Totaal aantal Berichten: 97
- Visa Special
- Visa Carte Noire
- Visa Super X
- Visa Sextant
- Visa Decapotable
- Visa west end
- Visa Super
Kom op Jongens,
Schaarse Visa’s zijn niet te duur om te halen.Als je echt wilt kan alles.
Die Sextant die in augustus te koop stond, staat nu in Nederland…bij mij (de enige naar verwachitng nog overgeblevene).
Ook heb ik twee Carte Noires uit Frankrijk gehaald, de eerst zal naar verwachting voor de Kerst weer in nieuwstaat zijn, De tweede Carte Noire, daar begin ik volgend jaar aan. Ook heb ik een West End gehaald, vorig jaar en al twee keer perfect door de APK….pas ook nog een super X Varkensneus in groen!
Totaal aantal Berichten: 1126
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Inderdaad is het leuk en de enige manier om iets fatsoenlijks op dit gebied te halen uit het buitenland
in dit geval Frankrijk. Op die manier komt er nu hier in ons land een collectie Visa’s tot stand, waar ze in Frankrijk over en paar jaar pas aan toe zijn. Zo is het altijd geweest, de Fransen zelf lopen altijd achter de feiten aan.
De sextant, geweldig en nog wel no.168 nagenoeg nieuw en getekend door een grote Franse held, alhoewel dat er maar weinig zullen weten.
Eric Taberly de meest beroemde Franse zeezeiler, op zijn naam vele records met de meest uiteenlopende zeilschepen.
Ooit overboord geslagen in de Ierse zee en helaas daarbij verdronken. (google hem eens)
En ook de andere Visa’s van deze verzamelaar zijn zeer de moeite waard. En prachtig dat je daar zoveel energie insteekt om deze types origineel te houden.
Citroen Visa, ze zijn ze in alle bladen en boeken vergeten, je leest er zo goed als niets over eigenlijk bestaan ze voor velen niet.
Door nu toch al deze bijzondere uitvoeringen te koesteren komen we mogelijk met elkaar tot een heel kleurrijke verzameling.
Zelf ben ik in het bezit van een van de laatste Mei 1988 VISA’S GTI 1.6 115. en natuurlijk ook uit het zuiden van Frankrijk opgehaald. Ik was van plan dat hele ding te strippen maar ben er achter gekomen dat zo’n ding in deze zwarte uitvoering uiterst zeldzaam is. We laten hem dus om die reden origineel.
Het ophalen van een bijzondere uitvoering, het is een fluitje van een cent en ook het verkrijgen van een kenteken t.o.v. vroeger is momenteel zeer eenvoudig.
Dus Doen…
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ik heb al een andere opgehaald. Zie daarvoor mijn topic!
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ik haal binnekort onderstaande maar op!
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
citroengsacx schreef:Kom op Jongens,
Schaarse Visa’s zijn niet te duur om te halen.Als je echt wilt kan alles.
Die Sextant die in augustus te koop stond, staat nu in Nederland…bij mij (de enige naar verwachitng nog overgeblevene).
Ook heb ik twee Carte Noires uit Frankrijk gehaald, de eerst zal naar verwachting voor de Kerst weer in nieuwstaat zijn, De tweede Carte Noire, daar begin ik volgend jaar aan. Ook heb ik een West End gehaald, vorig jaar en al twee keer perfect door de APK….pas ook nog een super X Varkensneus in groen!
Ik vroeg me al af wanneer je je zou aanmelden….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Romahome te koop. Wel een beetje verdacht, het ding staat pas twee maanden op naam…
http://www.speurders.nl/overzicht/caravans-en-kamperen/campers-overige-merken/citroen-c15-camper-romahome-uniek-74111287.html
Wellicht voor de handel aangeschaft…
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
En dan geen prijs vragen… Ik vind het vreemd.
Nou ja, ik zou stiekum best wel zo’n Romahome hut op een belastingvrije basis willen zetten
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ach jôh, kwarttarief ga je ook niet aan failliet…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Mijn Lna is te koop.
Het Peugeot virus heeft alweer toe geslagen en ik kan niet alles houden.
Er is veel aan de Lna gedaan, zoals:
-Peugeot 205 motor met 5bak
-nieuwe koppakking
-nieuwe koppeling
-nieuwe motorolie
-nieuwe oliefilter
-nieuwe v-snaar
-nieuwe kvs
-nieuwe radiateur
-nieuwe remvoering
-nieuwe remcilinders
-nieuwe apk
Er zitten ook wel wat minpuntjes aan, want het rechter achter bumper stuk mist nog steeds, en er zit een scheur in de ruit (geen apk afkeur)
Maar de Lna ziet er verder qua roest prima uit, hij heeft natuurlijk wel een aantal kleine slechte plekjes.
En het is ook nog een originele Nederlandse Lna Canelle, de eerste eigenaar staat ook nog in de boekjes vermeld.
ik was van plan om met deze auto op en neer naar het trein station te rijden daarom heb ik hem gekocht.
Maar sinds ik deze Citroen heb zijn er onder tussen alweer twee andere Peugeots bij gekomen.
Hier de link naar marktplaats met fotos.
Totaal aantal Berichten: 54
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Aandachtspunt: Let bij de Romahome wel op of er door de belastingdienst een “beschikking” is afgegeven. Dit is na te vragen bij de belastingdienst. Is er geen beschikking: dan ook geen kwarttarief!!!!! De romahome moet dan aan de huidige eisen voor een camper voldoen. (en daarvoor is de binnenhoogte niet voldoende)
De vermelding kampeerauto op kenteken is niet voldoende.
Gr Eric
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Dat is een goeie tip! Dan is een belastingvrije basis toch nog niet zo gek…
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
http://www.leboncoin.fr/motos/144672560.htm?ca=8_s
Bijzonder: een motorfiets met visamotor. Zie ook pagina 116 van het boek van Thijs vd Zanden.
Was deze al langs gekomen? Leuke Visa voor weinig.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Goh Peter, wat las ik nou dan toch in een oude post van jou?
djmoqua schreef:Enkel Citroenen bij mij. Okee, ik heb ook nog een fiets en een goed paar Reebok schoenen. En zelfs als ik ooit mijn motorrijbewijs ga halen, wil ik dan het liefste eentje met een Citroën blok.
Maar, okee, om eerlijk te zijn: als ik de kans krijg zou ik een Mini niet afslaan, evenals een Shelby Mustang. Verder heb ik niet zo veel met van die stuiterhokken, ik ben zuinig op mijn rug.
Dit is je kans!
Een tijdje geleden las ik ook nog een duits artikel over een Pool die een XUD7 blok van een C15 in een motorfiets had gebouwd, wie weet wil die ‘m ook wel verkopen…