Misschien wel Stan, misschien wel…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 29
- (Grand) C4 Picasso 1.6THP Ligne Business
- C3 Pluriel 1.4 Caractere
..en dan rap op zoek naar een fatsoenlijke Xsara 1.8 VTS. Nix geen Saxo, beslist geen Alfa en met een Volvo hoef je ook niet aan te komen. De Volvo die je leuk vindt past toch niet bij je portemonnee, dan kun je net zo goed de Green Lady houden….. Al ben je natuurlijk ergens gek dat je eerst een paar jaarsalarissen in de ZX stopt en haar dan voor een appel en een ei wegdoet….
ik zou hem wel terug willen kopen maar dat zit er ff niet in helaas.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Aangezien de reacties binnen stroomden heb ik toch maar besloten om er nog wat geld tegenaan te gooien en de dame nog wat langer bij me te houden. In de planning staat vervanging van distributie- en multiriem met alle looprollen en spanners, vervanging van de carterpanpakking, grote beurt en op termijn een revisie van de achteras. Zojuist ook net nieuwe lampen voor de xenon installatie besteld, want een van de lampen heeft de geest gegeven…
Wellicht dat op termijn er ook nog wat cosmetische verbeteringen plaats gaan vinden (voorbumper herstellen, side skirts spuiten, motorkap vervangen ivm roestschade…).
Kortom, wilde je stiekem de dame wel willen hebben, dan heb je pech, want ik hou dr lekker nog een poosje bij me…
goed bezig zo, ben blij dat je er zo blij mee bent en er nog wel ff van wil genieten.
Mocht iemand toevallig nog een gereviseerde as hebben liggen en dr vanaf willen, stuur dan even een berichtje
...en Razkin had nog een as voor me, dus voorgaand berichtje is afgevinkt!
Nieuwe xenonlampen zitten erin. Lekker klusje hoor, koplamp demonteren, lamp vervangen (wat een gekl… met die stekkertjes blijft het toch ook…), lamp weer terug en op naar nummer twee… Ach, kunnen we voorlopig weer een poosje vooruit, en ik heb weer helder licht in de duisternis
een rasechte electriker ahahahah.
Geen spannend nieuws deze reis, dame doet het allemaal zonder morren, wat ook wel eens prettig is natuurlijk…
Zoals al eerder aangekondigd gaat er het een en ander versleuteld worden aan de dame, zodat ze er weer een poosje tegenaan kan. Maar… ook cosmetisch heeft ze wel wat aandacht nodig (helaas…). Daarom ben ik zo langzaamaan maar weer eens op zoek naar wat onderdelen. In eerste instantie : motorkap phase 2, voorbumper 16v. als iemand ze nog weet te liggen of heeft liggen (bij voorkeur in goeie kleur natuurlijk), geef dan even een pbtje…
Andere carrosseriedelen kan je altijd aanbieden, als ik er wat aan heb laat ik het uiteraard weten!
APvD schreef:Nieuwe xenonlampen zitten erin. Lekker klusje hoor, koplamp demonteren, lamp vervangen (wat een gekl… met die stekkertjes blijft het toch ook…), lamp weer terug en op naar nummer twee… Ach, kunnen we voorlopig weer een poosje vooruit, en ik heb weer helder licht in de duisternis
Heb je hier ook een paar foto’s van? Ben wel benieuwd
Foto’s van tijdens het plaatsen heb ik niet, maar als je een foto wil zien van de koplampen in werking, dan zal ik die effe maken, das geen probleem, dus hou het hier in de gaten, komen dr aan!
Shoot, moet nog steeds doe footootjes schieten… zo meteen eerst effe doen…
Ondertussen even een vraag hier deponeren. Dr rammelt wat voorin de auto, voelbaar in de voetenbak. Subframe zit goed vast, de bak zit goed vast, bak steun is in orde, kantellager is in orde, motorsteun is in orde, draagarmen zijn nagekeken, veerpootlagers etc. zitten vast, stabi’s zijn nog goed, dempers nog prima, veren nog heel… Kan het stuurhuis liggen rammelen? iemand ervaringen en hoe zit dat dat ding vast, en waar?
Ik wacht gespannen af…
Als de rammel lijkt op de rammel die stabistang stokjes maken dan zou het het wel eens het kniegewricht van de stuurstang kunnen zijn. Gompy heeft daar zelf ervaring mee gehad.
Leuk joh! is dat een ingrijpend iets?