3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
trillen bij hogere snelheid - balanceren geen nut
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2009 04:19 PM
  [ # 31 ]

Wat??? Dan draaien je wielen de verkeerde kant op??

Dat is ALLEEN van toepassing als er banden gemonteerd zijn die een bepaalde draairichting hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2009 04:21 PM
  [ # 32 ]

Je bent me voor Waterman

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 23 november 2009 04:54 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

Wat??? Dan draaien je wielen de verkeerde kant op??

Dat is ALLEEN van toepassing als er banden gemonteerd zijn die een bepaalde draairichting hebben.

Wellicht wel handig als je mee wilt doen aan de achteruitraces op Zandvoort, heb je meteen 5 versnellingen die kant op Wink

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 23 november 2009 07:19 PM
  [ # 34 ]

Gomp,
Je vertelt me iets wat ik nog niet wist .
Kan je dat een beetje uitleggen?
Dacht dat ze links en rechts identiek waren ,dan heb ik het jaren fout gedaan cheese
Groet,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
DS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 27-12-2007

Gepost: 23 november 2009 07:58 PM
  [ # 35 ]

Hallo,

het probleem van jouw XM is dat de silent blok van de onderste draagarm (ik weet wel er is maar 1 arm per kant) versleten is. En kijk ook eens naar de stofhoezen van je aandrijfassen. Als die gescheurd zijn en het vet is eruit dan slijten ze snel.En dan trillen ze ook.

Als je nieuwe blokken op je draagarmen (laat) gaat zetten, dan moet je de bevestigingsmoeren van de armen pas echt vastzetten als de auto in de rijstand staat.

Succes
Peter

Dsuper

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 november 2009 08:05 PM
  [ # 36 ]
Dirk de Pirk schreef:

Gomp,
Je vertelt me iets wat ik nog niet wist .
Kan je dat een beetje uitleggen?
Dacht dat ze links en rechts identiek waren ,dan heb ik het jaren fout gedaan cheese
Groet,
Dirk

er zijn banden met ene specifieke draairichting. Die kun je niet verwisselen met de linker en de rechter kant.

Is overigens idd niet bij elke band het geval, maar ik weet niet wat TS er op heeft liggen…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2009 08:12 PM
  [ # 37 ]
DS schreef:

Hallo,

het probleem van jouw XM is dat de silent blok van de onderste draagarm (ik weet wel er is maar 1 arm per kant) versleten is.

Succes
Peter

Dat is nogal een stellige opmerking. Als het silentblok ( ook wel draagarmbus of lager genaamd) versleten zou zijn, dan zou de TS ook moeten klagen over een auto die slecht spoort en gaat dweilen bij het in en uitveren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 23 november 2009 10:04 PM
  [ # 38 ]

Mijn XM`en gingen nooit trillen bij versleten wieldraagarmlagers.
Wel beetje bonken en beetje meer dweilen , maar da`s hier niet het geval. ballon

Gomp, hoe kan ik zien of mijn banden niet uitwisselbaar links-rechts zijn ; of is dat een wel erg moeilijk uit te leggen gedoe? huh

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 november 2009 10:28 PM
  [ # 39 ]

ff daargelaten dathet het topic is van een ander…

kijk op de wang van je band. Als het een band is met een specifieke draairichting dan staat dat aangegeven met een duidelijke pijl en tekst.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 23 november 2009 10:36 PM
  [ # 40 ]

Dank Gomp, weer wat geleerd !
Heb ik idd wel eens gezien op een band ( van een ander,haha)
Ga morgen ff kijken , nu bar en boos in A`dam .
Chroedt,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook