn de gaten kwamen niet overeen. Maximaal 3 kwartier heeft het gekost plus een simpele haak van waarschijnlijk nog geen 100 euro.Die werd me daar een poot uitgedraait van je welste ,600euro die gast keek me aan bij het wegrijden en wist precies wat ik wist.Ik kon wel door de grond zakken.

Dat zijn geen subtiele manipulaties dat is iemand die in een klote situatie zit nog even verder de drek in stampen, voorheen kon ik best goed met mijn baas opschieten iedereen vond hem maar een sukkelig ventje, na dit incident kon ik op geen enkele wijze meer respect voor hem opbrengen.

Maar sommige mensen zijn nu eenmaal opportunistisch en grijpen zo`n situatie aan als die op hun pad komt.Uitendelijk heeft het hem meer gekost dat het heeft opgeleverd, ik ben daar niet lang na weggegaan.Als ik voor iemand werk moet ik hem wel kunnen respecteren.

Oh en mijn motor is een 2500 diesel, ik ga morgen nog even rondkijken hierzo ik ben er van overtuigd dat er ook een ander soort mensen op deze wereld rond loopt, met een beetje mazzel loop ik daar tegenaan.Anders ben ik verzekerd dat hij thuiskomt dut ik zit niet in een situatie waar ik geen keuze heb, gelukkig maar.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 10 november 2009 01:55 AM
  [ # 7 ]

CX tandwieldiesel 2,5l is eigelijk het zelfde blok. Echter de aanhangende delen zijn bijna allemaal anders inclusief de carterhelft. En de draairichting is andersom. Mocht je er wat aan hebben….. Misschien maakt dat je zoektocht iets ruimer.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 10 november 2009 01:59 AM
  [ # 8 ]

mocht je er niet uitkomen dan heb ik nog een 2.5lt diesel uit een c35 staan. Is twee weken terug werkend uitgebouwd. De kop moet eigenlijk gereviseerd worden en alle pakkingen zijn aan vervanging toe. Laat maar weten of je er iets aan hebt.

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 10 november 2009 06:05 PM
  [ # 9 ]

Dank jullie voor de reacties, het ziet er naar uit dat alles goed gaat komen, hier mijn dag samengevat in het engels.Copie van mijn facebook status.

Aujourd’hui est tres tres bon plus.

It can only get better if my welsh friend gets what he tried to accomplish today, find a cheap second hand engine for the van, a place where i can change the engine myself that is not outside, or gets me a job around here.

My new french friend from the tourist office already got me a welch friend, contacts with the city council, employment office, she is like a hyperactive helping machine.

Within one hour she made a dozen phone calls to anyone who could be of any help to me, its so much easier when you have someone who got contacts and knows how to get things done,did i mention she is totally good looking hot?

Oh and i forgot to mention this village is the nicest place in france.

Bedankt voor de hulp zover.

Profiel  
 
scotch
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 01-09-2007

Gepost: 11 november 2009 01:13 AM
  [ # 10 ]
barry gillis schreef:

did i mention she is totally good looking hot?

en geen foto Wink

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 11 november 2009 11:45 AM
  [ # 11 ]

Probeer ik te regelen vandaag, of morgen als de Office de tourisme open is.

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 12 november 2009 02:22 PM
  [ # 12 ]

Hoi Barry,

je klinkt als of je er wel heel relaxed onder bent, goed man, dan is het gewoon een goed avontuur…
Mocht je terug in NL hulp/advies of speciale delen nodig hebben, ik heb een aardig netwerkje

succes!

Rinus

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 november 2009 04:32 PM
  [ # 13 ]

Oh and i forgot to mention this village is the nicest place in france.

Waar mag dit zijn? Ben toevallig afgelopen zomer nog in die buurt geweest.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 18 november 2009 03:16 PM
  [ # 14 ]

Ja zeker een avontuur te noemen, donderdag stuurde mijn Vriend uit Wales die hier al 25 jaar woont me hals over kop naar een plaatsje 80 km van waar ik was,er stond daar een c35 met een motor. Gelukkig haalde ik het zonder grote problemen en viel de motor niet stil, anders was het niet zeker of ik hem nog aan de gang zou krijgen. Ik kwam aan in een plaatsje in het midden van nergens, en na veel gezoek en getelefoneer kwam ik erachter dat de wagen niet daar maar in een ander plaatsje bij een vriend stond 20 km verder.De vrouwen van de gasten van wie de wagen was kwamen mij ophalen en daar aangekomen trof ik een paarden wagen aan uit 77, we starten de motor en die liep behoorlijk netjes.
Het was geen probleem om daar te camperen en toen ik later om water ging vragen nodigden ze me uit om wat te drinken en eten, het bleken de meest hartelijke jonge mensen te zijn.

