Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Ik rij al een tijdje visa’s, maar heb nu een diesel op het oog. Zijn er nog speciale viesel punten waar ik op moet letten?
[modactie: normale topictitel neergezet]
Hej,
Je moet letten op roest.
De motoren zijn sterk, maar als ze veel gelopen hebben letten op de distributieriem / koppakking.
Ik benieuwd hoe die Viesel er uit ziet!
Totaal aantal Berichten: 515
Geregistreerd: 18-11-2005
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
hij is wittig/beige en heeft net een ton gelopen en volgens de eigenaar in goede staat. Dat is wat ik vooralsnog weet. Ik moet nog gaan kijken.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Duitser of Hollandse auto?
De motoren zijn zoals iedere citrofiel weet bulletproof en met goed onderhoud geschikt voor zeker een half miljoen km`s.
De voorwielophanging is heééél anders dan bij de gewone visa`s er zit een soort van gewei voorin waar de motor in hangt en het is belangrijk dat dit hard en netjes is.
Roeten doen ze praktisch niet als ze goed zijn bereden en warm zijn (de 31 GTB 3 roet ook wel iets maar dat komt omdat ze nog niet -goed- ingereden is)
Qua carrosserie en onderstel zijn ze praktisch gelijk aan de 1100-1400-652 alleen de voorremmen zijn anders en stukken beter/betrouwbaarder/sterker , remt stukken beter!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist