













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Stuiken is een handeling om het plaatwerk te behandelen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja, het is het tegenovergestelde van rekken.
Ben je net een beetje klaar kan je weer deels opnieuw beginnen,na het ongelukje heb ik eerst de auto twee dagen laten staan en toen pas weer teruggekomen om de schade te inventariseren.Was echt even balen!!!
Later maar ook voorzichtig tegen het thuisfront gezegd dat de auto WEER naar de spuiter zo moeten…de reactie laat zich raden
Ik denk dat ik de schade maar in het najaar laat maken momenteel geniet ik nog even van de CX,de verf is er niet af wat betekent dat het plaatwerk momenteel niet bloot is gesteld aan allerlei weersinvloeden.
Wat betreft het stuiken idd.dat is het tegenovergestelde van rekken,je moet het zo zien ter plaatse van de deuk is het plaatmateriaal langer geworden.Als ik de deuk eruit wil halen moet ik eigenlijk het materiaal korter maken en dat heet dus stuiken.
Pfoee, dat is balen zeg. Vervelend plekje.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat stuiken in z’n werk gaat…
Ik ook en ieder geval alvast bedankt voor de uitleg.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Stuiken ja moet het een keertje zien,voor deze of gene is het misschien wel leuk om eens cursus plaatbewerking te volgen.
Stuiken of krimpen,kan zowel mechanisch of handmatig,meestal is het een nabewerking na het uitdeuken.
Bij autoplaat gebeurt dit vaak handmatig hierbij maken ze vlgs.mij gebruik van een soort wafeltjeshamer,en een tegenhouder.
Tegenhouder aan de achterzijde van het plaat en dan aan de voorzijde gaan slaan.
Het effect van de hamer is dat de aanwezige spanningen van het uitdeuken zoveel mogelijk worden weggenomen,het plaat krimt terplekke waar je met de hamer slaat.
Het grote voordeel is dat het plaat strakker wordt en daar door heb je weer minder plamuur ed.nodig.
Trouwens lange lasnaden worden ook vaak op deze manier strak en spanningsvrij gemaakt
Hopelijk is het een klein beetje duidelijk
Ik kan me er wat bij voorstellen. Absoluut. Had er nog nooit van gehoord eigenlijk.
Het blijven ook sleutelauto’s die CX-en heb je het eenne afgerond komt het vlgd.spontane probleem om de hoek.
In dit geval de uitlaat,op onverklaarbare wijze was de voorste utlaat klem gaan loszitten,met als gevolg dat uiteraard de uitlaat een lek had en de uitlaat ging rammelen tegen de bodem aan.
Bij nadere inspectie bleek de hele uitlaat scheef te zitten.
Ik heb maar de hele uitlaat los gehaald heb vanaf het motorblok weer opnieuw gemonteerd
Ik heb meteen de pijpen van de voorste demper gericht want deze waren toch aardig getordeerd,waardoor het geheel toch niet lekker inelkaar paste.
Trouwens wel handig om het met 2 man te doen want in je eentje de pijpen inelkaar schuiven valt zeker niet mee
Zo even een kleine update van mijn eigen auto,ben de afgelopen week lekker bezig geweest met het schade herstel aan mijn rechterachterscherm.
Gisteravond de auto weer bij de spuiter opgepikt kon welgeteld een foto maken,toen was de camera leeg.
Hier nog met schade
Hier het resultaat na het spuiten
Aankomende dagen weer de auto opbouwen,en dan is auto weer klaar voor het rijseizoen
Gave auto Daan!
Die kleur, is dat toevallig Gris Meteore, EYY?
Mis je je schuifdak niet?
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Glenn schuifdak is niet meer,ik heb deze ingeruild voor een dak zonder raampje en de kleur is inderdaad EYY
Dat ziet er weer goed uit, proficiat Daan
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
daan schreef:Glenn schuifdak is niet meer,ik heb deze ingeruild voor een dak zonder raampje en de kleur is inderdaad EYY
Daarom! ik zou het wel missen, als ik iets aan mijn Cx gaaf vind is het het schuifdak wel!
Heerlijk zonnetje naar binnen, ideaal! Behalve de roest….
Waar moet die roest zitten eigenlijk?
Bij mij is er van buiten geen spoor van te bekennen? Het dak klinkt gewoon nog helemaal “heel” als je erop klopt, zoals de rest van het plaatwerk. Magneetje blijft ook gewoon plakken…
Maar toffe auto man! Zeer klote van de schade natuurlijk.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
da’s nou precies het probleem de roest komt van binnenuit je ziet in eerste instantie aan de buitenkant niks. Zolang het dak roestvrij is is het iig zaak om de afvoergoten voor het water goed open te houden en regelmatig te controleren, dan kun je er nog lang van genieten.
Verder is het natuurlijk fantastisch zo’n dak, ik heb op de leasebak van de zaak een heerlijk panoramadak.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Das mooi! de vorige twee bewoners hebben die afvoer kanaaltjes regelmatig met een beetje perslucht doorgeblazen!
Daar zit bij mij ook geen roest of viezigheid. En de man waar ik haar van gekocht heb drukte mij op het hart het zelfde te doen omdat ze dus anders wel zou gaan roesten!
De mijne kan ik rustig met de drukstraal van de wasstraat bewerken zonder dat er water in het interieur komt.
Maar Daan, vraagje: waarom, als jouw dak er toch afgaat, heb je niet gewoon je schuifdak geschuurd en weer in orde gemaakt? Mischien de afvoer wat verbeteren, dan heb je toch het zelfde resultaat? Nog steeds een nieuw gespoten dak, maar dan wel met een gat erin!
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.