Hallo,
zojuist mn eerste saxo gekocht. een 1.1 uit 2001 met 63K op de teller. Nu zag ik geen sticker dat de distributieriem ooit vervangen is en dit blijkt ook niet uit de historie. Nu is mijn vraag bij hoeveel km deze vervangen moet worden.
gewoon vervangen, is niet veel werk maar wel secuur.
als de riem knapt ben je verder van huis.
gr Maarten
dat kan ik idd wel doen, maar zou toch graag willen weten bij hoeveel km dit hoord te gebeuren.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
normaal 5 jaar of 80.000/100.000/12.0000 KM afhankelijk van wat eerst komt, kilometerstand is weer afhankelijk van het type motor en de geplaatste riem, nieuwe riemen kunnen vaak zo’n 120.000KM blijven zitten, of je dat aandurft is aan jezelf.
Maar ik zou gewoon de 5 jaar of 80.000 KM aanhouden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
hoi Jasper31,
heb je dan geen boekjes bij de auto gekregen?
in het boekje van mijn saxo staat er precies in wanneer de distributieriem vervangen moet worden. en of het al gedaan is, in het geval bij mijn saxo is dat niet zo.
(ze is van 2003 en ze heeft nu ongeveer 107.000 KM gereden)
je zou 1 of meer dealers om advies kunnen vragen.
en anders kan ik wel ff een fotootje van het boekje maken als je dat wilt
grtz
une nouvelle vie
Bij twijvel altijd vervangen, zeker als de auto ouder dan 6 jaar en 63K op de teller heeft.
Veel korte stadsritjes dus, dat zijn zware omstandigheden, de riem houd het wel uit, die zijn sterk verbeterd, maar de spanrol niet, die gaan vaak eerder kapot als je te lang wacht.