4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

daans turbo 2 bezig met schade herstel
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 27 april 2010 03:52 PM
  [ # 46 ]

Zal in ieder geval een paar oude brede schroevendraaiers meenemen ben benieuwd,zou leuk zijn als alles heel bleef,hoogste prio is uiteraard het rubber

Profiel  

d-super
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233

- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Gepost: 28 april 2010 12:51 AM
  [ # 47 ]
daan schreef:

Antwoord op de ruitenkit geef ik donderdag dan ben ik weer bij mijn eigen auto,ga eerst proberen om de voorruit en uiteraard het ruitrubber heel uit de sloper te krijgen morgenavond[/quote

De kit die is gebruikt is de Zwaluw Window Seal Plus. omdat er geen snelle droging vereist is, is er geen noodzaak speciale autoruitenkit te gebruiken.
De kit is goed te verwerken en goed af te werken.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 29 april 2010 10:55 AM
  [ # 48 ]

Helaas is de voorruit van de sloper gisteravond gesneuveld,zonde maar het zei zo in ieder geval heb ik een voorruitrubber.
Ik ben er ook achtergekomen dat het rubber die ik bij het CX club magazijn heb gekocht van een CX break achterruit is.
Deze is uiteraard beduidend korter dan van een voorruit,zie je echt niet als je daar aan de balie staat.

ZSM gaat mijn ruit weer in mijn auto hou jullie op de hoogte

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 02 mei 2010 09:37 PM
  [ # 49 ]

Afgelopen vrijdag inderdaad op koninginnedag even de voorruit geplaatst en nu wel met het juiste raamrubber,bleek achteraf appeltje eitje te wezen.Ben in mijn eentje een uurtje in de weer geweest,met zijn tweeen is het hooguit een minuut of 40.
Ik moet alleen het sierlijstje nog plaatsen.

Wist niet dat het zo makelijk ging dit stukje kan ik dus schrappen van mijn lijstje,denk je bijna klaar te wezen begeeft de linkerraammotor het,dus dit moet ook weer opgepakt worden.

Werkwijze is doe het raamrubber om het raam doe een dun touwtje of stroomdraadje door de buitenste geul/opening van het rubber dit gedeelte valt in de raamsponning.
Zorg dat het begin van het touw onderin zit.
Zet de raam op de onderste sponning van de auto,druk het raam stevig naar beneden,bij mij viel het rubber al bijna vanzelf om de onderste sponning heen.
Daarna de ruit stevig schuin naar beneden drukken en aan de touwtjes trekken,je zal zien dat je het rubber om de sponning heen trekt,wijst eigenlijk zichzelf.(ik deed het in mijn eentje)

Op aanraden van velen heb ik de randen van de auto wel ingesmeerd met een anti roest middel rubber glijd dan ook meteen lekker

Afbeelding Bijlagen
DSC01544.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Frugg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

Gepost: 02 mei 2010 10:28 PM
  [ # 50 ]

Good Job!

I’ve done it too:

Cheers,
Franklin.

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 02 mei 2010 10:32 PM
  [ # 51 ]

Tsjeesss… netjes hoor! Respect!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Frugg
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 mei 2010 10:35 PM
  [ # 52 ]
Nelis Infra schreef:

Tsjeesss… netjes hoor! Respect!

Cheers!  very good

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 03 mei 2010 10:55 AM
  [ # 53 ]
Frugg schreef:

Good Job!

I’ve done it too:

Cheers,
Franklin.

The roof transplantation you did it at your GTI TURBO 2,nice too see that are more people in the world do the same things for save CX cars

Profiel  

Frugg
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 mei 2010 11:02 AM
  [ # 54 ]
daan schreef:

The roof transplantation you did it at your GTI TURBO 2,nice too see that are more people in the world do the same things for save CX cars

My father did this to one of his other CX Turbos…although I will be doing it to mine as there is some rot / rust there! Mad

Cheers,
Franklin.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 03 mei 2010 07:51 PM
  [ # 55 ]

Ha fijn dat het gelukt is met die ruit.

Helaas is de voorruit van de sloper gisteravond gesneuveld,zonde maar het zei zo in ieder geval heb ik een voorruitrubber.

Jammer van die ruit uit die sloper. Maar ja dat “wist” ik al..evenzo met schroevendraaier terugpeuteren..het blijft lastig en risicovol om een voorruit te demonteren. Monteren is met een beetje geluk idd appeltje eitje

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 12 mei 2010 11:59 PM
  [ # 56 ]

Denk je alles voorelkaar te hebben wordt je CX afgekeurd bij de APK keuring.
Er waren wat kleine dingen oa.CO wat te hoog en het chassis nummer was slecht leesbaar,dat was allemaal nog wel te overzien,maar er was nog een iets groter probleem,fusee links onder had te veel speling.

Ik vond het wel vreemd bij de laatste APK in 2006(is alweer even geleden)waren de fusees spelingsvrij en sinsdien heb ik nog geen 1000km met de auto gereden.

Morgen op hemelvaartdag ga ik even met de garage houder overleggen en even kijken wat er precies aan de hand is.
Vrijdag moet de auto gekeurd zijn,want maandag moet ik ermee naar Frankrijk,dus het gaat waarschijnlijk kort dag worden om iets voorelkaar te krijgen.
Ben benieuwd wat ik nog kan fiksen voor vrijdagmiddag 16.00

Heeft iemand trouwens ervaring met elektrische ramen,mijn raam linksvoor heeft de neiging om als deze (half)open staat naar voren te vallen.
Bekleding er al twee keer eraf gehad en het raam weer in het raamgeleiding gewroet,en de plastic raamgeleiding vernieuwd.
Kan het misschien zijn dat de veer van het raammechanisme verkeerd om gemonteerd zit en hoeveel spanning zit er op ,zelf even de veer opgewonden nadat deze er uit was gevallen.

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 15 mei 2010 09:16 PM
  [ # 57 ]

Laatste foto’s

APK is gisteren op de valreep nog geregeld bleek niet de fusee te wezen maar de stuurstang.
Er zit een soort schokbrekertje(exacte benaming ontbreekt mij even)aan/tussen de stuurstang ter hoogte van het stuurhuis deze had speling inwendig dus die moest even snel worden vervangen.

Auto is nog niet helemaal klaar maar goed genoeg om maandag richting Franrijk te gaan,en dan dinsdag het Citroen conservatoire te bekijken

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 mei 2010 09:35 PM
  [ # 58 ]

Wauw, wat een schitterend resultaat zeg…! Razz bravo

Daarmee zijn alle moeite en kosten uiteindelijk toch de moeite waard…
Nu lekker naar het conservatoire zweven!

Profiel  

daan
> 1000 berichten

Gepost: 24 mei 2010 12:30 PM
  [ # 59 ]

Heeft iemand enig idee hoe je een afgebroken sleutel in je contactslot er uit kan halen zonder alles te hoeven loshalen.
Heb veel meegemaakt maar dit is weer iets nieuws…........
(hoe kan je trouwens de naam van je topic wijzigen)

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 24 mei 2010 12:53 PM
  [ # 60 ]

Topic veranderen: naar je eerste (openings)post gaan en daar de titel veranderen.

Sleutel uit contact: het is gepriegel maar het kan echt, en het scheelt het verwisselen van een heel contactslot: met een klein pincet moet je een klein stukje om het afgebroken gedeelte heen zien te komen, dan heel veel kracht zetten op de pincet en heel geleidelijk en schokvrij het geheel naar je toetrekken.
Mijn eerste auto, een AX-je, had een heel dun deel midden op de sleutel en daar heb ik het geloof ik 4x zo gedaan, bij een CX ook al 1x.

Succes!
Jaco

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook