3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Noodreparatie hydraulisch systeem
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2009 09:12 PM
  [ # 31 ]

In het geval van de hogedrukleiding kan ik uit eigen, zeer ruime, ervaring vertellen dat die ook als ie vernieuwd is héél vaak weer stuk gaat. Met name bij de DS en SM modellen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 17 november 2009 09:13 PM
  [ # 32 ]

Als ik het goed heb, begint het HD slang bij vd Laan bijna 100 euro.
Na de 1e breuk van mijn stalen leiding was daarna 2 x nieuwe vervangleiding van koperen legering erop gemonteerd. Deze 2 zijn in ca 1 jaar gesneuveld Sad. Nu heb ik zelf een 2e hands stalen weer erop gemonteerd.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 november 2009 09:16 PM
  [ # 33 ]

Volgens mij zijn die koperlegering-leidingen (Cunifer) wel geschikt voor de toepassingen NA de pomp, maar voor het “kleine circuit” (van pomp naar hogedrukregelaar) met zijn hogere drukken te zwak.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 november 2009 09:19 PM
  [ # 34 ]

Met name de piekbelastingen rond het in- en uitslaan van de pomp zijn kennelijk te veel voor die leidingen. Daarbij de trillingen en de verzwakking van het materiaal rond de “kraag” en daar heb je volgens mij al een aantal oorzaken voor het vroegtijdig overlijden van de dikke leiding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jan suburban
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 157
Geregistreerd: 12-12-2008

Gepost: 17 november 2009 09:36 PM
  [ # 35 ]

O ja , deze vraag was ik nog vergeten.
Mijn hydroliekleiding ( 40 cm) kostte destijds (jaar of 5 geleden) € 75,00 bij Stahlie met warteltjes, verloopjes (van metrisch naar inches, amerikaan hè). Voldoet prima, maar (toegegeven) de druk ik mijn stuurbekrachtiging loopt niet op tot 175 bar, hoogstens 25-30 bar.

jan…

Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996,  Adria 310 1981(verkocht)

Profiel  
 
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 18 november 2009 09:46 AM
  [ # 36 ]

G morgen,
ik lees dat de druk in de kleine circuit pieken kan hebben die hoger zijn dan 170 bar.
Ik ben niet echt precies ingevoerd (ik weet dus niet wat er allemaal bij hoort), maar toch wil ik vragen of het mogelijk is dat juist de versleten veerbollen en/ of pomp verantwoordelijk is voor deze pieken, afgezien van de sterkte van HD leidingen.

Profiel  
 
GoofdeWijze
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 19 november 2009 05:13 PM
  [ # 37 ]

Niemand die iets weet over de invloed van de versleten veerbollen op pieken in de kleine circuit?

Profiel  
 
halfgaar
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 15-12-2007

Gepost: 20 november 2009 11:22 AM
  [ # 38 ]

mm ik zou denken dat als de boel wat versleten raakt de druk/pieken juist daalt en dat met nieuwe delen de druk/pieken gehandhaafd blijft. Verder geen ervaring mee maar tis een aanname(heb niet eens een auto met hydrauliek(nee ook geen sb)) huh

Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4

Kalm an en rapn beetje!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 20 november 2009 02:25 PM
  [ # 39 ]

Ik denk dat een versleten voorraadbol van invloed kan zijn op hoe snel de leiding van pomp naar hd regelaar sneuvelt. Die voorraadbol fungeert namelijk als een buffer - het gas wat er in zit is een veer die deels ook die pieklasten kan opvangen. Als die bol kapot is, veert ie niet meer, waardoor het mij lijkt dat de binnenzijde van de leidingwand veel hardere klappen te verduren krijgt. Veer en rembollen zitten veel verder op in het systeem, dus lijkt mij dat hun verende functie voor die eerste HD leiding marginaal is.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook