Nieuwkomer
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 15 november 2009 08:17 PM

Hallo,

Ben nieuw hier en heb al een tijdje dit forum gevolgd en me nu maar even aan even aangmemeld omdat ik een paar vragen heb.

Aangzien ik op zoek ben naar een C4 Coupe op diesel probeer ik op dit moment toch hier vooral wat info te krijgen.

Nu ben ik afgelopen zaterdag naar een C4 wezen kijken en er vielen mij toch een paar dingen op.

Op het eerste oog zag de auto er goed uit maar toen ik wat beter keek zag ik dat er op de motorkap allemaal blaasjes zaten. Dus roest onder de lak. Is dit een veel voorkomend probleem??

Tevens vond ik dat de deur nogal gammel overkomt als je dze open of dicht doet.. Het klink allemaal zo blikkerig alsof er erg goedkoop materiaal is gebruikt. Vinden jullie dat ook of ligt dit aan mij. Bij verglijkbare auto’s (bijv Megane) klinkt het toch iets degelijker.

Op internet staan er genieg diesel te koop maar die hebben allemaal al bijna 2ton gereden. Op zich vind ik de kmstand niet echt een probleem omdat een diesel toch redelijk wat aan moet kunnen maar toch is 2ton wel een beetje een psychologische grens.

Verder zou ik graag willen weten wat het verlagen ongeveer kost.

Op dit moment heb ik een Alfa Romeo 166 2.5 V6 dus dit is wer iets heel anders.
De reden van overstap is omdat ik best wel veel rij en dus diesel aantrekkelijker is. Als alternatief op Alfa niveau zou ik dan op een 147 komen maar dat model vind ik al erg gedateerd en ik vind de C4 coupe gewoon veel mooier.

Ik ben al bekend met Citroen want heb ook 2 BX-en gehad.

Gr Marcel

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 15 november 2009 08:20 PM
  [ # 1 ]

Welkom Marcel!

Profiel  

C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62

Gepost: 16 november 2009 08:32 PM
  [ # 2 ]

Ha Marcel,
welkom.

Mijn C4 coupe heeft absoluut geen blaasjes op de motorkap (of waar dan ook) Is mij verder ook niet bekend als vaak voorkomend probleem.

Succes met de zoektocht en de groeten,
Erik

Profiel  

fl@x
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

- C4 (2004-heden) Coupe VTR+
Gepost: 16 november 2009 09:19 PM
  [ # 3 ]

Beste Marcel,

Roest op de motorkap is niet mogelijk omdat deze van aluminium is gemaakt, de wagen kan natuurlijk schade hebben gehad en slecht zijn gespoten.
En wat je zegt over gammele deuren, geen ervaring mee. Mijn deur sluit zeer geruisloos en voelt degelijk aan.

Gr

Zo niet, dan toch!!!

Profiel  

Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 16 november 2009 09:26 PM
  [ # 4 ]

Hoi,

Bedankt voor je reactie. Dacht al dat die blaasjes niet een normaal voorkomend probleem is.

Met die gammele deuren bedoel ik niet echt gammel maar als je ze dicht doet klink het zo blikkerig.
Net alsof het van heel dun plaatwerk is of dat er totaal geen isolatie in zit.

Gr Marcel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook