3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De DS break van DriverD, nu te koop
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 24 november 2009 12:54 AM
  [ # 31 ]

Ik lees: 80 liter LPG tanks (tanks??) onder de achterbank.
Zijn dat er meer dan 1 ??

Ik heb in mijn break een 48 liter LPG tank, onder de klep achter de achterbank.
Ook ik wil graag daar de benzinetank, en LPG onder de achterbank.

Heb je daar foto’s van, of weet je welke tank (s) daar liggen ?
En is zo’n familiale-benzinetank ergens te koop?

bvd, Andries

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 november 2009 12:57 AM
  [ # 32 ]

Onder de achterbank zitten 2 gekoppelde cilindertanks van elk 40 liter (volgens opgave, heb het nog niet nagemeten). In de ruimte waar bij een break normaal de klapstoeltjes zitten zit nu een familiale-benzinetank.
Foto’s moet ik nog maken.

Citroen!

Profiel  
 
Andries
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 115
Geregistreerd: 05-03-2005

- ID/DS ID20F break
Gepost: 24 november 2009 01:30 AM
  [ # 33 ]

Ben zeer benieuwd naar de foto’s.
Ik moet nu elke 250 km tanken, het dubbele zou perfekt zijn.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 24 november 2009 09:57 AM
  [ # 34 ]

Een familiale tank is prijzig, terwijl er gewone LPG tanks passen in de ruimte van de klapstoeltjes.
Als je groot volume wil kun je ringtank nemen met de aansluitingen aan de binnenzijde van de ring. De bodem klop je ietsje naar beneden, dan houd je een vlakke laadvloer. Nltco heeft zo’n constructie in zijn break, weet alleen niet hoeveel liter de capaciteit is. In mijn eigen break zit een cylindertank, maar die heeft kleine maat. Nu zit er achter ruimte voor een webasto standkachel.

Bovendien zou ik aanrijdingschade meenemen in mijn overweging om juist niet te kiezen voor een familiale benzine tank.

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 november 2009 12:41 PM
  [ # 35 ]
DriverD schreef:

Onder de achterbank zitten 2 gekoppelde cilindertanks van elk 40 liter (volgens opgave, heb het nog niet nagemeten). In de ruimte waar bij een break normaal de klapstoeltjes zitten zit nu een familiale-benzinetank.
Foto’s moet ik nog maken.

Zitten er wel abbendage kasten op? Daar loop ik tegenaan

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 november 2009 12:56 PM
  [ # 36 ]

Tuurlijk!

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 25 november 2009 03:00 PM
  [ # 37 ]

Gave Break.
Proficiat, DriverD. Lekker rijden en laden maar.

Is dat met die tanks zoiets als dit hier op de clubsite (donkere break)?http://www.dsclub.nl/annonces.asp?steID=1&item=3118

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 25 november 2009 04:23 PM
  [ # 38 ]

Bedankt!

LPG onder de bank is inderdaad hetzelfde, denk ik.

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 november 2009 05:59 PM
  [ # 39 ]

Maak ff foto’s van die tank!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 november 2009 06:58 PM
  [ # 40 ]

Gisteren en vandaag: Kleppen gesteld (stonden allemaal veel te ruim). Puntjes afgesteld (stonden te krap). Merkteken aangebracht op riemschijf voor afstellen ontsteking met losneembare gradenboog. Ontsteking afgesteld (stond ongeveer 4 graden te vroeg). Nu 10 graden bij 2000 omw/min.
Oliedruksensor vervangen (oliedruklampje werkt nu goed). Draden uit de A-stijlen gevist: Binnenverlichting werkt nu als de deuren open gaan. Sloten en scharnieren gesmeerd.
Nu de spanningsregelaar nog: Spanning loopt ver boven de 14V op bij hogere toerentallen. Daarom gingen die ruitenwissers zo snel… tongue rolleye
@Boog: Nog geen foto’s van tanks, geen fototoestel in de buurt van mijn zwarte handen gehad. Foto’s volgen.

Citroen!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 28 november 2009 07:58 PM
  [ # 42 ]

Merkteken aangebracht op riemschijf voor afstellen ontsteking met losneembare gradenboog. Ontsteking afgesteld (stond ongeveer 4 graden te vroeg).

Ik las net in de nieuwste La Bombe in het sleutelavond-verslag regio Arnhem: “Wist u trouwens dat bij het rijden op lpg de vervroeging van de ontsteking vijf ‘krukasgraden’ meer mag (moet) zijn? Minder verhitting en meer vermogen.”

Groet Macel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 november 2009 10:28 PM
  [ # 43 ]

Lijkt me een beetje “kort door de bocht”. We zullen zien…

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43343
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 november 2009 10:43 PM
  [ # 44 ]

Voor mijn Range Rover V8 op LPG riepen “de specialisten” ook dat ie op LPG wel even 3 tot 5 graden vroeger mocht. Nou, ik zet em 3 graden vroeger dus… en hakken dat ding bij het starten! Bijna niet rond te krijgen! Gewoon weer netjes op tijd, njente problemo….

Kijk er dus mee uit, en hou in de eerste instantie het juiste tijdstip maar aan..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 november 2009 06:12 PM
  [ # 45 ]
DriverD schreef:

Nu de spanningsregelaar nog: Spanning loopt ver boven de 14V op bij hogere toerentallen. Daarom gingen die ruitenwissers zo snel… tongue rolleye

De Paris Rohne is fijn af te stellen. De ducellier ook afhankelijk van het type. Doosje opemaken en kijken. Dan opengemaakt motor 2000+ toeren lopen en meten, relais veer losser (regel relais, niet het lamp relais. - is de onderste in hangende stand)
Als de spoel erg paars is , vervangen!!
Als afregelen niet helpt is ie kaduuk!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook