Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag opgehaald; de winterkar 2009!
Ze zit nog goed in het plaatwerk, loopt fris en het blokje is nog goed droog. Alle vloeistoffen blijven dus waar ze horen en heeft nog APK tot mei 2010.
Weet iemand trouwens de originele bandenmaat? Voor zitten er plattere bandjes om dan achter, dus ik ga in ieder gaval 2 vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Stoer hè, zo’n 1.0-letje?!
Onder ‘Pino’ ligt 135/70, maar ik dacht dat alle latere versies 145/70 hebben.
Winterkarretje??
Let maar op: je raakt er zó aan verknocht dat ze niet meer weggaat.
Ze ontpoppen zich als multi-funtioneel, het zijn echte stadsvrachtwagens…
‘Spirit of avant-garde’
Patrick:
Ik zie m binnenkort wel!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Leuk, leuk, leuk.
Wij zoeken ook nog een 2-deurs benzine AX…..
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Oeh…dat wordt lastig: ze zijn er alleen als drie- en vijfdeursversie…
Die moeten trouwens in la douce France toch ruimschoots te vinden zijn lijkt me, succes met je zoektocht.
Let wel effe op de bekende plekjes…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@EMiel,
Had ik niet al laten vallen dat ik er iets bij zou willen hebben?
Hoe dan ook, na het vervangen van mijn benzineslang rook ik nog steeds peut. Niet alleen de slang was dus lek, maar de pomp zelf ook. En in dit weekend kon ik dat niet meer regelen, terwijl ik maandag wel een auto nodig heb. Dus was dit het uitgelezen moment om gelijk tot actie over te gaan.
@Pascal
Idd een 1.0. Niet echt vlot, maar wel zuinig. Ik heb er vandaag 150km mee gereden, maar die benzinemeter is maar weinig bewogen.
Vandaag hadden we na aankomst gelijk visite, en morgen zit alweer het huis vol. Hopelijk heb ik morgenmiddag even tijd om wat dingetjes na te lopen en wat foto’s te trekken.
Ik denk niet dat het echt een blijvertje is. Een A-type is echt comfortabeler op de B-wegen, en gezien ik 2 A-types heb, denk ik dat deze AX na de pekel weer weg gaat. Al ga ik absoluut tussendoor zorgen dat ze er fris voor staat. Ze is het waard, ze is nog erg gaaf!
Waar heb je deze opgesnord?
Ik wist dat je kwa vervoer in de rats zat, een AX heeft tenminste een kachel die werkt, en hij is wit, dat vind ik wel weer mooi.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ze komt uit Sellingen, tegen de Groningse Duitse grens aan. Een aardig eindje tuffen dus. Maar ik had er een goed gevoel over. Ze komt van een dame die niet meer mag rijden wegens hart-problemen. Altijd keurig onderhouden geweest, en dat is goed te zien.
Grappig trouwens, toen ik vertelde dat ik de AX wil gebruiken om mijn eendje in de winter droog te houden, kwamen er allemaal foto’s op tafel van hun oude besteleend. Een tof ding! Ik vind het altijd bijzonder leuk, de verhalen die je aantreft bij de ver- of aankoop van een wagen.
Nou, vooruit, toch gefeliciteerd
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pascal schreef:Onder ‘Pino’ ligt 135/70, maar ik dacht dat alle latere versies 145/70 hebben.
OK, voor heb ik 145/70 en achter 145/80. Achter lijkt het mooi gevuld, voor absoluut niet. Ook geeft de teller redelijk te weinig aan.
Kan iemand met zekerheid zeggen wat origineel is? Of zal ik er voor gewoon ook een fris setje 145/80 omgooien?
Hoe dan ook, voor heb ik waardeloze grip, de waardeloze ping-pang-pong-bandjes die daar om liggen gaan er zeker af, daar wil ik de winter niet mee door.
Voor de rest bevalt het karretje prima. In de ochtend is het altijd starten en lopen, gelijk goed. Daarnet is er een verse achterdemper binnengekomen, dus die gaat er dit weekend ook onder. Dan nog even een beurtje en dan staat ze er goed voor.
Ik verbaas mij over het feit dat ze echt roestvrij is. Achter de koplampen heb ik alleen een beetje gevonden. Maar rot is het zeker niet. Dat ga ik dus nog even behandelen nu het nog mooi op tijd is.
In de stad is het ondertussen een zeer geschikt karretje gebleken. Parkeerplaatsen waar ik met de XM aan voorbij moest rijden prak ik de AX gewoon tussen. Heerlijk! Al ga ik over een weekje wel weer lekker in de XM. Ik heb er dan voldoende vertrouwen in gekregen dat de vrouw haar in gebruik mag nemen. En ondertussen staat de eend lekker binnen.
Pics volgen nog! Druk…druk…druk…
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hmmm, het klink ook best aantrekkelijk om er een setje winterbanden op te gooien bedenk ik mij net. Er staan er zat op Ebay voor weinâg, en gezien ze in het voorjaar waarschijnlijk toch weer op marktplaatst komt te staan… (of niet, het zou mij niets verbazen dat T. haar lekker zelf wil houden…)
Onder mijn AX (1.0 tonic) liggen nog de originele banden om: 145/70
Ik heb er heel veel van genoten, van dit karretje. Niet direct een strepentrekker, maar wel een handig ding in het stadsverkeer en ook nog op B-wegen (is er nog eentje met 4-bak uit ‘95).
Ik moet zeggen dat ik wel lekker zat (goed werkende kachel, pseudo GT/Gti stoelen) alleen stuurbekrachtiging miste ik een beetje. Door de komst van de C5 werd ‘Bijou’ (de AX dus )opzij geschoven , maar niet verkocht, en ik hoop dat ie nog lang blijft en ooit weer terug de baan opkomt (maar momenteel andere prioriteiten )
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, 145/70 dus… Bedankt!
Vandaag dacht ik even het achterdempertje te vervangen. Eenmaal op de brug bleek dat de garagist bij wie hij in onderhoud was, de achterdemper aan de middenpijp had gelast. Die rand was dus compleet verknalt.
Ik heb toen maar een deel van een overgebleven BX-middenpijp aan de inmiddels afgeslepen AX-middenpijp gelast, waar ik vervolgens het verse achterdempertje kon klussen.
Ietsje meer werk dan verwacht, maar phoe, wat een rust!!!
Op de brug heb ik overigens gelijk een check-ronde gedaan, en het ziet er allemaal strak uit. Ik krijg toch steeds meer waardering voor het gebakje.
Dit Axje zal het wel prima hebben
Ziet er in elk geval nog een mooie uit
Plaatjes van de binnenzijde ?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Plaatjes… vandaag was ik weer mijn cam vergeten. Maar ik zal er binnenkort wel een stel maken.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Beetje laat, maar gefeliciteerd! Leuk hoor die AX-en
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004