De volgende dag toen het licht was bleek dat de wagen in uitstekende staat te verkeren afgezien van de roest in de wielkassen, 6 jaar ouder dan de mijne maar 10 jaar jonger in conditie. Er stond 52000 km op de teller wat ook 152000 kan zijn maar een ondehouds boekje van 98 gaf een km stand van 37000.Een goed teken dat het wel in orde was, hij had een vraagprijs van 400 voor de hele wagen maar die werd gebruikt als werkplaats voor zijn vriend de mechanicien, we kwamen 250euro overeen voor de motor en alle onderdelen die ik kon gebruiken.De mechanicien wilde me best helpen en voor 300 euro wilden ze de motor overplaatsen, wat ik best vond, gezien ik nauwelijks gereedschap had.

Ze hadde nog een klusje dat ze moesten afwerken bij het huis waar ik aanvankelijk naartoegereden was, en ik bood aan om een handje toe te steken, het was een paar stenen voor een haard versjouwen en op maat slijpen. Daarna lunch, twee uur lang eten en drinken, zo om een uur of drie begonnen we aan het uitbouwen van de motor, tegen dat het donker was lag deze los. volgende dag op tijd er uit om een beetje gang te kunnen maken, ik werd wederom uitgenodigt om mee te eten en dat duurde zowat heel de avond met de nodige aperatieven.

De volgende dag begonnen we met het verwijderen van de motor maar dat viel behoorlijk tegen, de wagen stond op een helling in de klei, de motor leunde naar een kant en we waren vergeten om de uitlaat pijp er tussen uit te halen, de motor wat behoorlijk vast.Ludo en Thomas waren ex militairen en ongeacht wat tegen zou zitten lieten zich niet uit het veld slaan, een portie bot geweld kreeg die pijp klein en de motor kwam met behulp van een tractor er uiteindelijk uit.

De motor van mijn wagen uitbouwen duurde half zo lang, we hadden ervaring inmiddels.Ondertussen was het middag en na een snelle lunch, toch nog warm eten en aperatiefjes, werd ik naar de supermarche gestuurd om koelvloeistof en olie voor de remmen te halen, op zondag was deze gesloten. Ik kreeg de sportieve megane van ludo mee, dat rijd toch net wat vlotter dan een c35. Tegen dat ik terug kwam kon de motor er weer in en ondanks dat we in de klei stonden en het was gaan miezeren viel het wel mee, volgende keer haal ik wel de motorsteunsteunen helemaal eraf.Het was inmiddels donker en het gebruikelijke eten en drinken kon beginnen.Er werd mij aangeboden om binnen te slapen gewien mijn deuren eraf lagen an het niet echt warm was, ok dacht ik fijn mag ik in de logeer kamer. Nee ik bleek in de slaapkamer van ludo en marie te mogen en zij zouden op de slaapbank in de huiskamer slapen om mij niet te vroeg te wekken, Ludo en Thomas gingen jagen, marie moest werken.

De volgende dag moest alles klaar want de mannen moesten werken, zij deden de motor ik hield me bezig met het strippen van de oude wagen voor alle bruikbare onderdelen, Wat wo ongeveer alles was, motorkap was beter deuren netter met de bekleding en hangspiegels, die van mij waren gescheurd en niet origineel. Het remsysteem was in betere conditie en heb ik ongeveer compleet meegenomen, het complete dashboard ,verwarming en ruitenwisser motor,tot aan de kabelboom toe.Er restte enkel een lege cabine, mijn camper is volgestouwt met onderdelen, enkel dingen die te groot waren heb ik achter gelaten.

Uiteraard waren er zat probleempjes, het grootste dat het een 2.2 is uit een veewagen en dat ik denk dat de reductie kasten overgezet hadden moeten worden, de topsnelheid ik nu 85 km per uur.Maakt niet uit de motor loopt goed en brengt me waar ik wil, een beetje trager dan normaal dat los ik nog wel eens op als ik in nederland ben.

Dit is de beste autopech geweest die ik ooit heb gehad, ik heb geweldige mensen ontmoet die zonder te weten wie ik ben mij als een vriend hebben behandeld en voor weinig geld mijn wagen hebben gerepareerd. Ik kom hier zeker terug, ik mis ze nu al.

Profiel  
 
barry gillis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 08-11-2009

Gepost: 18 november 2009 03:18 PM
  [ # 15 ]

Weet iemand of de reductie kasten te vervagen zijn zonder de hele motor eruit te moeten halen?

Waar mag dit zijn? Ben toevallig afgelopen zomer nog in die buurt geweest.

Chasseneuil du Poitou ,waar ook Futuroscope is heeft een pitoreske oude dorpskern en een mooie omgeving, maar wo zijn er veel plaatsjes. Het zijn vooral de mensen die ik ontmoet heb die mij dit doen voelen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook